schanke1337 Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hei, har endelig fått kjøpt meg 740tic. Bilen fikk jeg for 35 000,- Bilen er 100% rustfri. Trenger litt diverse smøring her og der. Overdriven er ikke helt god, når bila er varm vil den ikke slå inn med en gang, går et par sekunder før den hoppper i gir. Noen som vet hva det kan være? Litt info: Blå 1988 mod 300000km (kun voksenkjørt) B230ET blått interiør 8x 15" 740Turbo felger Planer: [-]Nye Felger, vet ikke helt hvilke [-]Fjerne lykteviskere [+]Dumpventil [-]Ny Frontrute [+]VikingChip (0.9 bar) [+]Konfilter [+]3" JT Superflow [+]Hvite blink Kom med tips! Gamle Bilder: (trykk for større) (trykk for større) (trykk for større) (trykk for større) (trykk for større) Siter 88 - Volvo 740tic 68 - M6 6x6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 litt større bilder, men kviteblink , add on og ei orginal vinga så har du det Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schanke1337 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Liten oppdatering: Skiftet til hvite blink foran. Sentrallås smurt. Skifta olje. Mye småfiks. Vikingchip er bestilt og kommer i dag?! Orginal vinge, nye speil, refleksplate, og nytt venstre baklykt blir hentet fra sverige snarest. Add-on fra sverige vurderes også. Siter 88 - Volvo 740tic 68 - M6 6x6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Liten oppdatering: Skiftet til hvite blink foran. Sentrallås smurt. Skifta olje. Mye småfiks. Vikingchip er bestilt og kommer i dag?! Orginal vinge, nye speil, refleksplate, og nytt venstre baklykt blir hentet fra sverige snarest. Add-on fra sverige vurderes også. Tørr du å kjøre med chip på ET motor altså? :hellothere: Ellers ser det ut som bilen er godt beholdt! Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Hva er farlig med chip da? har brukt det siden jeg kjøpte meg turbo bil. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schanke1337 Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Har endelig fått satt på chipen og justert trykket til 0,9bar. Har også vært hos høggern å skaffa de lommmene nederst på døra, gammelt var knust. De nye har stoff istede for plastikk. Sliter også en del med OD-kassa mi. Od funker perfekt når bila er "kald" etter noen mil med kjøring så slutter od å funke. Som regel hopper den i gir et 4-5 sekunder etter jeg har trykt på knappen. Kjent problem? Går det an å fikse? eller blir det så jeg må kjøpe ny, og er det da best å slå til med m90? Siter 88 - Volvo 740tic 68 - M6 6x6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schanke1337 Skrevet April 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Nesten et år siden jeg kjøpte nå. Bilen har nå rullet 320000km. Har montert 3"JT,K&N filter,dumpventil,osv. siden sist.< Den står fortsatt på samme kjedlige turbofelger, skal ha nye, men vet ikke helt hvilke, tror det blir 18" super dtm, men bor langt inne i skogen hvor det er grusvei med masse hull, så vet ikke helt :P M46 er ikke blitt bedre, od`n er fortsatt treg(skal fixe det). Skal å slenge i frontset, noen med tips til hvilket, bør helst passe rett i der de gamle høytalerne sto. Nye bilder kommer Siter 88 - Volvo 740tic 68 - M6 6x6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg