Gå til innhold

Skrikelyd i annlegg! Hva kan være årsaken?

Ranger emnet

Aneurysm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg opplever spesielt på rockesanger osv at annlegget spiller veldig urent på høye å lyse toner!

Når jeg hører på techno så spiller det nokså rent, men band som f.eks Nirvana, Metallica osv så blir det slik skrikelyd på en måte!

Jeg har festet jordiga skikkelig men likevel blir jeg plaget med dette!

Det kommer fra frontsettet som er et Rockford Fosgate Punch 6,5``

Det hjelper ikke å skru ned verken bass eller diskant!

Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Annlegget er ikke helt ferdig innkjøpt, så jeg har samme signalkabel på både frontsett å sub, men det har vel ikke noe med ulydene å gjøre?

takker for alt av svar :)

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorlig kvalitet på musikken kan være en årsak. Mange høyttalere sliter med dorlig mp3 kvalitet.

På anlegget mitt spiller all musikk lyst og skrikendes når det er mp3. Mens hvis du har samme sangene på orginal cd, Så spiller det helt perfekkt.

En annen grunn kan vell vær for liten effekt til høyttalerene.

Merket selv stor forskjell når jeg koblet ut forsterkeren og nå bruker spilleren til å drive høyttalerene med. Med forsterkeren spillte det rent og fint selv på de høyeste volum.

På spilleren kan jeg ikke spille helt like høyt + når du spiller veldigt høyt så har det en tendens til å bli bittelitt skarpt i toppen.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha et veldig bra point der!

Får prøve å konventere de brente cd`ene i Mediamonkey til 256kb/s!

Takker;)

sånn lite tips ang. det, du bør heller kopiere orginal cd'ene framfor å prøve å gjøre dårlige mp3-låter bra ved hjelp av et lureprogram, bare et lte tips fra min side. Om du ikke har låtene på orginal skive så last dem ned på nytt med bedre kvalitet enn de du alllerede har.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider