Gå til innhold

Tekniske data Golf 2

Ranger emnet


galesten

Anbefalte innlegg

tenkte eg skulle legge ut Tekniske data til Golf 2

kan være behjelpelig på andre modeller og motor og biler......:)har mere info også om golf..

 

Tiltrekkingsmoment til en 1991 1,6 modell.

 

 

Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt

Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm

Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 90°

Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90°

Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Ingen etterspenning)

Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt

Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 90° nye oljeinnsmurt

Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske

Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 20/ (Sekskantbolt 180 Nm oljeinnsmurt)

Kamakselhjul/ -lager, Nm 80/ 20

Remstrammer, Nm 45

Tennplugg, Nm 20

Hjul, Nm 110

Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre

 

 

og sånn skal toppen strammes til dem som ikke vet det.

 

ResizeImg.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bare spør om dere trenger til flere biler...

Vw Golf GTI16v kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant til en 1,8 g60 er det riktig?

 

Tiltrekkingsmoment

 

Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt

Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm

Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 180°

Topplokkbolter, trinn 4, Nm (Ingen etterspenning)

Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Toppstykke må ikke avslipes)

Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt

Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 180° nye oljeinnsmurt

Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske

Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 25/ 180 (Sekskantbolt)

Kamakselhjul/ -lager, Nm 80/ 20

Tennplugg, Nm 20

Hjul, Nm 110

Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre

Vw Golf GTI16v kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. her er litt mere til 1,8 g60. litt rot men det står no masse høvlige ting

 

Motor

MOTOR (type) PG/ R4 OHC 8V

Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1781 cm³ (81,0/ 86,4)

Kompresjonsforhold (Oktantall) 8,0: 1 (95 blyfri)

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 118 (160)/ 5600

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 225/ 4000

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Ventilvinkel/ Ventilsetevinkel / 45°

Kompresjonstrykk, bar 8,0 - 12,0 (Min. 6,0)

Oljetrykk v/ omdr., bar Min. 2,0/ 2000 (80° C)

Turbo ladetrykk, bar 0,6 (G 60 lader)

Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 87° C

Clutch frigang, mm 15 ved pedal

Tannrem: Utskiftning (kontroll) Etter behov/ 4 år (30.000 km)

 

Multirem N/A

 

Strømfordeler 039 906 022 B

Motorstyringssystem - Type VAG Digifant

Tennplugg Bosch W6 DPO

Elektrodeavstand, mm 0,7 - 0,8

Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Syl. 1 v/ takthjul)

Tenningsinnstilling FØR TOPP 6° ± 1°/ 800 ± 50 o/m

Teststikk/ Diagnosestikk Under girstangsmanchet

Tenningsregulering Elektronisk maks. 20° - 30°/ 2500 o/m

Tenningsmerkets plassering Svinghjul

Primær/ Sekundær motstand 0,6 - 0,8 ohm/ 6,9 - 8,5 kohm

Systemtrykk med/uten vakuum, bar / 3,0

Holdetrykk, bar 2,0 etter 10 minutter

Dysemotstand, ohm 15,0 - 20,0

Min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590

Kjølerveske temp. sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/

Innsugn.lufttemp. sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/

 

ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 63 Ah

Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/

Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A

Generator maks. amp. 65

Styring

HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet

Toe-in, ° 0° 00' ± 10'

Camber° ÷ 0° 40' ± 20'

Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30'

Caster° 1° 35' ± 30'

Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 30'

Toe out on turns, innvendig hjul° 20°

Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30'

Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 20'

Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15'

Dekkstørrelse, standard 185/ 55 R 15

Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 2,7 - 3,0/ 2,7 - 3,0

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

 

Bremser

Forhjul, min. tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)

Bakhjul, min. tykkelse (nye) 8,0 mm (10,0 mm)

 

 

Motor liter olje/ - inkl. filter 3,5/ 4,0 (APi. SF-SG)

Girkasse, liter 2,0 (APi. GL-4. SAE 80)

Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R)

Differensial, liter 0,75 v/ aut. (APi. GL-5 SAE 90)

Kjølesystem m/ varme, liter 5,5

A/C kølemiddel, type/ gram R12/ 1100 + 50 (7/1992-: R134a/ 850 + 50)

A/C olje, type/ cm³ (R12) = Suniso 5GS/

PKKdata

MOTOR (type) PG/ R4 OHC 8V

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 118 (160)/ 5600

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 225/ 4000

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Chassisnr. plassering Torpedopplate

Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår M = 1991, N = 1992

Teststikk/ Diagnosestikk Under girstangsmanchet

Tomgang 800 ± 50/ temperaturfølerstikk demontert

CO% i tomgang N/A

Lambda 1,00 ± 0,03

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

Forhjul, min. tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)

Bakhjul, min. tykkelse (nye) 8,0 mm (10,0 mm)

Miljø

Tomgang 800 ± 50/ temperaturfølerstikk demontert

Min. Oljetemperatur ved test °C 80

CO% i tomgang N/A

CO% i tomgang før kat. 0,7 før kat./ temp.følerstikk demontert

Forhøyet tomgang 2650 ± 150

CO% forhøyet tomgang etter kat. Maks. 0,3

Lambda 1,00 ± 0,03

Vw Golf GTI16v kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. trur den her skal være rett. si ifra vist du ser noe som ikke stemme om infoen.

 

Motor

MOTOR (type) GU/ R4 OHC 8V

Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1781 cm³ (81,0/ 86,4)

Kompresjonsforhold (Oktantall) 10,0: 1 (98 blyfri)

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5200

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 145/ 3100

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Chassisnr. plassering Torpedopplate

Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår E = 1984

Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Kompresjonstrykk, bar 10,0 - 13,0

Oljetrykk v/ omdr., bar 2,0/ 2000 driftsvarm

Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 87° C

Clutch frigang, mm 15 ved pedal

Tannrem: Utskiftning (kontroll) Etter behov/ 4 år (30.000 km)

 

Motorstyrings system

Strømfordeler 026 905 206 J

Tenningssystem (tennplugg) Bosch W 7 DTC

Elektrodeavstand, mm 0,7 - 0,8

Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2

Tenningsinnstilling FØR TOPP M/ vak. 18° ± 1°/ 750 ± 50 o/m

Tenningsmerkets plassering Svinghjul

Spenning till + pol, V 12,0 V

Primær/ Sekundær motstand 0,60 - 0,80 ohm/

Veivakselgrader beg. ved omdr. 0°/ 900 - 1100

Veivakselgrader med. ved omdr. 14° - 19°/ 2400

Veivakselgrader maks. ved omdr. 22° - 26°/ 4700

Veivakselgrader beg. v/ mm Hg 0°/ 45 - 90

Veivakselgrader maks. v/ mm Hg 13° - 15°/ 235

Min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590

Forgasser (Type) Zenith 2 E 2 register

Hoveddyse 105/ 120

Luftdyse 105/ 100

Tomgangsdyse 42,5

Tomgangsluftdyse 42,5

Flottørhøyde/ Flottørvekt Ikke justerbar

Chokespjeldåpning 2,3 ± 0,15 trinn 1/ 4,7 ± 0,15 trinn 2

Bensinpumpetrykk 0,20 - 0,25 bar

 

elektrisk anlegg

ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 45 Ah (220 A)

Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/ 35 A

Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A

Generator maks. amp. 65

Styring

 

HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet

Toe-in, ° 0° 00' ± 10'

Camber° ÷ 0° 30' ± 20'

Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30'

Caster° 1° 30' ± 30'

Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 1°

Toe out on turns, innvendig hjul° 20°

Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30'

Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 30'

Bakhjul: Camber°, størst forskjell mellom h. og v. side 20'

Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15'

Dekkstørrelse, standard 175/ 70 HR 13

Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 2,0 - 2,2/ 1,8 - 2,6

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

 

Tiltrekkingsmoment

 

Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt

Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm

Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 90°

Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90°

Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Ingen etterspenning)

Arbeidstid for skifte av toppakning 2 timer og 30 minutter

Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt

Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 90° nye oljeinnsmurt

Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske

Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 20/ (Sekskantbolt 180 Nm oljeinnsmurt)

Kamakselhjul/ -lager, Nm 80/ 20

Remstrammer, Nm 45

Tennplugg, Nm 20

Hjul, Nm 110

Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre

 

Bremser

Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm)

Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm)

Motor liter olje/ - inkl. filter 3,0/ 3,5 (VW 50000 lettløpsolje)

Girkasse, liter 2,0 (5 gir 2,0) (GL-4)

Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R)

Differensial, liter Aut. 0,75 (GL-5)

Kjølesystem m/ varme, liter 6,0

A/C kølemiddel, type/ gram R12/ 1100 ± 50

A/C olje, type/ cm³ Suniso 5GS/

PKKdata

MOTOR (type) GU/ R4 OHC 8V

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5200

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 145/ 3100

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Chassisnr. plassering Torpedopplate

Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår E = 1984

Tomgang 750 ± 50 (Hurtig tomgang 3000 ± 200)

CO% i tomgang 1,0 ± 0,5

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm)

Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm)

Miljø

Tomgang 750 ± 50 (Hurtig tomgang 3000 ± 200)

CO% i tomgang 1,0 ± 0,5

Vw Golf GTI16v kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flott ut:)

 

Et lite tips. Send en pm til en moderator og få ham/hun til å gjøre denne tråden til en sticky, så skifter du navn på tråden til Tekniske data Golf 2 f,eks:)

 

 

takk for tipset. skal se om eg får sendt pm til moderator snart. men skal endre navn no

Vw Golf GTI16v kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper mekonomen har tryna skikkelig. finnes ingen HV motor til golf 2 :)

 

Motorkoder og volum til G2

Motorkode - Volum - Effekt - Drivstoff

GN - 1093ccm - 33kw/45hk - bensin

HZ - 1092ccm - 37kw/50hk - bensin

HK - 1272ccm - 40kw/55hk - bensin

MH - 1272ccm - 40kw/55hk - bensin

NZ - 1272ccm - 40kw/55hk - bensin

2G - 1272ccm - 40kw/55hk - bensin

PN - 1595ccm - 51kw/70hk - bensin

RF - 1595ccm - 53kw/72hk - bensin

EZ - 1595ccm - 55kw/75hk - bensin

1H - 1763ccm - 118kw/160hk - bensin

RH - 1781ccm - 62kw/85hk - bensin

GU - 1781ccm - 66kw/90hk - bensin

GX - 1781ccm - 66kw/90hk - bensin

RP - 1781ccm - 66kw/90hk - bensin

1P - 1781ccm - 72/98hk - bensin

HT - 1781ccm - 77kw/105hk - bensin

RD - 1781ccm - 79kw/107hk - bensin

RV - 1781ccm - 79kw/107hk - bensin

PF - 1781ccm - 79kw/107hk - bensin

EV - 1781ccm - 82kw/112hk - bensin

GZ - 1781ccm - 82kw/112hk - bensin

PB - 1781ccm - 82kw/112hk - bensin

PL - 1781ccm - 95kw/129hk - bensin

KR - 1781ccm - 102kw/139hk - bensin

PG - 1781ccm - 118kw/160hk - bensin

3G - 1781ccm - 154kw/210hk - bensin

9A - 1984ccm - 98kw/134hk - bensin

JP - 1588ccm - 40kw/54hk - diesel

ME - 1588ccm - 40kw/54hk - diesel

1V - 1588ccm - 44kw/60hk - diesel

JR - 1588ccm - 51kw/70hk - diesel

MF - 1588ccm - 51kw/70hk - diesel

RA - 1588ccm - 59kw/80hk - diesel

SB - 1588ccm - 59kw/80hk - diesel

 

Kilde: doppel-wobber

 

Vil muligens oppdattere lista bedre, for å få en egen post med denne info'n

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår