Gå til innhold

skal skifte toppakning og reg. reim

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

Som topic seie. Skal begynen til helga. Har handlet slipesett, strekbolter, reim og stramme hjul.

Men er eit par ting eg ønker tips til:

 

-For å få av reimhjulet som sitter med 4 umbrako. Er det nok å sette bilen i gear og så løyse dei, eller er det andre måter å låse hjulet av på?

-For å få av eksosen. Løyser dere manifoilen eller i den skøyten nede bak vedtorpedoveggen? på manifoilen er jo skruene ganske rustet. Innsuget treng eg vel strengt tatt ikkje ta av?

 

Dette var det eg kom på istarten. andre tips? eg er middels flink til å skru så dette skalnok gå bra=)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh...ikke at jeg har så god kunnskap på bilen, men jeg hadde nok laga meg et verktøy som låser hjulet før jeg hadde prøvd å løsnet på boltane. Ingenting bør løsnes med bilen i gear, ender opp med at du tar knekken på giret.

 

Prøv å ta av innsuget, det skal sitte ganske lett.

Eksosen blir det verre med, prøv å løsne røret istedenfor selve manifolden.

 

Hvis du tar av toppen med begge manifoldene på, vær to mann, Det er vanskelig og tungt alene.

Bruk rustløsende spray på alle boltane, anbefales, spesielt på eksosen.

Med slipesett menes det at nesten alle tetninger skiftes, tilogmed ventiltetningane. Det er litt ekstra jobb.

Da må du ha ventilfjær-klemmer.

Sorter alle delene godt og bruk litt tid på å ha det ryddig.

Det er alt jeg kan hjelpe deg med.

Lykke til!

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men motoren vil jo gå rundt likevel. Må få låst av hjulet på en måte.

Men har tenkt å planslipe toppen pga at den hadde ein perioden den gikk veldig varm. Vil dette gi meg problem i forhold til at komp. blir endret?

Noken som veit kva eg må gjere før planslipinga? Må eg av med kamaksel, ventiler og slik?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da mann...

Sett nøkkelen på rett skru, å sett den på rett vei!

OGså slår du kraftig så langt innpå nøkkelen som mulig.

Går ikke skruen opp da, så sitter den DØNN!

 

I og med at du skal ha av de gamle teningene og sette på nye ventiltettere, så må du ut med vemtiler og løftere.

da MÅ du av med kammen.

 

Sjekk toppen FØR du freser den, ellers kan det være bortkastet.

Å frese av en millimeter skal være mer enn nok, og skal ikke ha betydning for komp.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, Da er det gjort. Alt demontert og toppen er planslipt. VAr greit å få av reimhjul, innsug og eksos. Har vasket og gnikket på en del deler og fredag/lørdag skal eg sette alt sammen igjen. SÅ det blir bra. har så mange bilder og at eg kan nesten lage ein "how to" demontere topp på G60=)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg blir litt forvirra av ein ting. HAr sett ein del plassar om kva moment eg skal bruke på toppboltane. Står noke i haynes boka og så har eg sett ulike meiningar her på forumet. KVa er rett? 50nm pluss 90 grader, så starte den opp og la den gå litt før eg strammer til 60nm plus 90grader?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår