Gå til innhold

Hvilken Polo?

Ranger emnet

noldeeus

Anbefalte innlegg

Heisann. Det har seg sånn at jeg skal ha meg ny Polo og jeg har funnet ut at jeg skal ha Sprotline med den største motoren (ikke GTI, 1,8T) Men 1,4 og 80hk. jeg har vært innom GrenlandAuto og hørt litt på bilen, men der ble jeg møtt av en mindre entusiastisk selger som ikke hadde stort annet å si om bilen enn at "Jodajoda, helt klart en fin bil". Han gadd ikke engang å åpne en dør å vise meg littegran, så det måtte jeg gjøre selv når han måtte ta en TLF. Tulling! Men nok om det.

Ja, jeg skal altså ha en 1,4 liters motor på rundt 80 hk. Men så kommer det store spørsmålet: burde jeg velge diesel eller bensin? Planen er viss jeg skal ha diesel å sette på en powerbox eller sette på en chip og nytt eksosanlegg hvis jeg skal ha bensinutgaven. Hva blir sprekest? Bilen skal også ha et fornuftig forholdt til bruk av bensin.

Noen som har noen fornuftige kommentarer, eller evnt om det finnes, et fasit svar?

Bilde av bilen: http://www.volkswagen.no/photoalbum/view/?size=org&id=11187

Tusen millioner takk for oppmerksomheten :)

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I våre dager, utvilsomt diesel. Billigere å fylle, og mindre forbruk :)

ok. Men jeg syns det høres usigelig kjedelig ut med 80hk diesel, og ser for meg at det er mulig ved hjelp av chip, nytt eksosanlegg, luftfilter osv at bensin utgaven kan gå lett litt bedre. Bare det at bilen høres litt sprekere ut gjør jo underverker.

Den bruker jo under halvlitern uansett nesten..?

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...