Gå til innhold

bilen min, kadett c

Ranger emnet

oletider

Anbefalte innlegg

jada, da endete jeg opp med en opel kadett c som "førstebil" jeg da. rust var det jo, men var ike så ille galt enkli tror jeg,

lite hål på vensrekanal forran, og venstre dør mye, og den "leppa" forran, ellers litt småt rundt om kring, nye øvre lenkearmer begge sider forran, sperre var det au,

har ikke så mye info om den ennå, ant enn at den har gått i mandal vartfall ei god stund.

planer:

fikse nødvendige feil og fjerne rust som må tl for å få skilter.

så pelle den helt ned ta alllt av rust, hellakkering, senking,

13 tomms breie felger, kansje andre stoler, å 1,2 turbo med tia.

VW golf 2 bruks bil.

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, da ble det ikke så mye bilder i dag pga kamera ligger på internatet, kansje i morra, har skrudd av fangere og henger feste, ellers har jeg ikek tørt å begynne med noe rust fjerning fordi jeg ikke har noe middel å smøre på ennå.

begge kanaler er det litt rust på, og leppa forran er mye rusta, ellers ikke mye, skjermer forran nesten rustfrie,hjulbuer, nesten rustfrie, innerskjermer forran ser ut til å være rustfria,

men har en litt ekkel lyd når jeg kjører å slipper gassen så komemr det en pipelyd å lurer på om det kan være tromlan bak,

VW golf 2 bruks bil.

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder a kjerra:PC040162.jpg

PC040163.jpg

PC040164.jpg

PC040166.jpg

PC040167.jpg

PC040168.jpg

PC040169.jpg

PC040174.jpg

PC040175.jpg

PC040176.jpg

PC040177.jpg

PC040178.jpg

PC040179.jpg

PC040173.jpg

ja å mener dere? kan det bli bil av dette eller?

åssen felger passer på bilen? sånn størrelse eller sånn tall å sånt. skal ha 13 tommere. men inpress å slikt eller no,

fjøran bak datt av da jeg heiste den opp:P

felger fra andre bilmerker som passer?

VW golf 2 bruks bil.

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg bytta bremsetrommler bak og olja på sperra:P

nå er den go som ny.

har også pelt av forskjermer,panser og leppa forran.

leppa skal byttes ut. men sliter også litt med nøkler,

noen som har komplett låssett? dører,trunk og tenning?

forresten, den wurthen skal den påføres i ett lag? og kan den slipes etter den er herda?

har også snakka med et firma som skal bredde felgene mine, så de blir sendt til bredding så fort jeg har penger til det.

takker..

VW golf 2 bruks bil.

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e en smal sak å få de dørhylsan ut med det rette verktøy.. Funke sikkert å knakke dem ut med hammer å skrujærn eller no sånnt, tilslutt må dem jo løstne? Men æ stakk nu bare innom det lokale opelverkstedet her å spurte pent om å få låne spesialverktøy til å knakke hylsan ut med.. Så ville tatt en tur innom nermeste opel verksted hadde æ vert deg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, har prøvd litt med skrujern, men de bøyer seg:S

men får prøve med noe anna å slå det laust, det må jo gå.

har vært ute å pussa litt i dag au, begynte å sveise litt men gikk tom for tråd, så har jeg bare fiksa litt på skjermene, men tar ikke de helt for rust, fordi jeg skal bare bruke de som form,

har pussa litt rundt omkring i dag. bilder:

P1010007.jpg

P1010001.jpg

P1010003.jpg

P1010006.jpg

P1010005.jpg

P1010004.jpg

P1010002.jpg

VW golf 2 bruks bil.

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ja, har gjort litt, men ikke får mye, sandblåst litt og kutta litt rust. bilder komemr til helga.

men har kjøpt meg 2,3turbo motor fra VOLVO:D

1,2 motoren med 2,3trykkgasser og snurbo fra volvo.

plana og porta topp og smidde stempler og råder+++

tror dere det kunne funka?

lurte på noe, noen som har 1600understell og 2,2i bremser?

VW golf 2 bruks bil.

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Turkadett: He? For tungt? Tredde gir?

Oletider. Blir bra dette! Husk og ikke ta for mye würth så det blir luftbobler. :)

Hadde bare pussa minst mulig med 400-600 papir over würthen før grunning jeg. Ikke ned til metallet.

Fårr og ha noe glede av 1200 turbo må mann ha lav vekt og riktig utveksling. Har du byggd mange 1200 turboer????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider