Gå til innhold

Prosjekt: Audi A4 Turbo Quattro

Ranger emnet


rogerj

Anbefalte innlegg

Tråden om min Audi A4 Turbo Quattro, 1997

 

Kjøpte bilen for ca. 1 år, siden da har det ballet på seg.

Fant fort ut at jeg måtte ha en hel lakkering, så da ble bilen pussa ned totalt.

 

Denne sesongen blir bilen bygget ferdig utvendig, og til vinteren igjen skal motoren ut.

 

DSC00073.jpg

 

DSC00072.jpg

 

DSC00071.jpg

 

DSC00021.jpg

 

I mellomtiden nå mens den var på verksted så begynnte jeg å kjede meg uten bilen. Og delene begynnte å samle seg opp. På den tiden bilen var borte hadde jeg bestillt Alt fra komplett ferrita eksos, samco slanger til hele motor rommet, ebc bremser fremme og bake, stål filter, resirk ventil, front montert intercooler, facelift lykter fremme og bake, xenon kit, ny styling, nye felger, og diverse slite deler da som ikke er vits å ramse opp her. Har vertfall brukt alt for mye allerede på bilen.

 

Fikk den tilbake fra lakk på Fredagen som var, og resultatet ser du her:

 

0405200701a.jpg

 

04052007.jpg

 

0605200701d.jpg

 

G.jpg

 

Og per i dag ser den sånn ut utvendig. Har kun fått gjort ting på den tekniske siden av bilen. Har montert eksosen, og cat erstatteren, bremsene, og alle slangene og intercooleren. Det tok noen timer det, men nå er det gjort. Har bare å lufte bremsene igjen så er jeg klar for testing. Nå til helgen skal stylingen være montert, og da venter jeg bare på felgene som enda ikke har kommet til norge :( Håper at jeg rekker Sommertreff 8-10 Juni.

 

Skal bli flinkere til å ta bilder for å holde tråden oppdatert. Er kanskje litt kjedelig å lese, men flere bilder kommer senere. Det er vertffall en start :)

 

Roger

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pent med IC i fronten! :) Åssen styling har du tenkt å slenge på? Det samme med felger? Er bilen senka?

 

Orginal RS4 front med orginalt RS4-gitter. Kanskje litt kjedelig, men fant ikke noe annet som ikke så MONSTER ut.. Blir litt modifiseringer på fronten da, med tanke på intercooleren. Man kan se IC'en litt bedre med denne fronten :) Så blei det siedel sideskjørt, som er ganske "nøytrale" og bare en add-on bakfanger.

 

Har kjøpt 19" RS6-felger (som da også er kjedelig) Men budsjettet begynner å ta slutt. Så da blir det eventuelt andre felger neste sesong. Viss jeg enda har bilen da..

 

Fargen ble sinnsykt bra live vertfall, blei kanskje ikke så bra på bilder som i virkeligheten vertfall.

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det råeste hittil jeg har investert i er Ferrita eksosen (som det forresten er livstid garanti på) og bremsene. (bilder kommer)

 

Det jeg synes var litt kjedelig og kosta ALT for mye var samco settet. men det har vel sin misjon, og er vel greit viss jeg skal trimme videre på bilen. (?)

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det råeste hittil jeg har investert i er Ferrita eksosen (som det forresten er livstid garanti på) og bremsene. (bilder kommer)

 

Det jeg synes var litt kjedelig og kosta ALT for mye var samco settet. men det har vel sin misjon, og er vel greit viss jeg skal trimme videre på bilen. (?)

 

RS4-front er bra! Råeste fronten du får på bilen skal det være originalt. Bra du holder den slik.

 

Ahha! Er det du som har den bilen her ja! Mener å ha sett litt om den på VACN-forumet serru! :)

 

Må ikke si alt er kjedelig, bare mindre kult :P Samco-settet er nok en kjekk investering, tåler vel en haug mer med trykk enn de originale fisle-slangene. Så det er absolutt positivt med Samcoslanger!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS4-front er bra! Råeste fronten du får på bilen skal det være originalt. Bra du holder den slik.

 

Ahha! Er det du som har den bilen her ja! Mener å ha sett litt om den på VACN-forumet serru! :)

 

Må ikke si alt er kjedelig, bare mindre kult :P Samco-settet er nok en kjekk investering, tåler vel en haug mer med trykk enn de originale fisle-slangene. Så det er absolutt positivt med Samcoslanger!

 

Bilen er foresten utstyrt med justerbart senkesett (glemte å skrive det i sta.)

Ja, jeg er medlem av vwaudi-club, men er ikke med på selve forum delen. Hadde en liten krangel der med noen i lokallaget, så da var valget enkelt :)

 

Kommer ikke til å bruke forumet der mere heller. Så viss du vil følge med hva som skjer med denne bilen er det bare å følge med her :)

 

Synes egentlig B5'en begynner å bli veldig oppbrukt. Liker veldig godt bilen. Men ta f.eks den plassen jeg bor på, her er det 2000 innbyggere, og det er 5 Audi A4 B5 som ungdommer eier. Bare for å sette det på spissen :)

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er foresten utstyrt med justerbart senkesett (glemte å skrive det i sta.)

Ja, jeg er medlem av vwaudi-club, men er ikke med på selve forum delen. Hadde en liten krangel der med noen i lokallaget, så da var valget enkelt :)

 

Kommer ikke til å bruke forumet der mere heller. Så viss du vil følge med hva som skjer med denne bilen er det bare å følge med her :)

 

Synes egentlig B5'en begynner å bli veldig oppbrukt. Liker veldig godt bilen. Men ta f.eks den plassen jeg bor på, her er det 2000 innbyggere, og det er 5 Audi A4 B5 som ungdommer eier. Bare for å sette det på spissen :)

 

Justerbart ja, hvilket merke og hvor mye senka? :)

Skjønner! Skal følge med her innpå vettu! Like før jeg sletta brukern her og benytte vacn-forumet litt mer. Men nå har jeg en god grunn til å stikke innom her!

 

Ja det er fryktelig mange som har A4 B5 med diverse mods. Mange blir ganske like og det er ikke alltid lett å skille seg ut. Men det er bra biler og det finnes et hav av styling og tuningdeler til dem så åffer itte :P

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har!:)

 

Noen planer for motoren?

 

Ja, har egentlig den planen klar (VISS, det skulle bli noe av dett)

 

Da skulle jeg kjøpt Garret gt28rs turbo, nye dyser, råder, veiv, manif. Men det er jo dyrt. Vet enda ikke om det blir gjort noe med motoren.

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har egentlig den planen klar (VISS, det skulle bli noe av dett)

 

Da skulle jeg kjøpt Garret gt28rs turbo, nye dyser, råder, veiv, manif. Men det er jo dyrt. Vet enda ikke om det blir gjort noe med motoren.

 

Hvor mange hester er det "vanlig" å ta ut av en 1.8T motor?

 

Med tanke på holdbarhet og slikt?

Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hester er det "vanlig" å ta ut av en 1.8T motor?

 

Med tanke på holdbarhet og slikt?

 

Med tanke på holdbarhet er det vel 280-300 hk som er "normalt".

Nå er den chippa med steg-1, som da er oppgitt til 193 hk. så kan vi trekke fra 30 hk for kjent folk, og enda litt til.

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår