Gå til innhold

Legge opp strøm i 98' Mondeo

Ranger emnet

skogpekka

Anbefalte innlegg

Skal hive inn lydanlegget i Mondeoen min, men er usikker på hvor jeg skal ha gjennomføringen til strøm fra batt. Strømkabelen er 4gauge (25 kvadrat?). Er det en og annen propp jeg kan dra ut og føre kabelen vanntett gjennom, eller er det også mulig å føre den gjennom torpedoveggen sammen med eksisterende gjennomførte kabler?

Vil nødig bore opp et nytt hull i den fine torpedoveggen min >_<

Til sist litt off topic, men forøvrig så har jeg;

Head unit - Panasonic CQ-C7301N

Komp.sett(for) - Focal Polyglass 165CV2

Coax(bak) - Focal Polyglass 165CV1 (nylig innspillt :D )

Basskasse - JL CS113RG-W1v2 (lukket)

Forsterker - Kicker KX700.5

Kondensator - Stinger "NOS-look" (1F)

Kabler - Stinger, Stinger, Stinger, Stinger og Stinger :)

-og en Stinger 90amp auto-sikring til motorrommet :)

Biltema kunne jeg ikke klart meg uten når jeg skal installere lyd i bil, de er geniale på området. Hvor ellers skulle jeg fått tak i billig strips! :D

Gruer meg til sette i gang å montere...var så mye enklere å montere i Sunnyen jeg hadde (les: mye mindre bil) :D

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min mondeo (1995 mod vel og merke) så var det hull i torpedoveggen på batterisiden.. satt en svart propp der som jeg dro ut, satt en annen propp rundt kabelen, dytta den igjennom, så kom kabelen igjen oppunder ved rattet der, er en hau av ledninger osv der fra før, men du finner den til slutt hvis du leter litt.. hvis du skjønte hva jeg mente? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, regner med at det skal være en viss likhet mellom modellene, så da er det stor mulighet for at det er det hos meg også :) Skal gå ut og sjekke så fort formen blir fin!

-Er det fler som har erfaringer med lyd i Mondeo så er det bare å komme med dem. "Do's and don'ts'" er også fint om dere nevner. :)

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde anlegg i -94. Er vel stort sett samme. Jeg la kabelen. 35kvadrat i en gjennomføring ved vindusviskerne. Må ta vekk det svarte dekselet der for å komme til. La kabelen langs siden bak tli bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider