Gå til innhold

Hvor store dekk på 17x9"?

Ranger emnet

Stingher

Anbefalte innlegg

Lurer på åssen dekkdimmensjon man kan få på 17x9" breie felger.

Bør være innenfor lovlig dimmensjon for 185/60-14 i høyden.

Lurer kanskje på å kjøpe en mx5 og montere widebodykit, men da krever det ganske breie felger. Sendte mail til produsenten og han sa det var blitt brukt 18x8,5 foran og 18x10 bak.

Tenkte om det går an å bruke 17x9 både framme og bak, siden det ikke blir så dyrt og samtidig går an å få dekk til som er lovlig, og så bruke spacere til de cm jeg mangler bak (2,5 cm på hver side).

Hvis jeg skal ha 18" så blir det isåfall max 245/30-18, vet ikke åssen felgbredde som går på det?

1843.jpg

Denne har 18x8,5 med 245/30 foran og 18x9x5 med 255/30 bak, men det blir for stort til at det blir lovlig. Dvs 245/30-18 går akkurat, men det blir kanskje for smalt med 8,5" bredde?

Forøvrig samme kittet som jeg lurte på å kjøpe.

93.Mazda.jpg

Toyota MR-S

[X] - Mazda Mx-5 NB 1,8

[X] - Audi 100 2,2E

[X] - Peugeot 405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres heller urealistisk ut...

Det er jo ikke bare å sette på større hjul uten vidre heller. Du må tenke på subbing, og i dette tilfelle, vil jeg tro det vil subbe mye, med tanke på at du skal øke bredden på felgen fra orginale 5-6" til 9.5", altså øke bredden med nesten 80%.

En ting til er at du trolig vil slite med å finne dekk i den dimmensjonen, evt ende med å betale mer for dekka enn felgene.

Både 225/30/18x8,5" framme og 245/30/18x9,5" bak vil strekke dekket over felgen så mye, at det vil ikke bli særlig pent.

Hadde jeg vært deg, ville jeg gått for 18x8". 18x9.5" blir for stort.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider