Gå til innhold

GTi bremser på 1.6 cl

Ranger emnet

Helios

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som må byttes ut for å montere ventilerte skiver på en 1.6 cl? må caliper byttes? eller er det bare skive og klosser?

etter litt leting på div delenummer så kom jeg fram til at jeg er nesten sikker på at jeg bare trenger å bytte skiver og klosser.. :) er det noe mer som må byttes før man har gti specs på bremsene? og resten av bilen.. unntatt motor da

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Må vel bytte calpper også, men det er vel egentlig bare å prøve...

Caliperen fra 1.6 cl 82. har samma delenummer som caliper fra 1.6 gti ihvertffall

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Noen som vet hva som må byttes ut for å montere ventilerte skiver på en 1.6 cl? må caliper byttes? eller er det bare skive og klosser?

etter litt leting på div delenummer så kom jeg fram til at jeg er nesten sikker på at jeg bare trenger å bytte skiver og klosser.. :) er det noe mer som må byttes før man har gti specs på bremsene? og resten av bilen.. unntatt motor da

du trenger bare og setter over skivene og klosser så er det i boks. er ikke noe annet som forskjell nå snakker jeg om gti 8v

16 v er jeg ikke sikker på

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun skiver og klosser ja på mk1. (eller bruk slitte klosser... :D)

Samme greia på mk2 og frem til 88, da kom 16v gti med 256mm bremser. alle andre hadde 239mm bremser (unntatt G60 med 280mm)

Går relativt enkelt å få bygd om til 280mm bremser på mk1,da hardu ville bremser..... bare en liten adapter som flytter calipern 22?mm lenger ut og skiver fra G60, 280mm

legger ved ett bilde av adaptern....

hmm... det gikk ikke det jo....

hvordan gjør man ett bilde mindre?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Hvor høye felger må man ha for å få på 280 mm?

Ingen enkel fasit på det dessverre..... noen spesielle 14" går på, bl.a compomotive. Mange 15" går på, men ikke alle.

Problemet er det man kan kalle "et" på skivene, dvs hvor mye lenger inn skive er i forhold til der felgen ligger ann mot navet/skive. Felger med kant går da generelt ikke, mens felger som har "eikene" langt ute går. Caliperen kræsjer med felgen da den står lang ut.

Ikke så lett å forklare, om du ikke ble klokere håper jeg ikke du ble det motsatte.... ;)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Problemet er det man kan kalle "et" på skivene, dvs hvor mye lenger inn skive er i forhold til der felgen ligger ann mot navet/skive.

Derfor spurte jeg om hvor høye felger, ikke om bredde, ET og design på senter.

Så jeg tipper altså at du faktisk kan få så lite som 14" høye felger rundt 280 mm bremser(?)

Det er jo lovende for meg:D

Hvor store bremser kan man få på 15" høye felger før man begynner å tenke på eventuelle problemer i bredden?

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Kun skiver og klosser ja på mk1. (eller bruk slitte klosser... :D)

Samme greia på mk2 og frem til 88, da kom 16v gti med 256mm bremser. alle andre hadde 239mm bremser (unntatt G60 med 280mm)

Går relativt enkelt å få bygd om til 280mm bremser på mk1,da hardu ville bremser..... bare en liten adapter som flytter calipern 22?mm lenger ut og skiver fra G60, 280mm

legger ved ett bilde av adaptern....

hmm... det gikk ikke det jo....

hvordan gjør man ett bilde mindre?

Var det jeg mente også.. begynner å bli kjent med GTI utgavene av mk2 nå.. og mk1 også egentlig ;P hehe.. men du sier altså at jeg kun trenger den adapteren og 280mm skiver? ikke annen caliper eller noe? og dette er lovlig? eller får jeg deng på biltilsynet? neste spørsmål er.. HVOR får jeg slik adapter..hehe

også en ting til.. hvordan er det eventuelt og montere skivebremser BAK på en mk1? regner med at det er likt mellom Jetta og Golf.. er en Jetta dette skal på.. men det er her det er lett å få svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Var det jeg mente også.. begynner å bli kjent med GTI utgavene av mk2 nå.. og mk1 også egentlig ;P hehe.. men du sier altså at jeg kun trenger den adapteren og 280mm skiver? ikke annen caliper eller noe? og dette er lovlig? eller får jeg deng på biltilsynet? neste spørsmål er.. HVOR får jeg slik adapter..hehe

også en ting til.. hvordan er det eventuelt og montere skivebremser BAK på en mk1? regner med at det er likt mellom Jetta og Golf.. er en Jetta dette skal på.. men det er her det er lett å få svar :)

Bare skru av de fire skruene på navet fra Mk2'ern og skru de rett på Mk1 bakstillinga:) så bestiller du deg opp håndbremsevaiere fra Scirocco Mk2 med skivebremser, så er det "bolt on" :)

Du kan også bruke skiver fra Mk3 og Corrado om jeg ikke husker helt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ikke aa forglemme: Hovedbremsesylinder fra Sciro 2.

Adapter til forbremsene faas hos Limited Cars i Tyskland og hos SLS (http://www.sls-g-lader.de). De staar oppfört med "TÜV bei uns zu Hause", hvilket innebaerer at de kan godkjennes hos "deres" TÜV. Det igjen innebaerer at de ikke er godkjent. Men hvem bryr seg. Originalt er det en bremsesadel/adapter paa Einser som har VW 2-kalipper. Du bruker bare en annen og gutta hos biltilsynet har ikke saa god hukommelse at de fotografisk husker aassen alle biler ser ut: Altsaa: Drit i aa godkjenne.

Vegetarier essen meinem essen das Essen weg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider