Gå til innhold

Høy tomgang og ettertenning

Ranger emnet


Stretchnuts

Anbefalte innlegg

Prøver å fikse en '89 Golf II 1.6 for brodern...

 

Har foretatt noen mindre operasjoner, som å bytte hele festet til dynamoen, pusset hjulene viftereima går rundt, montert forvarmerslange og et par andre småting..

 

Men jeg har ikke spess peiling, så jeg sliter fortsatt med høy tomgang og ettertenning.

 

Har lagt merke til at gassvaieren henger slapt når gass-armen er i utgangsposisjon. Når jeg ser på motsatt side av motoren, ser det ut som at choken eller noe holder igjen en arm som sitter på samme aksel som gass-armen. Har lekt litt med denne delen, og ser at det er 3 ting som påvirker hverandre her.

Ja forresten, her er et bilde av delene:

nærbilde

 

Del A holder altså igjen del B, del B er den som er koblet med gass-armen, og del C kutter lufttilførselen når del B dyttes langt nok mot høyre.

Har også koblet to løse ledninger, blå kobling.

Den ene enden av ledningen var bare tvinnet rundt noen andre ledninger, mens den andre enden hadde en sukkerbit-liknende kobling som var løsnet.

 

Trodde kanskje det var en sensor eller noe i del A, som skulle fikses når jeg koblet sammen ledningene, men den gang ei.

Pinnen som stikker ut av del A er ikke helt fast, jeg kan bevege den, men den dytter hardere enn fjæra på gass-armen.

 

Jeg gjetter altså at dette har noe med choken å gjøre, men hva kan jeg gjøre for å fikse det?

 

Ett bilde litt lenger fra, så du ser luftinntaket også..

Oversikt

 

Den observante leser legger sikkert merke til "opphenget" i toppen av bildet, ser ut som det skulle vært en slange her?

Finner ikke noen steder som ser ut til å savne en slange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være vacum dåsa som ikke får strøm? har du målt spenningen på de 2 ledningene som går til vacum dåsa? har samme problemet, var igår på verksted og spurte hva som kunne være galt og da målte de spenningen i de ledningene og det var dødt, derreter målte han i skikrings boksen,dær var det strøm, så det kan være et brudd der en plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrudd litt på den skrua som står mot vacuumdåsa (eller hvertfall det jeg tror er vacuumdåsa), så motoren går jevnere og har ikke no ettertenning..

 

Har litt fritidsproblemer om dagen, dvs har ikke nok fritid, så det spørs når jeg får gått over ledningsnettet..

 

Aner ikke hvordan du får ut sikringsboksen, men det må da være en skrue ett eller annet sted du ikke har fått løs?

Kanskje du finner skrua hvis du tar ut alle sikringene først?

 

Dreit meg ut med høyttalere her om dagen..

Noen kompiser av meg var i sverige, og jeg ba dem ta med et frontsett med 6.5" bass/mellomtone og diskanter.

De finner et sett til 1500 spenn fra JBL, og det virker vel og bra..

Men så ser jeg i bilen..

Må nok bygge om døra, eller kjøpe dørpaneler til 1500 kroner til hvis jeg skal få satt dem inn.. :(

Men men, det blir sikkert bare morro-prosjekt til sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår