Gå til innhold

eksos problemer

Ranger emnet

Magnus

Anbefalte innlegg

Kan også være lurt å lage til mutter-sikring på en eller annen måte hvis det er mulig.Ottar har rett med flexi-del på eksosen,er du uheldig kan eksoshuset ditt knekke.Kontra-mutter kan også være et triks hvis du ikke når til for eks. med annen muttersikring

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bruke låsetråd og låse fast mutteren/skrua med. Brukes alltid på belastnings skruer på fly... Du låser eks mellom to muttere slik at dene ene strammer den andre om ting skal bevege seg. For at skruene skal gå opp så må tråden ryke. Noe den ikke gjør... :)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det jeg hadde i tankene Marius,men ikke alltid det er like lett å komme til å gjøre det.Jeg skal låse skruene på downpipen min på den måten,borre skruene før jeg setter i motoren.Du så litt småsvett ut når jeg sto og prata med Åge (Banzaibaggen) på lørdag,og ikke hadde han brus til deg heller,hehehehe.KJIPING ÅGE..............:D :D :cool: :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Det var akkurat det jeg hadde i tankene Marius,men ikke alltid det er like lett å komme til å gjøre det.Jeg skal låse skruene på downpipen min på den måten,borre skruene før jeg setter i motoren.Du så litt småsvett ut når jeg sto og prata med Åge (Banzaibaggen) på lørdag,og ikke hadde han brus til deg heller,hehehehe.KJIPING ÅGE..............:D :D :cool: :cool:

hehehe!!!

Ja skal jeg love deg, var små varmt.. ble brent og.. ser ut som jeg har på en konstant t shirt pga det... hehe..! Så det er du som er kompisn til Åge med lyse håret? :)

Jeg skal lage en tråd om låsing jeg og scanne inn litt bilder så blir det knall :D

Marius

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp!!Var på Strømmen etter En dag på strippen også,var litt stille der pga jeg ble avskilta på vei nedover,hadde sovet lite også.Åge bodde ikke så langt unna meg før han tok til fornuft og flytta til Sverige.Selv om ikke Ed der han bor er verdens navle da...............men de har Systembolag der :D :D :D :D En annen måte å sikre skruene på downpipen på er å bygge omm eksoshuset til v-båndsklemmer da slipper du tenke på at downpipen løsner..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette vil jeg si er det beste alternativet da det gjør all montering/demontering i framtiden meget enkelt. Har dette selv på min turbo. Bare å sende den turbon du har inn til maskinering og sveise på ny del på down pipen, men det er VELDIG viktig å ha fleksi rør så nær turbon som du får plass til.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider