Gå til innhold

AE82 Corolla GT

Ranger emnet


ReVoX

Anbefalte innlegg

Jeg er litt fysen på å anskaffe meg en Corolla GT som leketøy og lurer dermed på hva jeg bør se etter spesiellt med motoren? Regner med litt rust her å der men motoren bør være i god stand for å unngå høye utgifter.

 

Noen som har erfaring fra disse? Eventuellt også om noen vet om et "greit" eksemplar til en brukbar pris. Ligger ikke så fryktelig mange av disse til salgs lenger :(

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du. Har en slik bil selv nå. Motoren har gått ca 280000. Går som en klokke. Men er jo toyota så de ruster jo hvis ikke man tar vare på de. Så sjekk støtdempertårnene. Har en kamerat av meg som kanskje skal selge en slik bil.. Men hvilken pris er det du tenker på då?? Tror han skal ha en ca 10.000 for den. Senket 60mm Og 9*16 bak og 7.5*16 foran.

Artig bil å kjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Ja tenkte meg at rust ville være et problem, men det kan gjøres noe med somregel uten at det behøver å koste skjorta. Litt kjipere om motoren får trøbbel.

 

Tenkte i prisleie mellom 10-20000,- Jo mindre den har gått og jo mindre rust den har desto bedre selvfølgelig

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du. Har en slik bil selv nå. Motoren har gått ca 280000. Går som en klokke. Men er jo toyota så de ruster jo hvis ikke man tar vare på de. Så sjekk støtdempertårnene. Har en kamerat av meg som kanskje skal selge en slik bil.. Men hvilken pris er det du tenker på då?? Tror han skal ha en ca 10.000 for den. Senket 60mm Og 9*16 bak og 7.5*16 foran.

Artig bil å kjøre:)

 

Du har en link til noen bilder eller noko av denne bilen? Kan være interessant dette. ;)

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en link til noen bilder eller noko av denne bilen? Kan være interessant dette. ;)

 

Den lå på autodb.no en sund,men den var der ikke no. Tror han ville ha rundt en 10.000. Den var hvit med hvite felger. Senket 60mm.. Vet ikke om du har sett den.

 

Men som det er sagt her,pass på kalipperene bak. Jeg måtte bytte min bak. Og toyota skulla ha 5500 for en side. Var jo spinn vildt. Men fikk heldigvis en uorginal for under halve prisen.. Så hvis det er sånne ting som er gale med bilen må du være forsiktig. Då kan det fort bli dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da har jeg litt mer å gå etter. Så på en svart en som stod i levanger på autodb som virket brukbar. Men fikk aldri no svar fra selgeren så den gikk i vasken. Får fortsette letingen. Si fra om dere kommer over noen fine eksemplarer.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare støttdempertårn som ruster. bakre del av kanalene er veldig utsatt. Hele indrehjulbue med, bakplata til bagasjerom og hjulbrønn. Sveiset alt det på min.

 

Hør også nøye etter om motoren lager lyder som ikke burde være der. Motorene lider av skjørtebank når de beynner å nærme seg 200k

Toyota Corolla GT (85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekninsk er det rust over alt på disse bilene, stort sett:P men steder som du ikke vanligvis tenker på er da spesielt støtdempertårn.. man legger jo merke til rust i hjulbuen liksom. bakplata til bagasjerom, den er typisk. det samme gjelder innsiden av bakluke, i kanten langs ruta.. se litt hvem du kjøper av også, du kan ofte se ann litt på personen hvordan den er kjørt..ellers er det jo en fantastisk bil. lykke til med bilkjøpet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår