Gå til innhold

215/35/18 på Golf III?

Ranger emnet

BIG

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe et sett 18" for 2000 kr.

Men dekkene er rimelig utslitt så jeg må i tilfelle kjøpe nye. Jeg har ikke gjort noe annet med bilen (senking etc.)

1. Vil dette se bra ut?
  2. Vet det kommer til å bli litt stivt, men blir det ille?
  3. Hvor mye må jeg ut med for nye dekk? Noen tips?

Takker for alle svar :)

Gammel nok til å vite bedre, ung nok til å gi faen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud om å kjøpe et sett 18" for 2000 kr.

Men dekkene er rimelig utslitt så jeg må i tilfelle kjøpe nye. Jeg har ikke gjort noe annet med bilen (senking etc.)

1. Vil dette se bra ut?
  2. Vet det kommer til å bli litt stivt, men blir det ille?
  3. Hvor mye må jeg ut med for nye dekk? Noen tips?

Takker for alle svar :)

Får å begynne, spørs jo helt hvilke felger du har, noen syns 18 blir for stort på golf 3 andre ikke. Jeg syns det går helt fint. Så spørs det jo med impress på felgene, bredde, og hvor mye du evnt skal senke den med tid og stunder, men uten senk vil jeg tro det bil se ut som bilen står litt på stylter.

Mener jeg betalte rett i overkant av 2 lapper for 2 stk Nye toyo dekk T1R i den dim, men det var meget billig.

Men sjekk nå litt rundt på lokale felgbutikker, nettbutikker etc

Om du er ute etter comfort er vell ikke dette veien å gå akk, men om du senker bilen osv så blir den jo som oftest litt stivere, og med stivheten forsvinner jo comfort`n. Min er langt i fra behagelig å kjøre for å si det sånn, men jeg kvir meg ikke for å legge ut på en 500km tur heller, så man blir vandt med det.

8x18 fremme og 9x18 bak, senket 60/40 med vogtland fjører og gulekoni dempere.

DSC04610.jpg

DSC02528.jpg

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville ikke jeg ha gått for større enn 215/40-16 på Golf III. Jeg synes størrelsen på felgen følger skjermbuen best.

Kan til nød strekke med til 17" hvis det er BBS LM eller 3 delte Porsche felger :D

er vel en god del valsing som skal til med 18" også. Husk også at bilen blir 2,5cm høyere med 215/35-18 vs 215/35-16, så du må senke litt ekstra

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karer, takker for svar, men innser at dette blir et litt for stort prosjekt for meg..! Tenkte jeg bare skulle få på litt penere sko uten at det skulle være for dyrt eller mye arbeid;)

Men fortsatt beundrer jeg alle dere andres prosjekter og er ofte innom mange tråder og leser og synes det er spennende! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville ikke jeg ha gått for større enn 215/40-16 på Golf III. Jeg synes størrelsen på felgen følger skjermbuen best.

Akk den må jeg kverulere litt på , se på nederste bildet mitt på bakfelgen f,eks, syns den følger hjulbuen meget bra jeg. :deng

Men for all del det er jo smak og behag fra den ene til den andre.

er vel en god del valsing som skal til med 18" også. Husk også at bilen blir 2,5cm høyere med 215/35-18 vs 215/35-16, så du må senke litt ekstra

Må masere hjulbuene litt, men ikke noe voldtekt.

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...innser at dette blir et litt for stort prosjekt for meg..! Tenkte jeg bare skulle få på litt penere sko uten at det skulle være for dyrt eller mye arbeid;)

Jeg merker at jeg faktisk har veldig lyst på de fortsatt jeg...

Er det mye jobb å valse ut hjulbuene?

Og tror dere golfen min kommer til å øke i verdi med et par 18" på?

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg faktisk har veldig lyst på de fortsatt jeg...

Er det mye jobb å valse ut hjulbuene?

Og tror dere golfen min kommer til å øke i verdi med et par 18" på?

Takker for svar:)

Spørs jo litt på bredden impresset på felgene. Men siden du ikke skal senke går det vell greit :knock: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett skal en bil øke i (salgs)verdi om du setter på nye felger/dekk av en viss verdi, men du vil sjeldent få igjen det det koster deg å kjøpe felgene.

Om du finner ut at den ikke øker i verdi, er det ikke verre enn å selge bilen på originalfelger, og så selge 18" separat, da tjener du vertfall penger.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett skal en bil øke i (salgs)verdi om du setter på nye felger/dekk av en viss verdi, men du vil sjeldent få igjen det det koster deg å kjøpe felgene.

Om du finner ut at den ikke øker i verdi, er det ikke verre enn å selge bilen på originalfelger, og så selge 18" separat, da tjener du vertfall penger.

Kommer til å koste meg 2000 kr for et sett 215/35/18 felger med (godt brukte) dekk, så jeg håper det kan bidra til en LITT høyere salgssum...

Hvordan valser man ut hjulbuene? Nei, jeg er ingen erfaren bilmekker;) Men hei, det er jo bare en måte å få gjort noe med det..! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kutta vekk denj kanten inni hjulbua bak,det var på vento men regner med det er samma på golf,sikker ikke beste måten men funke greitnok,frem vet jeg ikke ,jeg tenkte å få noen til å valse,subber endel fremme nå men så har jeg også 225/40/18 dekk å

# Gauldal-Gatebil #

vw jetta tdi sportline med luftfjæring

lexus is 200 tte

Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart.

vw vento - full styling,18" .justerbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider