Gå til innhold

SnowKing's '04 A4 Quattro.

Ranger emnet

SnowKing

Anbefalte innlegg

Kjøp da for all del ikke turbo hos møller hvertfall. Kjøp på nettet og bytt den selv. Er en lett jobb såvidt jeg har forstått, hvertfall på 1.8t.

Hehe.. Nei, blir ikke akkurat å handle på møller, nei!!

Har ikke sett nedi en 1,8, men jeg forestiller meg at de er ganske forskjellig under panseret.

Men har uansett kikka litt nedi min, og det ser ut som det er relativt god plass til å plukke den ut selv.

Litt verre med den '03 S4'en som går på Svalbard. Den må sendes med båt til Tromsø, og få plukket ut motoren for å komme til og bytte en servoslange. Det er morro, det... 33000 på Møller + 5-6000 i frakt med båt :D

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du merket lyd når du slipper gassen? feks i litt lavere hastigheter opp en slak bakke trykker gassen gradvis inn til du hører turboen suger for fullt også slipper du gasspedalen fort rett ut kan minne om turbo som slipper trykket

Skal du være først i flokken står der AUDI på blokken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er det lenge siden det er kommet mer info her.

Bilen har vært på Møller, og da fått konstantert at turboen er nokså nært havari. Lagrene var gåen. Lyden er verre noen ganger, og bedre andre ganger. Regner med det har med temperatur på turboen å gjøre.

Fikk en "fin" pris på jobben hos møller. Den nette sum av 35K...

Så da lo jeg godt, og bestillte meg en ny, orginal, turbo en helt annen plass, til en brøkdel av prisen. Jobben gjør jeg selv.

Ser ikke ut som det skal bli noe stort problem.

Så da er det bare å tusle rundt med nervene på utsiden av kroppen, til ny turbo ankommer. Er jo nødt til å bruke bilen for å få junior til og fra barnehagen.

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en "fin" pris på jobben hos møller. Den nette sum av 35K...

syke satan, turboen i seg selv koster jo ikke mer en 10400( det jeg fikk til pris iværtfall)

for 35k for du jo samme oppgraderingspakke som jeg har, inkludert mapping!

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syke satan, turboen i seg selv koster jo ikke mer en 10400( det jeg fikk til pris iværtfall)

for 35k for du jo samme oppgraderingspakke som jeg har, inkludert mapping!

Hehe.. Ja, jeg var ganske i sjokk når jeg fikk oppgitt prisen. De skulle da altså ha 28K bare for turboen!! Jeg får den for 6,300,- Og det er nøyaktig samme turboen!

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny turbo levert på døra. Komplett med alt av pakninger.

Så da gjenstår det å få liv i ELSA, så man får litt instruksjoner. Bytte burde være lett, men greit å ha riktige tiltrekkningsmomenter og sånt.

Men plages altså da litt med å få liv i ELSA... ETKA funker fint, men..

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELVETE!!

Da er turboen byttet, og gla og lykkelig får å få starta bilen igjen. Men hva skjer? Jo, INGEN FORSKJELL! Lyden er fortsatt likens som med forrige turbo. Det betyr jo at Møller har tatt kraftig feil i sin vurdering av feil, enda de har hatt bilen inne for å sjekke alle muligheter. Og jeg har kasta bort penger. Surt!

Nå lurer jeg bare på hva den egentlige feilen kan være, og hvordan ta dette med Møller. Jeg har det jo skriftelig fra dem at turboen måtte byttes. Men er vel uansett lite å hente, siden jeg har gjort jobben selv. Det hjelper vel lite med fagbrev som anleggsmaskinreperatør, og 9 års erfaring fra storbilverksted, så lenge det ikke står fire ringer på ryggen min.

Tror madammen skal være med på Møller i morra, så jeg ikke mister besinnelsen totalt :)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har det skriftelig fra Møller at turboen måtte byttes så står du forholdsvis sterkt selv om du har bytta turboen selv. Gi deg i allefall ikke med det første, men et tips er å være klar med saklig når man snakker til dem. Jeg var det og endte med å få en reprasjon ned fra nesten 6000kr ned til 2500kr ;) Så, det lønner seg å ikke gi seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper det. Selve byttet var foresten den enkleste turboen jeg har byttet. God plass, og ingenting satt rusta fast. Så DET er positivt, i hvertfall :)

Har tatt endel bilder av demonteringa, hvis noen skulle være intressert. Gadd ikke ta av montering, siden det bare var motsatt rekkefølge.

Jeg tror vel heller ikke jeg kommer noen vei med å fyre seg opp. Pleier ikke å komme så mye godt ut av det :)

tenkte på å kanskje ringe forbrukerombudet, bare for å høre hva slags rettigheter jeg evt har. Er ikke så flink med sånt, så er vel greit med noen tips.

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper det. Selve byttet var foresten den enkleste turboen jeg har byttet. God plass, og ingenting satt rusta fast. Så DET er positivt, i hvertfall :)

Har tatt endel bilder av demonteringa, hvis noen skulle være intressert. Gadd ikke ta av montering, siden det bare var motsatt rekkefølge.

Jeg tror vel heller ikke jeg kommer noen vei med å fyre seg opp. Pleier ikke å komme så mye godt ut av det :)

tenkte på å kanskje ringe forbrukerombudet, bare for å høre hva slags rettigheter jeg evt har. Er ikke så flink med sånt, så er vel greit med noen tips.

Ring dem ja, så får du vite eksakt hvilke rettingheter du har. Så har du evt noe å si i mot med ;) Og det at du har tatt bilder er jo enda med posetivt. Da har du jo bevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi se hva som skjer. Møller er ikke så ivrig på å ta ansvaret sitt enda. Men forbrukernemnda sier at jeg har en sterk sak. Så da vil det vise seg om de vil stå for kostnadene som jeg er blitt påført pga deres feildiagnose, til slutt.

Feilen er nå funnet, og det var en eksoslekkasje på pakningen til 4. sylinder...

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Typisk møller det å stille "feildiagnose" til mangfoldige tusen når feilen er bare en fillefeil tjener ikke penger på det.

men de plugger jo bare inn diagnose verktøyet sitt å leser av mekanikere i dag er ikke som de hva før i dag leser de bare av skjermen å bytter delen som gir feilmlg.

Skal du være først i flokken står der AUDI på blokken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk møller det å stille "feildiagnose" til mangfoldige tusen når feilen er bare en fillefeil tjener ikke penger på det.

men de plugger jo bare inn diagnose verktøyet sitt å leser av mekanikere i dag er ikke som de hva før i dag leser de bare av skjermen å bytter delen som gir feilmlg.

For å si det sånn, så kosta ikke den feildiagnosen meg stort, in the end :) Men rett skal være rett!

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider