Gå til innhold

hva er fordelene med datasprut kontra en "chip" som er mappet til "din" bil?

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

hva er fordelene med datasprut kontra en "chip" som er mappet til "din" bil?

 

Fikk høre på irc att det var flere punkter i matrisen på ett datasprut og att det er lettere når man bytter f.eks. turbo, men kan man ikke mappe opp igjen en sånn chip og?

 

Jeg vil høre dine synspunkter:)

 

Og seriøse innlegg takk;)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen er att du kan optimere programvaren til din bil. Ingen biler er like. På data-sprut kan du oxo re-mappe om du gjør noen forandringer å du får en hel haug med andre finesser som du ikke kan få med chip, alt etter hvilken modell du velger. Selv kjører jeg med(edit: skal kjøre med):D Autronic sm2. Der har jeg muligheten til antilag,lanch-controll, antispinn, elektronisk turbotrykks regulering etter hvilket gir jeg har++++ Data sprut er å anbefale!!!

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet att ingen motorer er like:)

 

Derfor jeg spurte ang en chip som er mappet til _din_ bil: :)

 

hvordan er det kontra datasprut? man får vel ikke antilag,launch control osv?

Men man kan vel re-mappe en chip og?

 

Se f.eks på slime ller hva han het(han med oransje s2med rundt 700hk i sverige) han kjørte med chiper(hadde 3 forskjellige ellerno,en til bane,gate og en til tror jeg det var)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, så ikke det...:o Antilag osv. får du ikke på vanlig chip nei. Mye av forelene i en data sprut er att du har en hel haug med innganger/utganger som kan styre div ting. Kan feks ha programere at tenninga skal skippe 3 grader tilbake hvis du har spenning inn på en inngang. (nos) Du kan styre bensinpumper, kjølevifter, kjøre med full logging av hele maskinen hele tiden og hvis noe går gæer`nt gan du gå tilbake i loggen og se. MANGE muligheter med dette!!!

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår