Gå til innhold

Bilstereo i Passat!

Ranger emnet

supahman

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å montere annlegg i Passat'en min. En 2,0 sedan 1995modell!

Har kjøpt ny spiller, og det jeg har tenkt til er å bytte ut høyttalerene i dashen, montere 6,5" i hattehyllen og en sub.

Så kommer vi til det jeg synest er vanskelig(blank på å innstalere bilstereo)

-Høyttalerene i dashen er ikke festet med skruer eller noe. Hvordan fjerne de og montere nye høyttalere der?

-Må legge kabler til forsterker. Hvor skal jeg legge strøm og jordkabel? Og signalkabler fra spiller?

Om noen kunne gi meg en god beskrivelse på hvilke deksler/lister man skal fjerne så er det glimrende:D

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Høyttalerene i dashen er ikke festet med skruer eller noe. Hvordan fjerne de og montere nye høyttalere der?

-Må legge kabler til forsterker. Hvor skal jeg legge strøm og jordkabel? Og signalkabler fra spiller?

Om noen kunne gji meg en god beskrivelse på hvilke deksler/lister man skal fjerne så er det glimrende:D

takk!

Hvilken årsmodell snakker vi om? Jeg har en 1995 selv, hvis du har tilsvarende eller forrige modell :

Høyttalerne i dashbord : Napp ut "gitteret" og bare dra høyttaleren opp. Den sitter klipset fast. Hvis du skal ha høyttalere av annen dimensjon nedi der må du lage deg noe festeanordning av noe slag.

Kabler :

Trekk strømkabel fra batteriet og gjennom torpedo via en av gummiproppene på førersiden. Ta ut proppen, stikk hull i den med en trekker, dra kabelen gjennom og sett den på plass. Når du er ferdig kan du tette med noe tetningsmasse hvis du er redd for at det ikke er skikkelig tett. Videre fra førersiden inni bilen og bakover er det veldig lett. Bare å dra opp listene langs døra og legge kabelen nei.

Minus-kabel tar du bare ved å feste den til noe metall i bagasjerommet. Jeg drillet en skrue inn i metallet under hattehylle-pappen til jording/minus.

Signalkabelen legger du på samme måte som + kabelen, bare på andre siden av bilen (for å unngå "turtallstøy" på musikken). Kjøp en med litt kvalitetet, og som har styrestrøm på seg så du slipper egen kabel til det.

Disse eldre passatene er veldig lette å trekke kabler i :)

Har du en nyere enn 96modell aner jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 95 modell ja..

Tusen takk for godt svar:) Listene i gulvet er bare å ta opp altso? syns de satt grise fast så tørte ikke bruke makt:P

Klem de ned i innerkant (kanten inn mot setet), så glipper de av klipsen sin, så er det bare å dra de av..

Du må selvfølgelig også av med dekselet under dashbordet på begge siden for å tre kablene inni der, men de sitter bare med noen (godt synlige skruer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider