Gå til innhold

Slå av forsterker?

Ranger emnet

_golfie_

Anbefalte innlegg

Mente at en sub ikke yter noe;) det er forsterkeren som yter;)

den vil levere 2x50w + 1x200w.... Det er klart det blir lyd i subben, men du får sikkert like mye lyd om du kjøper denne http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1874 istedefor. Men det er jo litt gjetting såklart bare. Men JEG ville aldri kjøpt det elementet til den forsterkeren. Hva DU velger er jo noe helt annet, men jeg tror du blir skuffa over en sub til 3000kroner når du bruker den forsterkeren du skal...

Men det kan hende noen andre mener noe anent såklart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN!!! ser ut til jeg har linket til feil sub, er denne jeg har http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1055 er vist 2x2ohm... Betyr det noe?

Forskjellen er bare at du får annen impendans. Med 2x2ohm kan du velge mellom 4 og 1 ohm, mens med 2x4ohm kan du velge mellom 2 og 8ohm... Han ahr sikkert tenkt at du skal seriekoble til 4 ohm og brokoble 2 av kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har 2 spoler på et element har man to valg. Du kan seriekoble, og doble impendansen(motstanden) eller du kan paralellkoble, og halvere impendansen. Ulike forsterkere er stabile med ulike laster. Noen tåler å bli kjørt i 1ohm, mens andre tåler ikke lavere enn 2, og veldig mange 4kanalere tåler ikke lavere enn 4ohm når du brokobler to kanaler. Sikkert derfor han satt opp en med 2x2ohm, for da kan du seriekoble å få 4ohm, så får forsterkeren en last som den tåler.

Mer tør jeg ikke si, for da vandrer jeg ut på is jeg ikke vet helt hvor trygg er:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider