Gå til innhold

Understells oppsett til 740, erfaringen din?

Ranger emnet


Kenito

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere understellet ettervert, og foreløpig så tenker jeg i rettning:

 

Polyforinger

Lesjöfors 35mm senkesett

Bilstein Clubsport (eller hva det heter, skal tilsvare 240 clubsport)

24mm stabstag

Tårnstag

215/40/18 forran

235/40/18 bak

 

Må også sies at det blir 230fk sak altså, ikke standard 230f motorn som sitter i nå.

 

Noen som har kjørt med noe lignende? Åssen er det, blir det for stivt, sitter det bra på veien?..

 

Vil helst at folk med erfaring svarer, og ikke erfaring type "lest på internett"

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kjøpte gjennom lysaker, men kan kjøpe rett fra ipdusa.com

er fremdeles ikke plaget med FOR overstyrt nei, heller motsatt.. clubsport er til 240, og sprint til 740/940. clubsport går an å bruke på 7 å 9 også, har lagt ut et par bilder på siste sida i tråden min du kan se.. må ha 2x distanseringer. så justerer du 2runder p åsenkefjøra, så blir bilen lav, men demperen fremdeles jobber i "normal" posisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte gjennom lysaker, men kan kjøpe rett fra ipdusa.com

er fremdeles ikke plaget med FOR overstyrt nei, heller motsatt.. clubsport er til 240, og sprint til 740/940. clubsport går an å bruke på 7 å 9 også, har lagt ut et par bilder på siste sida i tråden min du kan se.. må ha 2x distanseringer. så justerer du 2runder p åsenkefjøra, så blir bilen lav, men demperen fremdeles jobber i "normal" posisjon

 

Ja skjønner, har ikke planer om å kappe fjærer, da jeg rett og slett ikke orker problemet med at bilen blir avskilta av det.

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor forskjellig dekkdim forran og bak?

kjør 235/35/18" rundt hele.

 

Dempere skaffer kollevold.

stag skaffer dabutcher

fjører har eikermotorsport.

 

jeg er drit fornøyd med mine CS dempere, og bytt stag forran og bak ellers blir den nesten som en Auda når vintern kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor forskjellig dekkdim forran og bak?

kjør 235/35/18" rundt hele.

 

Dempere skaffer kollevold.

stag skaffer dabutcher

fjører har eikermotorsport.

 

jeg er drit fornøyd med mine CS dempere, og bytt stag forran og bak ellers blir den nesten som en Auda når vintern kommer..

 

Har endel med styring å gjøre, i forhold til generell styring og styring i sladd, det planer ikke så mye... hehe

derfor:)

 

hva heter de CS demperne? Er de av samme type som b230ft beskriver her? Mener de er annerledes fra bilstein sprint..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styring i sladd?

skal si deg så mye at jeg har bedre kontroll med 235 kontra 215, for det har ejg testet, selv mener jeg 225 er det beste forran.

 

Club sport heter demperne, er ca 2 uker lev.tid. skal se om jeg får montert ferdig bak på min så kan du jo sitte på en tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppgradere understellet ettervert, og foreløpig så tenker jeg i rettning:

 

Polyforinger

Lesjöfors 35mm senkesett

Bilstein Clubsport (eller hva det heter, skal tilsvare 240 clubsport)

24mm stabstag

Tårnstag

215/40/18 forran

235/40/18 bak

 

Må også sies at det blir 230fk sak altså, ikke standard 230f motorn som sitter i nå.

 

Noen som har kjørt med noe lignende? Åssen er det, blir det for stivt, sitter det bra på veien?..

 

Vil helst at folk med erfaring svarer, og ikke erfaring type "lest på internett"

 

Hei.

 

Bra oppsett dette,

Eg kjørte med 235/40/17 framme og bak

Bilstein Sport og Lesjöfors 35mm senkesett.

Krengningshammere er vanskelig. allt ettersom hva man liker bilen.

Grove stag så føles bilen veldig kontant på styringen,

men det gir ikke nødvendigvis bedre grep.

For grovt framme så blir du plaget med understyring.

Men det er ikke så mye arbeid å prøve noen forskjellige oppsett

med krengningshammere.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styring i sladd?

skal si deg så mye at jeg har bedre kontroll med 235 kontra 215, for det har ejg testet, selv mener jeg 225 er det beste forran.

 

Club sport heter demperne, er ca 2 uker lev.tid. skal se om jeg får montert ferdig bak på min så kan du jo sitte på en tur..

 

har du også 240 dempere? åssen er passer de over bak? å hvor mye kortere i såfall?

 

-B230ft

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår