Gå til innhold

Understells oppsett til 740, erfaringen din?

Ranger emnet


Kenito

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kjører tårnstag fremme, 25mm ipd fremme og bak og 215/45/17 dekk... orig sachs senkefjærene du fikk til 740 kappet en runde foran og en bak (tror de senker 10mm mindre enn lersjöfors), og bilstein sprint...

 

Funker ganske ok, men tenkte jeg skulle se om jeg fant det ekstra org 19mm stabstaget jeg har til bakenden et sted, slik at jeg får lage til med to. Dette har de eksperimentert litt med på TurboBricks, og det skal visst være tilsvarende å ha et 23mm bak.

 

Grunnen til at jeg vil prøve dette er at jeg har hørt mye snakk om fare for løfting av innerhjul bak med for stiv bakende i forhold til front. Nå har jeg ikke rukket å plage den nok til å få frem dette enda, men man vet aldri. Heldigvis har jeg diffbrems nå i alle fall, og ikke plutselig et hjul oppi lufta og SNURR!

 

Skal også på med det staget som går under girkassa. Har hatt det liggende lenge, men har vært så mye skruing på girkasse og motor at jeg tenkte jeg skulle vente med å sette det opp, blir nok bare i veien.

 

Dette ble et lenger innlegg enn jeg trodde... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte å sette på polyforinger i forstilling, og nye dempere!

Dette er bare fordi jeg nå har av forstilling, og vil bytte til poly samtidig! Dempere fordi de er slitt!

 

Skal på EU-kontroll, før skilt på bil, og skal ha senkesett i vognkort!

 

Hvem Bilsteindempere skal jeg velge?

 

Poly bak, tårnstag, 25mm stabstag bak/forann kommer til høsten!

 

mvh Eirik

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler deg å vente med å kjøpe dyre dempere til etter godkjenninga, så gjørdu som meg; clubsport dempere(er til 240 ja) og lesjö fjører minus 2runder fremme..da har du fremdeles forspenn på fjøra..men en trenger en dreiebenk for å lage til en disansering på ca 14mm.. alt dette er fotografert å skrevet om i tråden min, et par sider tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei:)

 

Men Clubsport var vell til 240, hvordan blir det å få godkjent?

 

Er racing kortere, og vil jobbe greit med klepte fjærer?

 

Hvordan er Sprint?

 

Eller kort sagt: Kan noen gi meg spec om alle Bilsteinene:)?

 

Hadde ikke giddi å kjøpt racing dempere til en bruksbil om du ikke vil ha tarmslyng når du kjører...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller valgt det ja...

 

men da tror jeg at jeg går for biltemadempere først,eller kjøper noe billig brukt i okey stand bare for EU-kontrollen... Også bytter om seinere:)

 

Men jeg skal da godkjenne senkesettet og har ikke skilter på bilen. Går det ann å kjøre den på henger på hjulstilling/lys, også få papirer på det og ta det med til BT på EU-kontrollen? Eller må jeg først få den igjennom EU med orginalfjærer, så godkjenne senkesettet?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da tror jeg at jeg går for biltemadempere først,eller kjøper noe billig brukt i okey stand bare for EU-kontrollen... Også bytter om seinere:)

 

Men jeg skal da godkjenne senkesettet og har ikke skilter på bilen. Går det ann å kjøre den på henger på hjulstilling/lys, også få papirer på det og ta det med til BT på EU-kontrollen? Eller må jeg først få den igjennom EU med orginalfjærer, så godkjenne senkesettet?

 

Hvorfor handler du tema dempere a? Skulle du ikke ha Bilstein da?

Hadde tatt både EU og godkjenning av fjører på BT samtidig jeg...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår