Gå til innhold

hvilken forsterker+ annet??

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

halla, je har ett spørsmål. Tenke litt på å bygge stereo,Hva trur dere med peiling, om å bygge 2x12" 3000w pioneer bassere i ei spesialtilpasset kasse+ en bra forsterker som drar dette? hvem forsterkere ville dere evt. valgt?

hva med kablene og spilleren anbefaler dere?

kunne denne ha vært en bra forsterker:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=ZX3-T2D&vg=75&vgpath=Varekategorier/48/7/75

håper på svar og tips!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg en kasse på cirka 100 liter og 2 bassporter, 4tommers. 16cm lang.

Forsterker så syns jeg Dynabel BF7501 er perfekt til disse subbene, fordi den er stabil i 1ohm og yter 2500watt RMS i 1ohm!

Og det er det ikke mange forsterkere som gjør i den prisklassen, jeg vet faktisk ikke av noen!

Kobler opp dette med gode signalkabler og 50mm2 strømkabler, godt batteri og en eventuelt en 2-3farads kondensator.

Da lover jeg du får ett anlegg som trøkker ;) Så fremt det er en bil som ikke er så tett inn til kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg en kasse på cirka 100 liter og 2 bassporter, 4tommers. 16cm lang.

Forsterker så syns jeg Dynabel BF7501 er perfekt til disse subbene, fordi den er stabil i 1ohm og yter 2500watt RMS i 1ohm!

Og det er det ikke mange forsterkere som gjør i den prisklassen, jeg vet faktisk ikke av noen!

Kobler opp dette med gode signalkabler og 50mm2 strømkabler, godt batteri og en eventuelt en 2-3farads kondensator.

Da lover jeg du får ett anlegg som trøkker ;) Så fremt det er en bil som ikke er så tett inn til kupeen.

ok, men den jeg viste deg funker ikkeno særlig? isåfall hvor kan jeg skaffe dynabel forsterkeren? link?

mvh Anders

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, eller litt søking osv. så fant jeg ut at jeg heller satser på litt "mildere" anlegg.

f.eks 2x12" 1200W hvis jeg slepper å bruke 2 batterier, så blir det billigere. Men anbefaler dere pioneer eller sony pentagon serien? hvilken forsterker kan jeg bruke da? tips? kan vel bruk 2-kanals da eller? er litt ny kan du si på detta:P

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider