Gå til innhold

Hjelp angående Morel diskant/mellomtoner

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

Jeg inbiller meg ikke at de låter ullent, bare litt for layd back.

Jeg er ikke stor focal fan, og har ikke hørt mye focal.jeg innbiller meg også at de kan låte litt for kritisk.

Jeg bruker seas reference diskantene som går for å være detaljerte, men ikke kvasse.

Jeg blir heller ikke sliten av å høre på musikk i bilen, jeg bare nyter den. Jeg har heller ikke eq'et diskantene i bilen. Kun justert gain og delefrekvens.

Det er heller ikke meningen at alle skal like det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett en RTA-kurve fra Morels høyttalere (bortsett fra Supremo, som ikke var spesielt ulinjær), men nå er jo ikke ørene våre linjære uansett. Og det sies jo at en linjær høyttaler låter platt og kjedelig, så kan klare meg helt fint uten å SE hvordan høyttaleren låter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra caraudiomag.com: Morel Supremo Car Audio Tweeters - Car Audio and Electronics Magazine

 

"The flush on-axis response was pretty amazing, +/- 1.5 dB from 2kHz to 20 kHz - with a sensitivity of 93dB at 2.83 volts! This is hands down, the smoothest dome tweeter response built for car audio I have tested (or seen)."

 

Ikke akkurat noe med saken å gjøre, men siden du nevner frekvensgang, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra caraudiomag.com: Morel Supremo Car Audio Tweeters - Car Audio and Electronics Magazine

 

"The flush on-axis response was pretty amazing, +/- 1.5 dB from 2kHz to 20 kHz - with a sensitivity of 93dB at 2.83 volts! This is hands down, the smoothest dome tweeter response built for car audio I have tested (or seen)."

 

Ikke akkurat noe med saken å gjøre, men siden du nevner frekvensgang, så...

 

Hehe, det ver vel mest for å påpeke dine selvmotsigende påstander.

Moreldiskanter låter fortreffelig de!

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett en RTA-kurve fra Morels høyttalere (bortsett fra Supremo, som ikke var spesielt ulinjær), men nå er jo ikke ørene våre linjære uansett. Og det sies jo at en linjær høyttaler låter platt og kjedelig, så kan klare meg helt fint uten å SE hvordan høyttaleren låter. :D

 

de frekvens kurvene,som er så linjær å pene når de står i ett studio,forandres en god del når de kommer i en bil desverre.

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk nå på at det er langt mer enn råelementene som bestemmer lyden i en høyttaler...

 

Du vil nok komme et stykke med å velge lik eller tilsvarende Morel-diskant, men det som dikterer hvordan alt til syvende og sist lyder er delefilteret, plassering, montering, samspillet med de andre elementene, biltype +++. Hadde det vært så enkelt som å bare kaste sammen noe hadde Roar Moen hatt en langt enklere jobb enn det utviklingsarbeidet som legges ned i hver Patos-modell. For ikke å glemme at han hadde hatt langt flere konkurrenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår