Gå til innhold

Min Personlige hyllest til Freddie Mercury og Queen

Ranger emnet

Sæther Racing

Anbefalte innlegg

har blitt stoppet av noen up i follo. men da har jeg sluppet av med advarsler så broren din er nok hygglig:)

jeg har hørt på queen hele livet mitt gjennom min far, men det var liksom for et år siden og youtube når jeg queen på live aid, for jeg ble helt satt ut!da var jeg trollbindt!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:partyon: :partyon: :win QUEEN er knall bra.

Ikke blir man lei det heller nei.

Og det er som du sier sæther, det er til å få gåsehud av til tider. Er i tillegg helt rå bassgange på mange av låtene.. Sikkelig moro å guffe opp på anlegget.

Noen av mine favoritter:

- The Miracle

- I'm going slightly mad

- Love me like there's now tomorrow fra albummet the singles 73-85

- Made In Heaven

- Who wants to live forever

- You take my breath away

- Is this the world we created?

- Bijou (veldig lite synging men sikkelig chill låt)

- Don't try so hard

- Bicycle race

- Don't stop me now (skummel å kjøre bil til, får bare lyst til å ha pedalen i bånn konstant av denne..)

- Jealousy (rolig fin låt)

- Leaving home ain't easy (passer for meg nå som er i flyttemodus.. hehe)

- Mustapha (synes denna er sikkelig artig)

- Dear Friends (vuggesang, veldig fin)

- In the lap of the gods (fra albummet Sheer heart attack)

- Lily of the valley (også en rolig fin sang)

Er så sinnsykt MYE bra sanger fra Queen så er så vanskelig å virkelig velge ut de sangene man synes er best, er jo sikkert 1000 sanger til fra queen som jeg ikke har hørt og.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ramset du opp noen av mine favoriter også, :)

låten Love me like there's now tomorrow er vel en singel fra Freddie mercury albumet. Orginalen.

Queen og freddie, har lagt mange sanger, å alle er like bra på sin metode synes jeg, det blir ikke bedre.

Hvorfor er det ikke sån musik lengre og slike band?

tror noen det er kult og digge rihanna med umbrela i bilen, kaster nesten opp hver gang jeg får høre noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TypeC-you're our kind of chap!

Du ramset opp også mange av mine favoritter der. Det er utrolig utrolig mye musikk i Queen katalogen. En av de skikkelig bra tinga og er at de har sanger for nesten enhver sinnstemning. For eksempel når du har lyst til å fly lavt med Don't stop me now eller være litt sippete med Lily of walley (doesn't knooooow)

Jeg er utrolig glad for å se at det fins andre der ute som setter pris på disse gamle evigunge sangene- og å møte dere her trudde jeg var like sannsynlig som at jeg ruller i dollar i mårra. Fett! Jeg har et lite Queen tribute band i magen, jeg spiller gitar så jeg er brian may (men innerst inne vil jeg være freddie he he, sangstemmen er det største problemet)

Har dere hørt freddie remixene? det ligger en torrent der ute med hele freddie sin katalog og der er den noen GROMME remixer av LOVE KILLS! Med FET metalgitar og greier. Jeg har sef ALT i flere versjoner. ALt bor også på iPoden min så den dagen jeg får den inn på bilstereoen min, DA er jeg a happy puppy!!

love kills

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan finne det ut, og dagblix, jeg fremførte crazy thing thing called love på et utested i fredrikstad det var sikklig gøy!rokka hele publikum, tok helt av som freddie, sangstemmen er ikke like bra som freddie, men ta av klarer jeg og dra med meg folk, stor inspersjon fra freddie :)et band hørtes gøy ut, jeg har lyst og lære meg å spille piano som freddie , han var helt rå, !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å ha et Queen cover band men ikke nødvendig vis et Greatest Hits 2 band, jeg liker de gamle sangene best. Men slikt som don't stop me now og hammer to fall er jo skikkelig gøy å spille. Here we stand---here we fall....history won't care at all......

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten joine rekkene her altså. Var stor Queen-fan på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet. Tipper mye mediaskriverier rundt Freddies sykdom var en medvirkende årsak til at jeg fikk øynene opp for det som kanskje er en av de viktigste rockebandene i historien. Hørte naturlig nok mest på Greatest Hits 1 og 2 i den perioden, men nå har jeg vel de fleste låtene på PC'en. En del av det er jo litt sært, men det må man nesten vente av et band som var alt for musikalske for sjangeren de representerte...

Min favoritt er nok "Fat Bottomed Girls" :)

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider