Gå til innhold

Diverse mål og avstander Omega B 2,0 16V

Ranger emnet


TG opel

Anbefalte innlegg

Det har vel blitt brukt i omega før, sjøl om det er i Omega B. Vil ikke si noen ting for jeg får ikke starta enda. Som de fleste veit vurderte jeg 3000-motor med smidd innmat og turbo men det ser ikke ut til at dette blir noe av, da jeg kanskje går for et billigere (og kanskje bedre) alternativ.

 

Men vi får se en dag...

 

Har lyst på en bil som jeg bare skal bruke på bane og en bil som kan brukes til alt (Omega B), men vi får se. Har fått tilbud om å kjøpe en uregga BMW 750 (V12), men vi får se. dette blir da en ren herjebil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært morro det.... Men hvordan er prisen i forhold til Omega 3000-motor med turbo, smidd innmat+ tremec kasse osv..??

Det er enten 4, 5 eller 6 sylindre, noe mer er bare bortkastet.

Rats har jo allerede prøvd V8, med suksess.

Jeg tror jeg kan si at det ikke er prøvd i Norge iallefall...

 

Jeg sier ikke hva det er uansett om dere tipper riktig, for som sagt vil jeg ikke legge ut planene mine her. Noen av planene har jeg virkelig brukt tid på og da er det kjedelig hvis jeg legger ut de her og "plutselig" er det en som gjør akkurat det jeg har tenkt...

 

Men klart en audi motor går jo ganske bra da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere lurer fælt på hva slags motor jeg tenker på??

 

Jeg har snakket med SSperformance og Tarjei mente det skulle gå an å få det godkjent hos tuv i Tyskland...

Bare jeg har bremser og understell og alt som skal til...

 

Kan man bruke hva slags bremser som helst (selvfølgelig riktig størrelse) og få det godkjent hos tuv?

Kan jeg f.eks få protrim til å tilpasse et bremsekit, som ikke ville blitt godkjent i Norge (fordi det ikke er papirer) og allikevel få dette enkelt igjennom hos tuv??

 

Til dere som har omega B... Hva tror dere på skiftes på bilene for at den skal kunne oppføre seg skikkelig med 400 hk??

Sjølsagt bremser, men hva slags understell ville dere brukt? Oljedemping?

Hva med stabiliseringsstag/krenging??

 

Andre ting?? Kom med meninger og erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mitt synspunkt er det vel i svinger en omega sliter litt. Akselrasjon og oppbremsing bør ikke være et problem så lenge du har drivlinje til å få 400 hk på hjulene og bremser til å stoppe det! Ellers trur jeg et skikkelig justerbart senkesett, stab stag framme og bak og hardere foringer rundt om i understellet vil gjøre underverker å få omegaen til å elske svinger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår