Sæther Racing Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Jeg har vært til innkjøp av litt innkjøp av litt meguilars ting, MG nxt Speed detailer MG nxt Tech wax MG nxt Car wash MG water magnet (mikrofiber) MG Gold class Microfiber Og MG Microfiber wash mitt. Men synes jeg mangler et godt rubbe(slipe middel)Jeg prøvde tech wax'en synes ikke den gjorde underverker, men men, er ute etter et sikklig rubbe middel sampt en godt (grei pris ) polerings maskin. Noen som kan gi meg litt tips, PS .polerte fatter sin Bimmer med Tech waxen. ble ikke så veldigt fornøyd, vasket bilen godt,noe jeg kan ha gjort feil i forhold til dette middelet? Jeg brukte ikke noen av de andre MG produktene fordi jeg sparer de til min bil. alacocaina Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Skal være vanskelig å gjøre noe feil mht Tech wax`n. Pass på å la den tørke helt og ikke legg på for mye. Scratch X fra megs er grei på riper. Den kan brukes sammen med DA maskin, ellers er det MG 83 og DA som er bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Selv foretrekker jeg M80 i likhet med en haug andre på meguiarsonline.com blandt annet Mike Phillips. Funker hver gang, og vil du ha bort mer så må du over på M83 evt M84/M85 med roterende maskin. Clayet du bilen før du la på lakkforseglinga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Ok det var snakk om den to hodete polerings maskinen på biltema for litt siden. Er det bare søpla eller er den verdt og ha i garsjen? Thorsov har også en rimlig poleringsmaskin har jeg sett. Kan ikke så mye,,om bilpleie enda, så utrykk som claya hvet jeg dessvere ikke hva er. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Clay er vel sånn leireklump man bruker til å få vekk "nupper" i lakken med? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 det finnes rimelige roterende maskiner til salgs i norge, men skikkelige poleringsmaskiner (slike som ikke roterer) er det få av. Dyrt blir det også hvis du skal kjøpe TUV godkjente maskiner i europa. Så tingen er å skaffe fra usa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Den ScratchX`n som du får kjøpt i norge pr. i dag er ikke beregnet på å brukes på maskin, veit den nye er på vei, men litt usikker på når den er å finne i hyllene. Chlas Ohlson selger en meget plastikaktig etterligning av den noe råere Cycloen, denne maskina kombinert med skikkelige Cyclo Pads vil du kunne komme langt. En godt produkt ilag med denne maskina er M66, fint middel med noe rens og mye glans. Et anna alternativ til maskin, koster dog noe mer, men er verdt det. Og det er Porter Cabel sin DA maskin eller Meguiars G100 (samme maskin, men levert av meguiars med en stk pute og bakplate). Problemet er bare at denne maskina ikke lages nors nordiske eller europeisk voltstyrke, altså kun til 110v :( men mye fikser man med en omformer. Denne maskina i lag med M80, som nostra sier er en vinner ganske ofte, så sant det ikke er veldig ille, da er eneste alternativ roterende maskin og råere produkter (m84 m85). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Takk for god info. Skal stikke og titte :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Det kommer en ny DA maskin om noen uker/månder på AutoGeek, denne skal også leveres for det engelske markedet og da skal det vel bare holde med en addapter mht stikkontakt for at den virker i Norge, ikke noe omformer trengs på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 jeg tenkte på poleringsmaskin i min lokale butikk. thorsov, biltema noe slikt? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 Det kommer en ny DA maskin om noen uker/månder på AutoGeek, denne skal også leveres for det engelske markedet og da skal det vel bare holde med en addapter mht stikkontakt for at den virker i Norge, ikke noe omformer trengs på den. Dette er spennende. vet du noe pris på denne? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 Nå er ikke jeg noe dreven på dette med polering, men jeg kjøpte den DA maskina på biltema. Syntes den fungerte greit jeg. Sikkert noe helt annet med en proff maskin, men da blir det en helt annen pris også da :spin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 mener jeg så $149usd, men ikke sikker på om det er US utgaven og om den for UK/europa blir samme pris. Den på biltema er ikke ille, bare bruk Cyclo pads på den, de med maskinen er litt bløte for korrigeringer, men ok mht å legge på sealer/voks (dobler nytten av maskinen med cyclo pads) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hvor får jeg kjøpt cyclo pads da? Brukte orange sonax pads og alutoglym super resin polish, syns ikke det ble så verst. Er det annen hardhet på cyclo pads eller? Harde pads på lakkrens og myke på polish? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Den ScratchX`n som du får kjøpt i norge pr. i dag er ikke beregnet på å brukes på maskin, veit den nye er på vei, men litt usikker på når den er å finne i hyllene. Chlas Ohlson selger en meget plastikaktig etterligning av den noe råere Cycloen, denne maskina kombinert med skikkelige Cyclo Pads vil du kunne komme langt. En godt produkt ilag med denne maskina er M66, fint middel med noe rens og mye glans. Et anna alternativ til maskin, koster dog noe mer, men er verdt det. Og det er Porter Cabel sin DA maskin eller Meguiars G100 (samme maskin, men levert av meguiars med en stk pute og bakplate). Problemet er bare at denne maskina ikke lages nors nordiske eller europeisk voltstyrke, altså kun til 110v :( men mye fikser man med en omformer. Denne maskina i lag med M80, som nostra sier er en vinner ganske ofte, så sant det ikke er veldig ille, da er eneste alternativ roterende maskin og råere produkter (m84 m85). http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=12074034 Den man snakker om?? OG kan man bruke "putene" fra MG på den feks?? Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg