Gå til innhold

Hvor mye skal en frontrute tåle?

Ranger emnet

Josteinsmira

Anbefalte innlegg

Hvor stort trykk/belastning skal en frontrute tåle? Venn av meg har knust en frontrute på en russebil med en vannballong (!) og syntes det blir for ille om han faktisk må ta hele skylden for dette.

Så, hva tåler en frontrute? alacocaina

§Raanecrewet§

§CrazyATV§

Derbi DFW 49ccm (ATV)

Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort trykk/belastning skal en frontrute tåle? Venn av meg har knust en frontrute på en russebil med en vannballong (!) og syntes det blir for ille om han faktisk må ta hele skylden for dette.

Så, hva tåler en frontrute? alacocaina

En vannballong?

Må ha vært en stor en, og da mener jeg stor...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen hadde høy fart, snakker om 60-70km/h og opp, så vil jeg tro at vannballongen kunne knust ruta.

Men ruta tåler jo en god støyt da.

Hvis bilen sto i ro, og han kompisen din kasta ballongen, og ruta ble knust..

Da vil jeg tro den hadde en ganske stor defekt fra før.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen hadde høy fart, snakker om 60-70km/h og opp, så vil jeg tro at vannballongen kunne knust ruta.

Men ruta tåler jo en god støyt da.

Hvis bilen sto i ro, og han kompisen din kasta ballongen, og ruta ble knust..

Da vil jeg tro den hadde en ganske stor defekt fra før.

Her snakker vi om 30-sona....

Men finnes det ikke noen regler i vegtrafikkloven eller noe som sier noe om frontruter?

§Raanecrewet§

§CrazyATV§

Derbi DFW 49ccm (ATV)

Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ruta knuser av en vannbalong, tenk hvor lett det kan oppstå ulykke om du kjører på en fugl i høy fart. Mener å huske at jeg traff en spurv eller noe sånt for noen år siden. Gikk bra det, og var i god fart.

Btw så hørte jeg osgå om faren til en venn av meg som hadde kjøpt seg en lada som ikke var veldig mange år gammel. Så hadde han kjørt en tur til byen, og plutselig kom han til rødt lys, og bråbremset. Og tror du ikke hele frontruta bare forsvant ut av bilen! Han bare satt der og glodde og skjønte faen hva som hadde skjedd! :D

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På jobb traff vi en måse i rundt 100 med Lastebilen, den var stor, sto på Saltstraumbrua.

Gikk bare godt, steike for et smell:P

Husk hvor stor ruta er på en Lastebil.

Skal ikke gå ant, må være en STOR defekt i ruta fra før...

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å knuse en rute med vannballong hørtes litt merklig ut, men skal ikke mere til enn et steinsprang eller et lite hakk i ruta til at den blir svekka. Når jeg har skjært ut ruter med f.eks hakk i, så sprikker den med en gang jeg kommer nært med kniven.

Men tror faktisk ikke en vannbalong er veldig sannsynelig å ha knust ruta

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært en sprekk ett eller annet sted da, kan ikke knuse pga en vann ballong! Husker jeg knuste ruta på Preluden.. Jeg sto å skjøt på ett fotball mål,så skulle jeg ta ett siste skudd på mål før jeg skulle dra, og i det jeg sendte av ett skudd fra 25 meter så ser det ut som ballen skal suse rett i kryss stanga, men nei da, ballen sneier kryss stanga og går rett i front ruta på bilen..Faen! skrek jeg, fordi det var en liten sprekk i ruta.

Ruta knuste/sprakk opp der ballen traff. Satt å irriterte meg sjøl over at jeg parkerte bilen rett bak målet..For jeg hadde tenkt til å flytte bilen så det ikke skulle skje.¨5500kr rett i dass =(

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider