remye Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Hallo, Syns drifstoff forbruket mitt har blitt så høyt i det siste. Ligger på ca litern på mila ved normal kjøring fra Oslo til Sandvika (til og fra jobb). Kan dette ha noe med at lmm er gåen? Hvordan ev. teste det uten å bytte? Ingen feil melding i VAG Com dog.... Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A4Driver Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 http://www.trimchip.com/test/tekniske%20artikler/LMM.shtml Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Denne linken gjaldt jo tdi. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnowKing Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 Denne linken gjaldt jo tdi. Linken hjelper MEG likevel. For har i senere tid lurt litt på luftmengdemåleren på TDI'n min også. Den har begynt å bruke 0,2-0,3 mer på mila, uten at kjørestil, eller vegforhold har endra seg. Så tenkte kanskje det måleren kunne være en årsak til det. Får prøve å sjekke idag. Siter - '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6 - '81 Jeep CJ7 (Prosjekt) - '05 Yamaha FZ6 (Til salgs) - '02 Polaris Edge X 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A4Driver Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Den prosedyren som er beskrevet i linken over er heller ikke alltid "fasit". Har selv søkt mye rundt dette spørsmålet tidligere, og det ser ut til at den sikreste og billigeste måten å sjekke luftmassemåler, er å skifte den. Det er mange som bruker tusenvis av kroner til feilsøk på verksteder. LMM gir nødvendigvis ikke feilmålinger ved diagnose selv om den er defekt. Den kan kjøpes i UK til under 1/2 pris, og det er mindre en enn halv "verksted timepris" for å feilsøke. Kopier linken under, så vil dere se priser til norge (+25% moms hvis dere er uheldige...) http://motors-parts.shop.ebay.co.uk/Audi-/10372/i.html?Type=Air%2520%2526%2520Fuel%2520Delivery&Air%2520%2526%2520Fuel%2520Delivery%2520Options=Air%2520Mass%2520Flow%2520Meter&_catref=1&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_fcid=154&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnowKing Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Ok. Så metoden som trimchip.com bruker er ikke så "sikker" som de påstår? Greit å vite da. Testen min tilsa i hvertfall at ting er i orden. Dro jevnt og fint, selv om turboen kicka inn en del tidligere enn beskrevet. Men det regner jeg med kommer av chippinga mi og bekymrer meg ikke nevneverdig :) Men har du TDI, eller bensiner da, remye? Siter - '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6 - '81 Jeep CJ7 (Prosjekt) - '05 Yamaha FZ6 (Til salgs) - '02 Polaris Edge X 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Linken hjelper MEG likevel. For har i senere tid lurt litt på luftmengdemåleren på TDI'n min også. Den har begynt å bruke 0,2-0,3 mer på mila, uten at kjørestil, eller vegforhold har endra seg. Så tenkte kanskje det måleren kunne være en årsak til det. Får prøve å sjekke idag. Mulig det men tråden gjaldt en bensinmotor.. Back to topic.. ;) Etter min erfaring så vil vel bilene ofte bruke mindre drivstoff med den vanlige defekten på LMM. Pga at motorstyringa vil få ett signal fra LMM at det kommer mindre luft inn i motoren. Og dermed gi mindre drivstoff for å opprettholde den ønskede blandinga. Det er noen en bilmekaniker på Møller sa til meg.. Vel å merke så gjelder dette ved en LMM som har gått endel.. Andre feil kan jo forekomme. Bilen vil da naturligvis gå endel dårligere osv.. Har en feil på temp føler så vil en jo kanskje få ett høyere forbruk om den gir ett signal for lav temp mens motoren er varm.. Og nå koster jo en LMM ca en tusing så det er jo ikke verdens undergang å bytte heller.. Flere synspunkter? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg