Baufish Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Deadline på å skrive inn kufangere i vognkortet er 25.mai. Vær tidlig ute med å bestille time, for her kommer det til å bli fullt! Les hel artikkel http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=195959 Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Det er fult.. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 Men sjekk opp om bilen din har blitt levert med dette orginalt, om den er det så er det bare å ta kontakt med bilforhandleren og få papirer på dette så slipper du mye frem og tilbake for de på BT kan være vansskelige. Vet av erfaring da jeg har plagdes mye med å få en Kia Sportage godkjent. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 dette er så på trynet at det er ett nytt lavmål... enda en gang skal staten tre noe dritt nedover hode på oss som ikke har noe for seg. enda en gang kommer de med idiotiske tilbakevirkende lover... politikere... jaja det er et eu direktiv å bla bla bla... men vi er ikke medlem av eu, er vi vel? eu ville jo også ha alle stripene på veien hvite, det ble det ikke noe av... hvorfor bry oss med idiotiske eu lover når vi ikke er meldem? sorry mye ot her, men jeg synes faktisk dette blir som å si at det blir ulovlig med 1000m på bilen fordi hvis du kjører på noen så kan de sjære seg på glasset... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 ja, det er kjipt. Men hva kan man gjøre? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 ... men vi er ikke medlem av eu, er vi vel? eu ville jo også ha alle stripene på veien hvite, det ble det ikke noe av... hvorfor bry oss med idiotiske eu lover når vi ikke er meldem? sorry mye ot her, men jeg synes faktisk dette blir som å si at det blir ulovlig med 1000m på bilen fordi hvis du kjører på noen så kan de sjære seg på glasset... Hvite veistriper var faktisk ikke et eu-krav, men et norsk påfunn for å spare penger. Det koster å ha utstyr for både gul og hvit veistripe tydeligvis. Det ble heldigvis ikke noe av. Men jeg er enig. Norge er mer katolsk enn paven i når det kommer til andre eu-tilpasninger. Og at ekstralys fortsatt er lov når noen store bøyler med myke former er forbudt er et glimrende eksempel på inkonsekvente regler.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Jeg regner med at en kufanger gjør litt mer skade ved persontreff enn ei lykt.. Kjedelig for dem som har kufangere, men om det er med på å blant annet unngå trafikkfarlige kufangere, så ser jeg noe litt positivt, vertfall. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Jeg regner med at en kufanger gjør litt mer skade ved persontreff enn ei lykt..Kjedelig for dem som har kufangere, men om det er med på å blant annet unngå trafikkfarlige kufangere, så ser jeg noe litt positivt, vertfall. :) Men det positive er at det blir mindre skade på kjøretøyet med påmontert kufanger og det er jo ett pluss med tanke på forsikring. :D Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 problemet er jo de som har laga kufanger selv.. har sett mye rart som farter rundt på veiene.. men slike runde fine lyktebøyler tror jeg ikke er så farlige:) vi har en slik på vår landcruiser:D Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 problemet er jo de som har laga kufanger selv.. har sett mye rart som farter rundt på veiene..men slike runde fine lyktebøyler tror jeg ikke er så farlige:) vi har en slik på vår landcruiser:D Ja det er mye rart, sikkert det BT og har fått med seg å vil ha de "hjemmesnekra" bort fra veiene. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty740 Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Virker ut ifra artikkelen her at vis man kjøper seg lyktebøyle uti juni vil man aldri få godkjent denne på bilen? elr er det bare at det må i vognkortet med tuv-ok osv? Egentlig er jo dette en totalt latterlig regel. blir man påkjørt av en bil så er det jo ett fett om det er kufanger elr ikke der. Like hardt å bli truffet... Selv er jeg tilhenger av kufangere, fordi man slipper å montere lyktene rett i fangeren og ødelegge denne. Det kler bilen mye mer med lykteholder. Og vis man feks tar av hele lyktebøylen med lyktene i om sommeren, er det ihvertfall ikke 2-4 store hull i fangeren etter lyktene. Siter 1987 Volvo 244 2.3 16V-T 2001 VW Transporter 2,5TDI 2007 Tysse Bilfrakter Ja jeg frakter billi! =P Viking redningstjeneste Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Egentlig er jo dette en totalt latterlig regel. blir man påkjørt av en bil så er det jo ett fett om det er kufanger elr ikke der. Like hardt å bli truffet...Øh, nei?Les litt her du, så finner du fort ut at neste gang du skal bli påkjørt av en bil, så er det ikke alle som er like artige å bli påkjørt av, spesielt ikke de med (ulovlige) kufangere. :) Euro NCAP - For safer cars | Pedestrian safety Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Tja, vurderer å kjøpe meg Subb(urban) er ikke kufanger på den, men en skikkelig støtfanger.. ca 40 cm høy, og lagd av 14 mm stål :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Dette kufangerkravet gjelder vel bare kjøretøy under 3500 kg mener jeg å ha forstått? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Om kufangeren dekker under 30%(rett meg om jeg husker feil tall) av bilens frontdel så trenger den ikke godkjenne uansett. Så noen lyktebøyle er ikke noe problem. Da har du i så fall drøy lyktebøyle :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg