Gå til innhold

Min Personlige hyllest til Freddie Mercury og Queen

Ranger emnet

Sæther Racing

Anbefalte innlegg

hehe ja :) blir litt i "ekstase når jeg skriver om queen,..

Ps, ta en Crazy littel thing called love, på karakoe, dame flyr til deg :) har prøvd, vær veldig beruset og keep it cool like freddie,

MEN uansett Crazy littel thing called love skrev mr. mercury i en taxi på vei til hotel i muchen (tyskland) klarer ikke og lage tysk U med tøddler over,,

Mange tror det er en cover av en elvis låt, noe som er feil, Great preatender er vel den eneste covern freddie tok, orginalen stammer tilbake til 1958 fra The Platters mener jeg å huske

Hihi. trenger værken alkohol eller karaoke for å synge disse sangene jeg :eek:

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Freddy var en stor mann! En utrolig stemme. Han blir desverre nesten kun husket pga aids og homsefaktene sine. Men han har så utrolig masse bra musikk!

Under Pressure (Ft. David Bowie) <3

Liker du under pressure så veit jeg du kommer til og elske denne

http://www.youtube.com/watch?v=faUuwRDRrqA&mode=related&search=

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Dette var kanskje den SISTE tråden jeg forventa å finne her i et slikt manneforum.

Jeg er Queen-fan tvers igjennom. Eier absoulutt alt de har gitt ut av både musikk og video. Har hørt på dem i 15 år nå og tro meg jeg har debattert med mange om de er noe bra. De første 10 åra jeg hørte på dem møtte jeg nærmest ingen andre som noe mer enn likte en sang eller 2, men her kan man jo se at jeg har likesinnede der ute. For meg er de det ultimate bandet og de har betydd mer for meg enn det er mulig å beskrive i ord her.

Det er sant at om man kan se dette klippet uten å gro en tåre bak øyelokket da er man kald!

eller dette som er en nydelig tribute:

Hjemme har jeg et fet bunke med bøker om freddie og jeg er sikker på at jeg kunne satt meg ned og klemt ut en masteroppgave om freddie og Queen på 2 uker! Det er utrolig lærerikt å lese hva de erfarte, hvertfall for en som meg som er musiker selv og driver i bransjen. Musikalsk er de helt perfekte å lære seg å spille til, det er så mye i musikken dems å kose seg meg. Helt i begynnelsen når jeg begynte å spille gitar satt jeg i timesvis og klimpra etter og nå 15-16 år etter mener jeg at det er fortsatt like mye igjen å hente. Personlig er jeg størst tilhenger av det tidligste arbeidet deres, men det er noen perler fra 80-tallet også for ikke å snakke om Innuendo!

Det er dette som er så bra med å ha et fett anlegg i bilen, da kan man kose seg med freddie på så høyt man bare vil og ræmje etter av full hals he he....

noen der ute i osloområdet som vil lage coverband tro? jeg er Brian.....(og litt freddie)

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har vel det meste Queen har gitt ut, et par VHS`er, Greatest Flicks osv:)

Drar frem godlåtene av og til.

Men, det som imponerer meg aller mest er det at Freddie sang like bra live som på plate, i motsetning til mye annet piss som en hører live idag..

Min favoritt er

:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns MUSIKEREN freddie kommer enda sterkere frem live mens komponisten skinte i studio. Det var jo nesten 2 forskjellige personligheter. Hvis en ser en knapt utvalg av Queen-konserter , si earls court, queen on fire, live aid og live at wembley, uten å bli imponert, da er en ganske blase'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
dagBlix tror vi er ganske like når det gjelder queen og freddie.

kanskje dette er noe vi kan bygge et forhold på? mu ha haha

Jeg tror kanskje min Queen-ism er noe av det mest dyptstikkende i sjela mi. Det blir slik når man har dyrket et band i 15år. Du kan tro jeg måtte tåle en del drit for dette gjennom ungdomsskolen og metallica eraen!

Broren min er UP i follodistriktet, får håpe du unngår ham da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider