Gå til innhold

Tekniske data Golf 2

Ranger emnet


galesten

Anbefalte innlegg

genialt..

 

Har du noe motor data til GTI 16V/KR?

Autodata du henter fra?

 

jeg kan iallefall gi deg den tekniske info'n, momenter osv vil sikkert komme etter hvert

 

KR. 16v levert mellom 02.86-10.91

 

4 sylindre, 16 ventiler

Volum: 1781ccm

Effekt: 102kw / 139hk ved 6300rpm

Dreiemoment: 163nm ved 4600rpm

Drivstoffsystem: K-Jetronic

Tenningssystem: VEZ

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant!!

 

Volkswagen Golf II GTI - 16V - KR - N/A - 1987-1990

Motor

MOTOR (type) KR/ R4 DOHC 16V

Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1781 cm³ (81,0/ 86,4)

Kompresjonsforhold (Oktantall) 10,0: 1 (98 blyfri)

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 102 (139)/ 6100

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 168/ 4600

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Chassisnr. plassering Torpedopplate

Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår H = 1987, J = 1988

Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Kompresjonstrykk, bar 10,0 - 13,0

Oljetrykk v/ omdr., bar 2,0/ 2000 driftsvarm

Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 85° C

Clutch frigang, mm 15 ved pedal

Arbeidstid for skifte av clutch 3 timer og 10 minutter

Tannrem: Utskiftning (kontroll) Etter behov/ 4 år (30.000 km)

Arbeidstid for skifte av tannrem 1 time og 30 minutter

Motorstyrings system

Strømfordeler 027 905 205 P

Motorstyringssystem - Type Bosch K - Jetronic

Tennplugg Bosch F5 DTC

Elektrodeavstand, mm 0,70 - 0,90

Kontaktavstand mm/ Kamvinkel° Elektronisk/ (Ikke justerbar)

Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2

Tenningsinnstilling FØR TOPP M/ vak. 6° ± 1°/ 950 o/m

Tenningsregulering (Kontroll 4° - 8°/ 950 ± 50 o/m)

Tenningsmerkets plassering Svinghjul

Spenning till + pol, V 12,0 V

Primær/ Sekundær motstand 0,52 - 0,76 ohm/

Veivakselgrader beg. ved omdr. (Elektronisk)

Veivakselgrader beg. v/ mm Hg (Elektronisk)

Systemtrykk med/uten vakuum, bar (Styretrykk 1,2-1,7 bar/ 25° C)

Holdetrykk, bar Etter 10 min. 2,6

Bensinpumpetrykk 4,7 - 5,4 bar (Kapacitet 900 cm³/ 30 sek)

Elektrisk anlegg

ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 45 Ah (220 A)

Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/

Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A

Generator maks. amp. 65

Styring

HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet

Toe-in, ° 0° 00' ± 10'

Camber° ÷ 0° 40' ± 20'

Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30'

Caster° 1° 35' ± 20'

Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 1°

Toe out on turns, innvendig hjul° 20°

Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30'

Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 20'

Bakhjul: Camber°, størst forskjell mellom h. og v. side 20'

Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15'

Dekkstørrelse, standard 185/ 60 VR 14

Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 2,0/ 1,8

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

Tiltrekkingsmoment

Tilspænding, Nm Standard normer

Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt

Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm

Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 90°

Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90°

Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Ingen etterspenning)

Arbeidstid for skifte av toppakning 3 timer og 40 minutter

Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt

Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 90° nye oljeinnsmurt

Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske

Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 20/ (Tannremshjul 90 Nm + 90° ny)

Kamakselhjul/ -lager, Nm 65/ 15

Remstrammer, Nm 45

Tennplugg, Nm 20

Hjul, Nm 110

Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre

Vw Golf GTI16v kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei har du Data på golf 2 turbo diesel fra 86? trenger også Motor koden for og finne ut hva topp jeg skall bestille meg :) MVH Alf Arne Hauso

 

 

har vært borte en lang stund nå. håper det ikke er for sent? og at det rett info.. bruker tolerancedata til dem som lurer på d!!

 

 

 

Volkswagen Golf II 1,6 Turbo D - JR - N/A - 1984-1990

Motor

MOTOR (type) JR/ R4 OHC 8V

Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1588 cm³ (76,5/ 86,4)

Kompresjonsforhold 23,0: 1

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 51 (70)/ 4500

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 133/ 2500 - 2900

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Chassisnr. plassering Torpedopplate

Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår D = 1983, E = 1984

Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Stempelhøyde over plan af blok,mm 0,67 - 0,80 = Toppakning m/ 1 kærv

Kompresjonstrykk, bar 34,0 (Min. 28,0) Maks. forskjell 5,0

Oljetrykk v/ omdr., bar 2,0/ 2000 driftsvarm

Turbo ladetrykk, bar 0,64 - 0,72

Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 87° C

Clutch frigang, mm 15 ved pedal

Arbeidstid for skifte av clutch 3 timer og 20 minutter

Tannrem: Utskiftning (kontroll) Anbefales 60.000 km/ 4 år (30.000 km)

Arbeidstid for skifte av tannrem 1 time og 36 minutter

Motorstyrings system

Pumpe/ Pumpetype Bosch/ DPA 0460 494 182

Dyse/ Dysetype Bosch/ 0 432 217 078

Veivakselstilling°/ Motorstempel,mm 0°/

Pumpestempelstilling, mm 0,90 ± 0,02

Justeringsmetode Mikrometerur/ merke

Dynamisk kontroll av innsprøytning 16° ± 1°/ 850 ± 30 o/m

Dysers åpningstrykk, nye, bar 155 - 163

Dysers åpningstrykk, brukte, bar 140

Innsprøytningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2

Innsprøytningsmerkets plassering Svinghjul

Elektrisk anlegg

ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 63 Ah (380 A)

Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/

Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A

Generator maks. amp. 45

Gløderør - strømforbruk 1 polett12 A pr. rør

Gløderør - spenning/ formotstand 12 V/

Styring

HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet

Toe-in, ° 0° 00' ± 10'

Camber° ÷ 0° 30' ± 20'

Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30'

Caster° 1° 30' ± 30'

Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 1°

Toe out on turns, innvendig hjul° 20°

Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30'

Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 20'

Bakhjul: Camber°, størst forskjell mellom h. og v. side 20'

Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15'

Dekkstørrelse, standard 155 R 13

Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 2,0/ 1,8

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

Tiltrekkingsmoment

Tilspænding, Nm Standard normer

Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt

Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm

Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 180° + varmkjøring

Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90° (Etter 1000 km + 90°)

Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Toppstykke må ikke avslipes)

Arbeidstid for skifte av toppakning 2 timer og 50 minutter

Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt

Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 180° nye oljeinnsmurt

Svinghjulsbolter, Nm 30 Nm + 90° nye m/ låsevæske

Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 20/ (Sekskantbolt 180 Nm oljeinnsmurt)

Kamakselhjul/ -lager, Nm 45/ 20

Pumpehjul/ Mellomhjul, Nm 45/

Remstrammer, Nm 45

Dyseholder/ Dyser i topplokk, Nm 70/ 70

Gløderør, Nm 30

Hjul, Nm 110

Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre

Arbeidstid for skifte av et bakhjulslager 54 minutter

Arbeidstid for skifte av et forhjulslager 1 time og 20 minutter

Bremser

Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm)

Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm)

Arbeidstid for skifte av bremseskiver foran 55 minutter

Kapasiteter

Motor liter olje/ - inkl. filter 4,0/ 4,5 (VW 50500 lettløpsolje)

Girkasse, liter 2,0 (4 og 5 gir) (GL-4)

Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R)

Differensial, liter Aut. 0,75 (GL-5)

Kjølesystem m/ varme, liter 6,5

A/C kølemiddel, type/ gram R12/ 1100 ± 50

A/C olje, type/ cm³ Suniso 5GS/

PKKdata

MOTOR (type) JR/ R4 OHC 8V

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 51 (70)/ 4500

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 133/ 2500 - 2900

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Chassisnr. plassering Torpedopplate

Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår D = 1983, E = 1984

Tomgang 850 ± 100

Avreguleringsturtall (røykgasstest) 5100 ± 50

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm)

Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm)

Miljø

Tomgang 850 ± 100

Avreguleringsturtall (røykgasstest) 5100 ± 50

Vw Golf GTI16v kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen Golf II 1,8 - RP - N/A - 1988-1991

Motor

MOTOR (type) RP/ R4 OHC 8V

Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1781 cm³ (81,0/ 86,4)

Kompresjonsforhold (Oktantall) 9,0: 1 (93 blyfri)

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5250

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 142/ 3000

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Chassisnr. plassering Forreste tverrvegg

Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår J = 1988, K = 1989

Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk)

Kompresjonstrykk, bar 9,0 - 12,0 (Min. 7,0)

Oljetrykk v/ omdr., bar Min. 2,0/ 2000 (80° C)

Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 85° C

Clutch frigang, mm 15 ved pedal

Arbeidstid for skifte av clutch 3 timer og 25 minutter

Tannrem: Utskiftning (kontroll) Etter behov/ 4 år (30.000 km)

Arbeidstid for skifte av tannrem 1 time og 6 minutter

Motorstyrings system

Strømfordeler Bosch 050 905 205 A

Motorstyringssystem - Type Bosch Mono - Jetronic/ TST- H

Tennplugg Bosch W7 DTC

Elektrodeavstand, mm 0,70 - 0,90

Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Syl. 1 v/ takthjul)

Tenningsinnstilling FØR TOPP u/ vak. 6° ± 1°/ 750 - 950 o/m

Tenningsregulering (Sentrifugalavansering

Tenningsmerkets plassering Svinghjul

Coil Type Bosch høytrykk tiling

Primær/ Sekundær motstand 0,52 - 0,76 ohm/ 2,4 - 3,5 kohm

Systemtrykk med/uten vakuum, bar 0,8 - 1,2 (kapasitet 300 ccm/10 sek.)

Holdetrykk, bar 0,5 etter 5 minutter

Dysemotstand, ohm 1,2 - 1,6

Min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590

Kjølerveske temp. sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/

Innsugn.lufttemp. sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/

Elektrisk anlegg

ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 45 Ah

Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/ 45 A

Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A

Generator maks. amp. 65

Styring

HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet

Toe-in, ° 0° 00' ± 10'

Camber° ÷ 0° 30' ± 20'

Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30'

Caster° 1° 30' ± 30'

Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 1°

Toe out on turns, innvendig hjul° 20°

Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30'

Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 30'

Bakhjul: Camber°, størst forskjell mellom h. og v. side 20'

Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15'

Dekkstørrelse, standard 175/ 70 R 13 T

Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 1,8 - 1,8/ 2,0 - 2,4

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

Tiltrekkingsmoment

Tilspænding, Nm Standard normer

Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt

Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm

Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 90°

Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90°

Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Ingen etterspenning)

Arbeidstid for skifte av toppakning 2 timer og 30 minutter

Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt

Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 90° nye oljeinnsmurt

Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske

Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm (Tannremshjul 90 Nm + 90° ny)

Kamakselhjul/ -lager, Nm 80/ 20

Remstrammer, Nm 45

Tennplugg, Nm 20

Hjul, Nm 110

Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre

Arbeidstid for skifte av et bakhjulslager 54 minutter

Arbeidstid for skifte av et forhjulslager 1 time og 20 minutter

Bremser

Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm)

Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm)

Arbeidstid for skifte av bremseskiver foran 55 minutter

Kapasiteter

Motor liter olje/ - inkl. filter 3,5/ 4,0 (APi. SF-SG)

Girkasse, liter 3,1 (4 gir 2,2) (APi. GL-4 SAE 80)

Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R)

Differensial, liter 0,75 v/ aut. (APi. GL-5 SAE 90)

Kjølesystem m/ varme, liter 6,5

A/C kølemiddel, type/ gram R12/ 1100 ± 50

A/C olje, type/ cm³ Suniso 5GS/

PKKdata

MOTOR (type) RP/ R4 OHC 8V

Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5250

Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 142/ 3000

Motornr. plassering Motorblokk venstre side

Chassisnr. plassering Forreste tverrvegg

Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår J = 1988, K = 1989

Tomgang 750 - 950 (Ikke justerbar)

CO% i tomgang N/A

Lambda 1,00 ± 0,03

Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata

Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm)

Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm)

Miljø

Tomgang 750 - 950 (Ikke justerbar)

Min. Oljetemperatur ved test °C 80

CO% i tomgang N/A

CO% i tomgang før kat. 0,2 - 1,2 (Ikke justerbar)

Forhøyet tomgang 2650 ± 150

CO% forhøyet tomgang etter kat. Maks. 0,3

Lambda 1,00 ± 0,03

Vw Golf GTI16v kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok her skal du få en litt vrien en... vi snakker om en tidlig 85 1,6 bensin mekanisk tenning. greit så langt men denne motoren har fått montert et oettinger 100+ kit. har du noe data på denne?

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår