Sailorboy Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 heisann fylte på kjølevann på motoren i dag, etter eg har bygga om fra K til F motor. men bilen blir altfor varm. og det er akkuratt som om det ikkje kjem vatten inn i blokka eller toppen. probleme? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 termostat! vann pumpe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 ja, men motoren fungerte heeeilt fint før eg tok den ut. så skulle ikkje tru at den va blitt ødelagt etter ett par uker uten drift. med tanke på at den visstnåkk har stått 4-5 månder uten drift før det. noen som har noen triks? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 ja, men motoren fungerte heeeilt fint før eg tok den ut. så skulle ikkje tru at den va blitt ødelagt etter ett par uker uten drift. med tanke på at den visstnåkk har stått 4-5 månder uten drift før det. noen som har noen triks? enda en større grunn til å sjekke termostat da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 joo..jaaa.. bare ta den ut da? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 jeez...vannpumpe og termostatbytte er et KRAV på en motor som har stått uten kjølevann. Uten kjølevann korroderer det meste fast:) Inkludert termostat. Og det er aldri dumt å faktisk bytte vannpumpe og termostat FØR de ryker;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 garantert termostaten din. kjøp en billig en på biltema så finner du fort ut om det er den. Uten termostat risikerer man bare at vannet sirkulerer for fort og vil ikke bli kjølt ned nok gjennom radiator Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 garantert termostaten din.kjøp en billig en på biltema så finner du fort ut om det er den. Uten termostat risikerer man bare at vannet sirkulerer for fort og vil ikke bli kjølt ned nok gjennom radiator feil.. motoren blir ikke drifts varmalacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hvis pumpa er føkka sirkulerer jo ikke vannet skikkelig.. Termostaten regulerer jo tempen (Sier også seg selv) Så uten den koker jo bilen.. DAH.. lurepåmye: Hvorfor koker bilen da? Hvis det ikke er driften som gjør det.. :P Har aldri opplevd at den koker mens den står parkert og avskrudd.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hvis pumpa er føkka sirkulerer jo ikke vannet skikkelig.. Termostaten regulerer jo tempen (Sier også seg selv) Så uten den koker jo bilen.. DAH.. lurepåmye: Hvorfor koker bilen da? Hvis det ikke er driften som gjør det.. :P Har aldri opplevd at den koker mens den står parkert og avskrudd.. Uten Termostat blir ikke motoren driftsvarm.. Termostaten holder vannet inni motoren til det har oppnåd fra 80 til 90 grader og da slipes det ut til radiatoren som slipper inn nytt kaldt vann. Jeg har ikke sagt noe om koking jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Så sant så sant.. *Legger seg i støvet over hva du sier* =) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 ekje bere luft i systeme då? prøvd å lufta? ska ver rondt 10 liter i systeme tilsammen, hadde same probleme eg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Jeg hadde en gang b19a og der var det termostaten som var gåen. Da nådde den bare ca 1/4 av full temp. dvs 1/2 av driftstemp på måleren. byttet termostat, vips.. god som gull! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 jeg kjørte ved en feiltagelse helt uten termostat etter bytte av topp. da var det bare såvidt måleren beveget seg.. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 sant som knaur sier, kan faktisk være luft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg