Gjest trogha Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Meguiar`s anbefaler "foam applicator pad" til scratchx. http://meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=1516 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Jeg tok en full behandling av lakkrens, clay, scratch x, polering, og nxt wax på panseret mitt. Syns det ble rett så bra. Helt til jeg så panseret i sola. Jeg har tydselighvis gjort noe feil. Det er kommet fullt av nye swirls!! Ser tydelig at det er i det samme mønsteret som jeg påførte produktene (små overlappede sirkler) Jeg vet ikke HVORFOR dette har skjedd, men håper for guds skyld at det kan fjernes. Er ikke bare de gamle swirlsene, men et tett mønster med "polerings swirls" som skinner i forskjellige farger. :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Hva slags maskin brukte du? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Brukte bare hånd :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Jeg tok en full behandling av lakkrens, clay, scratch x, polering, og nxt wax på panseret mitt. Syns det ble rett så bra. Helt til jeg så panseret i sola. Jeg har tydselighvis gjort noe feil. Det er kommet fullt av nye swirls!! Ser tydelig at det er i det samme mønsteret som jeg påførte produktene (små overlappede sirkler) Jeg vet ikke HVORFOR dette har skjedd, men håper for guds skyld at det kan fjernes. Er ikke bare de gamle swirlsene, men et tett mønster med "polerings swirls" som skinner i forskjellige farger. :O Kva brukte du for å ta på produkta? Kva slags clay og væske brukte du? Kva brukte du til å ta av produkta med? Ser du kva slags produkt som har laga stripene? (produkta blir vel tatt på, på forskjellige måter) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Brukte bare hånd :/ Du klarer ikke fjerne swirls for hånd, dessverre. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Jeg brukte slike runde pads til å ha på alle produktene med. Det ble gjort på lik måte med alle sammen. Brukte mikrofiberkluter til å fjerne produktene med. En klut for hvert produkt. Disse klutene er kjøpt på mekk. Og er ikke laget spesielt for bil, men er det mykeste jeg noen gang har tatt på :p Clayen er Meguiars sin med medfølgende quick detailer. Men er ikke clayen som har laget merker, den brukte jeg ikke slike bevegelser med. Ser ikke hva som har laga merkene, men lurte litt på scratch x? Jeg bare polerte det over en gang, og tørket det av igjen. Brukte dog litt trykk. Arbeidet ble gjort i naturlig skygge, men trur at panseret ble litt for varmt likevell. Merka at jeg måtte gni så mye for å få vekk produktene. Men sånn var det på taket også, men ingen nye merker der. Der brukte jeg heller ikke Scratch-X. Vet man ikke kan fjerne så me for hånd. Men man kan vel skjule litt for hånd?? Håper da det, siden det ble laget for hånd. Hva vil det koste meg å få noen til å fikse panseret proft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Har du bilder av panseret? Ja, du skal klare å skjule de ganske godt, men spørs jo hvor fucka lakken din er da... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Her er et par bilder: Bilen er desverre ikke vasket skikkelig på bildene, så skitt må en se vekk i fra. Men på bildene kan du se 2 typer riper. de som vises akkurat i refleksjonen er de som alltid har vært der, og var de jeg prøvde å begrense. De nye er de du så vidt ser litt rundt på panseret noen steder. De er i "farge", mye tettere, og virker ikke så dype. Alle har et overlappende poleringsmønster, der sirkelen har en tenkt diameter på rundt 10cm. Sånn ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Hvor lenge lot du techwaxen sitte på? Det panseret der så HELT ubehandlet ut i mine øyne... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Hmm.. Hvor lenge burde jeg la den sitte på? Er redd jeg gjor som med poleringen. :S Men når du sier HELT ubehandlet, så har det uansett fått et lag me Autoglym Resin Polish før Nxt'n. Burde ikke det hjelpe bittelitt også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Techwaxen kan du godt la sitte på i opptil 60 min. Jeg pleier la den sitte ca 20-25 min. Husk at den også bruker 1-2 dager på å herde skikkelig, så ikke vask rett etter. Har du brukt noe lakkrens? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Først brukte jeg lakkrens. "polerte" på. Lot det tørke. Og tørket av igjen. så brukte jeg Clay. (husker ikke om jeg bruklte clay eller rens først. Men er hvertfall i den rekkefølgen jeg fikk anbefalt her.) Så brukte jeg Scratch x. Denne gnikket jeg endel med. Så tørket jeg det vekk etter at jeg hadde latt det tørke. Så hadde jeg på resin polish, samme prosedyre. Så hadde jeg på nxt wax. Samme prosedyre. Men no mer enn tørketiden til voken må jo ha gått galt, siden jeg nå har slike stygge merker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw318iGlenn Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 er det bare meg eller tror folk her at scratch-x fjerner riper? Siter [ ] Peugeot 605 2.0i, 1991 [x] Nissan Bluebird 2.0 SLX, 1986 [x] Citroen BX 19GTi, 1991 [x] BMW E30 318i, 1983 [x] Volvo 240 2.0, 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Den gjør da også det? Nå regner jeg med du ikke tenker på riper som er flere milimter dype, men små fine riper? The most effective way to safely remove fine scratches and swirls...Now by hand OR with a dual action polisher! Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg