Gå til innhold

ServoOlje

Ranger emnet

Nifty

Anbefalte innlegg

kjøp hydralikk olje på Møller, da får du hvertfall helt riktig.

Når det gjelder girkasse olje så ikke kjøp no fance shmancy greier, altså no racing, sport osvosv typen.

Dra på en bilrekvisita butikk evnt Møller og be om vanlig girkasse olje, og kjøp med et kjent merke. Tror det var Castrol jeg kjøpte, og det duger.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte hyd.olje fra Felleskjøpet jeg.

En rimelig god type.

Uansett spiller det ingen rolle, hyd.olje er den verste av alle oljetyper uansett!

Det er den som smører dårligst, driver vann dårligst, beskytter mot rust dårligst og skummer mest!

Japsene har forstått dette for veldig lenge siden og bruker likegodt motorolje.

Nok om det, gearoljen har jeg aldri skifta, men i allefall ville jeg ha bruklt en type fra Castrol.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det enkelt å skifte olje på girkassen?

En liten innføring?:thanks

veldig enkelt:) les:

1. Få fatt i en 17mm umbraco

2. Kjør bilen varm (så oljen blir varm. da blir den mer flytende og letter å få alt ut, pluss at all driten følger lettere med da)

3. Jekk opp bilen og skru ut tappepluggen i bunnen på girkassen (17mm umbraco)

4. Løp og kjøp w75/90 girolje :)

5. skru ut 17mm umbracoen ca midten på siden på girkassen (fremme)og hell oljen inn her til det renner ut\er fullt:) (gikk ca 2liter på G60 kassen min)

Kan gjerne lage deg en trakt slik som jeg gjorde:

Kapp bunnen av på en 1.5L flaske.

Kapp deg rundt 1 meter av hageslangen og teip på frempå slangen :) (lag et hull i korken gjerne)

på denne måten kan du trekke slangen ned gjennom motorommet og ned i hullet. og fylle herfra:)

Lykke til.

~Christer

Edit: regner med at jeg ikke trenger å forklare at du ikke bør få så mye olje på henda siden oljen er varm:P og at du bør ha en bøtte eller lignene under :pimp

1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk

2000 Honda CBR900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider