Gå til innhold

Verdens deiligste motorlyd..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beste motorlyden er når F-16 tar av med full afterburner...128000 hk i fri utfoldelse :-) Eller når en Leo 2 virkelig brummer...47,6 liters V-12 turbodiesel, som virkelig setter bakken i bevegelse.

 

Nå ble jeg lei meg Juristen, setter du virkelig Leo 2 foran Leo 1? Trodde ikke sånt var lovlig jeg. Men du har kanskje funnet et smutthull i lovverket? I lov om favorisering av stridsvogn helbelte, Leopard 1 A5 NO fremgår det tydelig av § 5 første ledd bokstav a at Leopard 1 og vogner basert på samme plattform alltid skal rangeres høyere enn alle andre stridsvogner, både allierte og fiendtlige :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg lei meg Juristen, setter du virkelig Leo 2 foran Leo 1? Trodde ikke sånt var lovlig jeg. Men du har kanskje funnet et smutthull i lovverket? I lov om favorisering av stridsvogn helbelte, Leopard 1 A5 NO fremgår det tydelig av § 5 første ledd bokstav a at Leopard 1 og vogner basert på samme plattform alltid skal rangeres høyere enn alle andre stridsvogner, både allierte og fiendtlige :D

 

Nå snakka vi kanskje om lyden, ikke om selve vogna...og der er det ingen til om at 2-eren er litt grommere. For øvrig har jeg ikke vært lenge nok i Norges største vernede bedrift til å oppleve Leo 1 i fullt monn, og der har du kanskje bakgrunnen for min (påståtte) forskrudde favorisering ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakka vi kanskje om lyden, ikke om selve vogna...og der er det ingen til om at 2-eren er litt grommere. For øvrig har jeg ikke vært lenge nok i Norges største vernede bedrift til å oppleve Leo 1 i fullt monn, og der har du kanskje bakgrunnen for min (påståtte) forskrudde favorisering ;)

 

Hehe. Det er lyden jeg snakker om ja. Lydmessig er Leo 2 en skuffelse i forhold til Leo 1. I de fleste andre sammenhenger er Leo 2 bedre :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det er lyden jeg snakker om ja. Lydmessig er Leo 2 en skuffelse i forhold til Leo 1. I de fleste andre sammenhenger er Leo 2 bedre :)

 

Tøysegutt... Nå har jeg faktisk hatt gleden av å ha flere varianter av både Leo 1 og Leo 2 dundrende forbi meg på rekke og rad i ca 50 km/t på asfaltveg mellom Rena og Elverum, og det er ingen tvil om hvilken av disse to som lagde mest rabalder; Leo 2 er kongen på haugen.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøysegutt... Nå har jeg faktisk hatt gleden av å ha flere varianter av både Leo 1 og Leo 2 dundrende forbi meg på rekke og rad i ca 50 km/t på asfaltveg mellom Rena og Elverum, og det er ingen tvil om hvilken av disse to som lagde mest rabalder; Leo 2 er kongen på haugen.

 

Det er spesielt...

 

Du er nok blendet av toerns plystrende turboaggregater og lar all fornuft (les; romantikk) fare.

 

Bare hør på denne enervarianten i testløypa ved Helgelandsmoen:

http://www.leopardmotor.com/Bergepanser%20ut%20av%20skogen.WMV'>http://www.leopardmotor.com/Bergepanser%20ut%20av%20skogen.WMV

 

Og denne toeren på Storhogget mellom Trandum og Sessvollmoen:

http://www.leopardmotor.com/Leopard2.WMV'>http://www.leopardmotor.com/Leopard2.WMV

 

Sistnevnte overdøver knapt tinnitusen jo ;)

 

Er det ikke fantastisk å ha egenskapen å med stø hånd kunne diktere andres motorlydpreferanser. Jeg kaller det kyndig veiledning. Partisk? Jeg...?

 

http://www.leopardmotor.com

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spesielt...

 

Du er nok blendet av toerns plystrende turboaggregater og lar all fornuft (les; romantikk) fare.

 

Bare hør på denne enervarianten i testløypa ved Helgelandsmoen:

http://www.leopardmotor.com/Bergepanser%20ut%20av%20skogen.WMV'>http://www.leopardmotor.com/Bergepanser%20ut%20av%20skogen.WMV

 

Og denne toeren på Storhogget mellom Trandum og Sessvollmoen:

http://www.leopardmotor.com/Leopard2.WMV'>http://www.leopardmotor.com/Leopard2.WMV

 

Sistnevnte overdøver knapt tinnitusen jo ;)

 

Er det ikke fantastisk å ha egenskapen å med stø hånd kunne diktere andres motorlydpreferanser. Jeg kaller det kyndig veiledning. Partisk? Jeg...?

 

http://www.leopardmotor.com

 

Hmmmmmmm... Hvor mellom Trandum og Sessvollmoen ligger Storhogget? Finner det ikke på kartet :) Kan det tenkes at Storhogget er det riktige navnet på området som omtales som "stridsvognsløypa"?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmmm... Hvor mellom Trandum og Sessvollmoen ligger Storhogget? Finner det ikke på kartet :) Kan det tenkes at Storhogget er det riktige navnet på området som omtales som "stridsvognsløypa"?

 

Vi kalte det bare "Hogget" da jeg jobbet der borte. Det var før utbyggingen av Gardermoen til hovedflyplass, så det har blitt noe redusert nå. Men jeg var der senest i vår og fikk vognføreropplæring. Det ligger VEST for Aurtjern og NORD for Trandum. Fra Sessvollmoen-siden kommer man lettest dit ved å ta av den lille stikkveien (fra grusveien mellom Sessvollmoen og Trandum) i SØR-enden av Aurtjern. Fra Trandum-siden går det egen løype ut for stridsvognene, men til fots er det lettest via gravminnesmerkene og Trandumskogen vil jeg tro.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kalte det bare "Hogget" da jeg jobbet der borte. Det var før utbyggingen av Gardermoen til hovedflyplass, så det har blitt noe redusert nå. Men jeg var der senest i vår og fikk vognføreropplæring. Det ligger VEST for Aurtjern og NORD for Trandum. Fra Sessvollmoen-siden kommer man lettest dit ved å ta av den lille stikkveien (fra grusveien mellom Sessvollmoen og Trandum) i SØR-enden av Aurtjern. Fra Trandum-siden går det egen løype ut for stridsvognene, men til fots er det lettest via gravminnesmerkene og Trandumskogen vil jeg tro.

 

Da er jeg helt på nett.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår