Gå til innhold

GTi bremser på 1.6 cl

Ranger emnet

Helios

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kid-A

Derfor spurte jeg om hvor høye felger, ikke om bredde, ET og design på senter.

Så jeg tipper altså at du faktisk kan få så lite som 14" høye felger rundt 280 mm bremser(?)

Det er jo lovende for meg:D

Hvor store bremser kan man få på 15" høye felger før man begynner å tenke på eventuelle problemer i bredden?

Tror man kan få på 305mm skiver, men skal ikke si noe sikkert. Er iallefall ikke mye plass rundt mine skiver med 15" BBS...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Var det jeg mente også.. begynner å bli kjent med GTI utgavene av mk2 nå.. og mk1 også egentlig ;P hehe.. men du sier altså at jeg kun trenger den adapteren og 280mm skiver? ikke annen caliper eller noe? og dette er lovlig? eller får jeg deng på biltilsynet? neste spørsmål er.. HVOR får jeg slik adapter..hehe

Bruker samme calipere og klosser ja, eneste du trenger er skiver og adapter.

Godkjent blir det ikke nei, da må man klare å dokumentere at adapteren er kraftig nok til å tåle belastningene...... men i realiteten er det ingen problem, adapteren er nok 10 ganger sterkere enn støpegodset caliperen er laget av, slår man på en caliper med hammer kan den rett som det er dele seg...... :(

Tror ikke det er noen som selger adaptere her til lands, men jeg skulle nok klart å lage om jeg fikk tak i noe massivt firkantstål i riktig dim og styrke.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mangler jeg egetlig 3 ting før man har G60 bremser.. sånn utenom bilen..heh

1. adapter

2.skiver

3. felger som passer ;P

men har jo liggende slissa brembo gti skiver.. så man hiver vel på det først tenker jeg

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Tror man kan få på 305mm skiver, men skal ikke si noe sikkert. Er iallefall ikke mye plass rundt mine skiver med 15" BBS...

I Compo MO kan man få plass til 305/28 brembo, 310 wildwood eller 315 Hi-Spec!!!!!:eek: :eek:

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider