Gå til innhold

Volvo 240, Harry VS Clean

Ranger emnet


DaButcher

Hva er best av clean eller harry 240?  

270 stemmer

  1. 1. Hva er best av clean eller harry 240?



Anbefalte innlegg

 

Ang. å fjerne 86-listverket, så tør jeg ikke enda! :D Jeg fjernet de bak på bakskjermene fordi det blir lakk der nå. Der fant jeg RUST! Så hvis jeg piller av de listene nederst på dørene, så finner jeg nok mye arbeid og ting som krever cash! Tør ikke det enda.

Pleier å vere mykje billigere og bedre løsning å vente til du kan ta av listverket frå innsida av døra ja! ;)

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Angående helrøde baklys:

 

Fjøsmekk-metoden: Kjøp en boks transparent rød spraylakk på Torshov Bilrekvisita, våtslip baklykta, masker og lakk ryggelyset og blinklyset gjentatte ganger til de har samme farge som resten av lykta. Lakk resten av lykta med klarlakk.

 

"Den seriøse metoden": Akkurat samme fremgangsmåten som over bortsett fra at man bruker klarlakk iblandet vanlig rød billakk til ryggelys og blinklys, og legger den på med lakksprøyte. Gjøres dette riktig får man så høy finish at Onkel ikke ser at de er lakkert...

 

På baklykter med svart list blir det forøvrig veldig mye rødt. Derfor gjør det seg med enten sølvfarget eller krommet list i midten for at lykta ikke skal bli VELDIG rød.

 

NB: Feil farge på blinklys er toerfeil i teknisk kontroll eller på eu-kontroll, men en ekte 240-entusiast har vel MINST ett sett ekstra baklykter eller? :thumb

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å vere mykje billigere og bedre løsning å vente til du kan ta av listverket frå innsida av døra ja! ;)

 

Det er sant som du sier, men jeg ser ikke hensikten i å grave fram all rusten, når jeg uansett ikke har råd til å fikse det enda. :scared

 

Skal jeg demontere og kaste ut av motoren min, før jeg har ny motor klar kanskje? :P Hehe! Er ikke alle som tjener penger som gresset gror vet du. Takker uansett for kommentarer.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CLEAN ER TINGEN "orginalt ekstrautstyr" regnes ikke som "harry"...

 

 

bringer meg inn på et "gammelt" ordtak

 

...og style en VOLVO er som å sminke en gris

 

DSC00070.jpg

Clean etter min mening

 

DSC00071.jpg

 

Clean eller harry

- 244 DL 1979 (B19 A) AVSKILTET - 244 TIC 1985 (ombygd til B21 ET) SOLGT- 245 GLT 1982 (B200 K) skiftet motor SOLGT

- 245 GL 1984 (B200 K) SOLGT- 240 GLE 1988 (B230 F) R,I,P- 240 GLE 1989 (B230F) bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er sotede baklys Harry? Det er jo mer "cleant" å ha en farge på baklyktene, enn tre... Fått lakkert listene f.eks. hvite, siden det er en hvit bil = :yodude:

 

Det er jo mange biler som har kommet med både sotede og helrøde baklys originalt opp igjennom årene, er disse harry også da?

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er sotede baklys Harry? Det er jo mer "cleant" å ha en farge på baklyktene, enn tre... Fått lakkert listene f.eks. hvite, siden det er en hvit bil = :yodude:

 

Det er jo mange biler som har kommet med både sotede og helrøde baklys originalt opp igjennom årene, er disse harry også da?

 

Er en honda crx med lexuslykter harry? JA!

En bil med sotede baklys er harry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest ikke rullegardin i bakruten er harry.

 

Det jeg synest er harry, er:

Japsepotte

1000-metere foran grillen

Sotede baklys

Revehale

Laksetrapp

Spinners, inkluderer også spinner hjulkapsler

Revehale

Wunderbaum (selv om du bare har 1)

Soting, i de fleste tilfeller

Masse stickers

+++

 

Ps. jeg sier ikke en harry bil er en stygg bil altså, men det er noen ting som er harry :P Sånn er det bare..

 

Jeg har selv kjørt rundt med masse baums for en del år siden, men en dag fant jeg ut jeg skulle fjerne alle baums.

 

Terninger er SYKT harry :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som det høres ut her så skal vel denne og være harry da?

 

Den har rullegardin, klistermerker, loff potte, hvite blik bak og biltema grøftelys. For ikke å snakke om den super duper harry turtellern på dashbordet og R en i grillen!

 

DSC01527.jpg

 

Volvo721.jpg

 

Stickers er harry, loffepotte hører hjemme på japser og rullegardin er vel rimelig gubbete. Bilen din er fin uansett da. PS: Den hadde vært enda penere med nye skilt.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si at clean er tingen...

regner med at vi alle har forskjellig oppfatting av hva som er clean bil... syns min 244 er celan, og 242'n blir claen..men syns også at Almquist sin er clean, selv om den er modda som fan:)

 

Picture%20044_ikke_skilt.JPG

Picture%20006%20uten%20skilt.jpg

 

242'n, diskret bredda bak,uten lister,nøkkelhull,dørhåndtak++ still in progress

Picture%20053.jpg

 

Almqvist's 244T5 (Gatbilar.se v.4)

462e498f5a536.jpg

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår