Gå til innhold

deffekt forsterker? BM psx-d2

Ranger emnet

ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en forsterker her som ikke er helt god, håper noen av dere kan hjelpe meg med litt feilsøking på den.

Jeg kjøpte forsterkeren som deffekt, så det er noe feil:P

Selger sier at den går i protect, grunnen til dette tror jeg er at en av phonokontaktene er løse, den blir med ut hvis jeg er litt slem...

For å teste den tenkte jeg å koble opp den i bilen med en punch sub som jeg har lliggende, tenkte jeg skulle se om jeg fikk samme feilen.

Det endte med at spilleren tok kvelden... Skikkelig, den er nå død... det går strøm inn til den, men spilleren virker ikke.

Det jeg lurer på er, kan det være noe feil som gjør at ampen sender remote signalet tilbake til spilleren?

Kan dette gjøre at spilleren går i stykker?

Noen som har noe forslag?

Jeg har altså ikke fått noe lyd ut av forsterkeren etter jeg satte den i bilen.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det stemmer ikke... da det ikke går noe strøm av betydning her -snakker om 5/100microAmper- og utifra de fleste kretsdesing skal ikke dette ødelege spilleren, og remoten "går ikke tilbake" :) feilen i forsterken er mest sansynlig PWM relatert da dette vil påvirke remote inngangen. Enese grunn at at spilleren skal dø er at switch transistoren til remote utgangen er blitt kortsluttet og dette kortslutter sekundare spenninger til spilleren -da har den en ganske elendig krets design da dette må man ta høyde for.... hvilken spiller er dette?? og kan du feilsøke elektronikk? :partyon:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en sony spiller, den er gammel, spiller ikke mp3 en gang så den var ikke noe stort tap. Jeg har ikke så mye peiling på feilsøking av elektronikk nei:s

Men hvorfor gikk ikke sikringen?

Hva betyr PWM?

cdx L400 heter den:)

Tror du det vil koste mye å fikse forsterkeren?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider