Gå til innhold

Bytte pærer i Angel Eyes

Ranger emnet

Starra

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har Angel Eyes lykter på min kjære Golf III -93-modell, men er litt misfornøyd. Sirklene lyser ikke godt nok så de blir nesten usynlige i dagslys. Så i forbindelse med det har jeg noen spørsmål:

1) Kan man regulere spenning slik at disse lyser sterkere, evt. kjøpe nye pærer som lyser sterkere?

2) Kan man skifte pærer slik at det blir en annen farge?

3) Isåfall, er dette lovlig, og ikke minst hvordan vil dette se bra ut(rød bil, røde rundinger, hvite grøftelys).

4) Er det enkelt å skifte disse pærene? Makket endel med de, en fant aldrig noen "propp" som det var på nær- og fjernlys.

Takk på forhånd,

Starra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 years later...

1) Du kan vel alltids regulere den, men det spørs på hvor mye som går inn allerede. Men så må du huske at de er lagd for en spenning, mest sannsynlig tolv volt, og tar du veldig mye mer vil levetiden minske betraktelig. 12v lys med 24v inn vil mest sannsynlig brenne opp med en gang.

2) og 3)

Rødt foran på bilen av lys er ikke lov, er forbeholdt bak. Blå er vel også noe på kanten, men ellers vil jeg tro det muligens er greit. (Faren min hadde blå hette på parklysene hans og ble stoppet av onkel blå og fikk pålegg om å fjerne de.) Også er det vel sånn at at to og to lys må alltid ha samme farge. Er ett tåkelys gult må det andre også være det. Samme med andre lys.

4) Vil tro de mest sannsynlig ikke kan byttes egentlig.. For LED har vanligvis en ganske lang levetid og blir vel på mange måter påberegnet å ha like lang levetid som bilen. Noenlunde hvertfall.

Endret av SpikeMan
leifer

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider