Gå til innhold

Subwoofer+forsterker i e34

Ranger emnet

V.Marcil

Anbefalte innlegg

begynte i dag å montere subwooferen+forsterkeren i bilen, så jeg har et par spørsmål.

1. Hvordan går jeg igjenom med kablene til bagasjerommet ? må jeg fjerne seteryggen her?

2. Hvordan får jeg kablene bak spilleren? hvor mye må demonteres for å få de på plass? har lagt frem kablene på pasasjersiden

3. Hvor er det lurest å montere forsterkeren i e34?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Eg la strømkabelen på høgre side og signalkablene på venstre side.

Høgtalerkablene ligger på begge sider.

Eg tok vekk baksetet.

Sitteputa drar du opp i framkant. Ryggen har 4 skruer (nede på kvar side og 2 i skiluka)

2: Eg demonterte hanskerommet (trur det var pga at eg skulle bytte diskant og ledning på høgre side)

Du kan dra ein streng eller stiv ledning ifra plassen til spiller og ned til ledningane du skal ha på plass. Så fester du ledningane til streng/ledning og drar dei på plass

3: Bagasjerom?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk:)

la bare kablene igjennom skiluka midlertidig, skal legge de skikkelig i morgen nå som jeg vet hvordan jeg demonterer seteryggen.

men hva kan være galt når subben ikke gir lyd fra seg?

forsterkeren og kondensatoren er kobla riktig, og forsterkeren går på når spilleren

går på, så alt ser ut til å fungere, det funka i den gamle bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Pioneer spiller der du ikkje har skrudd på linjeutgangen??

Skru gain på forsterkeren opp!!

4 kanals forsterker der du har signalkabel til berre 2 innganger??

Viss du skriver kva slags komponenter du har og kva slags tilkoblinger du har til forsterker, er det lettare å svare på

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Pioneer spiller der du ikkje har skrudd på linjeutgangen??

Skru gain på forsterkeren opp!!

4 kanals forsterker der du har signalkabel til berre 2 innganger??

Viss du skriver kva slags komponenter du har og kva slags tilkoblinger du har til forsterker, er det lettare å svare på

er en rockford fosgate 450.2 , har brokobla subben.

Spilleren er en Alpine CDE-9881R, og linjeutgangen er skrudd på.

Gain innstillingen på forsterkeren har jeg ikke skrudd på, men tviler på det hjelper da det var god lyd når jeg hadde det montert i den gamle bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider