Nifty Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Hvilken olje skal jeg bruke når jeg skifter olje på servoen? Har en liten lekasje også vil jeg tro. Hvilken olje skal jeg bruke på girkassen? Mvh Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 kjøp hydralikk olje på Møller, da får du hvertfall helt riktig. Når det gjelder girkasse olje så ikke kjøp no fance shmancy greier, altså no racing, sport osvosv typen. Dra på en bilrekvisita butikk evnt Møller og be om vanlig girkasse olje, og kjøp med et kjent merke. Tror det var Castrol jeg kjøpte, og det duger. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Er det enkelt å skifte girolje? En liten innføring?:thanks Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Brukte hyd.olje fra Felleskjøpet jeg. En rimelig god type. Uansett spiller det ingen rolle, hyd.olje er den verste av alle oljetyper uansett! Det er den som smører dårligst, driver vann dårligst, beskytter mot rust dårligst og skummer mest! Japsene har forstått dette for veldig lenge siden og bruker likegodt motorolje. Nok om det, gearoljen har jeg aldri skifta, men i allefall ville jeg ha bruklt en type fra Castrol. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Er det enkelt å skifte olje på girkassen? En liten innføring?:thanks veldig enkelt:) les: 1. Få fatt i en 17mm umbraco 2. Kjør bilen varm (så oljen blir varm. da blir den mer flytende og letter å få alt ut, pluss at all driten følger lettere med da) 3. Jekk opp bilen og skru ut tappepluggen i bunnen på girkassen (17mm umbraco) 4. Løp og kjøp w75/90 girolje :) 5. skru ut 17mm umbracoen ca midten på siden på girkassen (fremme)og hell oljen inn her til det renner ut\er fullt:) (gikk ca 2liter på G60 kassen min) Kan gjerne lage deg en trakt slik som jeg gjorde: Kapp bunnen av på en 1.5L flaske. Kapp deg rundt 1 meter av hageslangen og teip på frempå slangen :) (lag et hull i korken gjerne) på denne måten kan du trekke slangen ned gjennom motorommet og ned i hullet. og fylle herfra:) Lykke til. ~Christer Edit: regner med at jeg ikke trenger å forklare at du ikke bør få så mye olje på henda siden oljen er varm:P og at du bør ha en bøtte eller lignene under :pimp Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Mange takk! :thanks Hehe, det hadde nok ikke vært så godt å få på seg nei :p Skal prøve å unngå det! Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 bare hyggelig;) Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg