Gå til innhold

Bilforumets partibarometer, mai 2007

Ranger emnet

nomix

Dersom det var stortingsvalg i dag, hvilket parti ville du stemme på?  

107 stemmer

1. 1. Dersom det var stortingsvalg i dag, hvilket parti ville du stemme på?

• Det Liberale Folkeparti (DLF)
      1
    • Det Norske Arbeiderparti (DNA)
      11
    • Fremskrittspartiet (FrP)
      75
    • Høyre (H)
      11
    • Kristlig Folkeparti (KRF)
      0
    • Kystpartiet (Kp)
      1
    • Rødt (R)
      0
    • Senterpartiet (SP)
      4
    • Sosialistisk Venstreparti (SV)
      5
    • Venstre (V)
      1

Anbefalte innlegg

Jeg kommer aldri til å stemme.

Alt som har med politikk og gjøre kan brenne i hælvete spør du meg..

Akkurat som jeg skulle sagt det selv...

Politikk er bullshit.

Vi blir naturligvis plaget med det i samfunnefagen på skolen 4 uker i uka :angry:

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å stemme.

Alt som har med politikk og gjøre kan brenne i hælvete spør du meg..

Akkurat som jeg skulle sagt det selv...

Politikk er bullshit.

Vi blir naturligvis plaget med det i samfunnefagen på skolen 4 uker i uka :angry:

"Problemet" er bare det at alt som foregår i hverdagen din er politikk på den ene eller andre måten enten du liker det eller ikke.

Spørsmålet er da, vil du at alt dette skal skje uten at du får sagt din mening om sakene på en måte som har, om ikke annet en ørliten betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Spør du meg har den norske politikken aldri vært så totalt PILL RÅTTEN som nå...

Dreier seg UTELUKKENDE om eldreomsorg, barnehager, pensjon, bedre sykehus ditt, bedre valgfrihet datt, går SÅ JÆVLIG drittlei...

Det verste av alt er miljø Hypen/populismen, som FRP heldigvis IKKE har hengt seg på.

Noe mer polulistisk og kvalmt enn all Co2 svadaen kommer jeg ikke på i farta.

Ingenting er så populistisk og trendy som det.

Blir kvalm av å høre om det.

Ble liksom et "problem" i det herrens år 2006.. :rolleyes:

Har nesten slutta å se på nyheter og lese avisen, rett og slett fordi jeg gikk lei av all den svadaen det dreier seg om i dette landet.

Så derfor blir det mer tid her inne da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste av alt er miljø Hypen/populismen, som FRP heldigvis IKKE har hengt seg på.

Noe mer polulistisk og kvalmt enn all Co2 svadaen kommer jeg ikke på i farta.

Ingenting er så populistisk og trendy som det.

Nå skal det sies at Carl I Hagen gikk knallhardt ut mot Stoltenberg etter AP sitt landsmøte, fordi han mente at AP hadde "stjelt" FRP sin klima-politikk.

Så at FRP ikke har hengt seg på den bølgen er svada, ALLE partiene er med på den hypen nå. Av den enkle grunn at miljø er det heteste temaet vi har i dag, og det kommer til og bli det mest diskuterte i valgkampen.

Sånn angående voten, så stemte jeg på Arbeiderpartiet. Er også stolt medlem i AUF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at noen i det heletatt kan stemme SV! Bare gammelkommunister og idealister. Snakk om å leve i en annen verden(enrød).

Jeg syntes det er greit at folk stemmer på de partiene som brenner for saker som de brenner for selv. Man trenger ikke være enig hele partiprogrammet. Et parti kommer alltid til å ta kompromisser pga de alldri sitter aleine på tinget så vi kommer alldri til å få en super radikal forandring.

Jeg kommer til å stemme på de som jeg misliker minst! Ikke de jeg liker best ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at Carl I Hagen gikk knallhardt ut mot Stoltenberg etter AP sitt landsmøte, fordi han mente at AP hadde "stjelt" FRP sin klima-politikk.

Så at FRP ikke har hengt seg på den bølgen er svada, ALLE partiene er med på den hypen nå. Av den enkle grunn at miljø er det heteste temaet vi har i dag, og det kommer til og bli det mest diskuterte i valgkampen.

Sånn angående voten, så stemte jeg på Arbeiderpartiet. Er også stolt medlem i AUF.

Jøss, det hadde jeg ikke trodd, at du var medlem av AUF :)

383hemi, du må huske på at landet faktisk skal fungere bortsett fra biler. Ja, jeg elsker biler, men jeg vil også kunne leve når jeg ikke driver med biler. Og du tenker ikke særlig langt, om jeg tør påstå det. Du skjønner, mer CO2-svada blir mer satsing på miljøvennelige biler. Og mer satsing på miljøvennelige biler betyr at folk flest begynner å kjøpe disse når tilbudet blir bedre. Som igjen betyr at vi bilfolk slipper å bli rammet av CO2-kvoter fordi ingen kjører miljøvennelig. Tenkt på det på den måten?

Du skjønner, jeg bryr meg faktisk pent lite om naboen min kjører en el-bil eller en Toyota Avensis. Hvis majoriteten av befolkningen, som verken har bruk for, eller glede av, bensinbiler. Jeg bryr meg derimot hvis alle Ola Nordmenn i hele Norge skal kjøre bensinbiler, som kan bety CO2-kvoter og da får man verken kjørt så langt man vil eller de bilene man vil.

Så det at de bryr seg før det er for sent er en stor fordel..

Jeg nevnte at FrPere flest ikke vet hva partiet står for eller vil. Du vet ikke at også FrP har hengt seg på CO2-bølgen nå, og det er jo et problem for deg, ettersom de også nå er populistiske, skal man tro deg. Det interessante er jo at FrP har vært det lenge. Det er jo faktisk det partiet i Norge med mest populisme av alle, fordi som jeg sa, de sier det folk vil høre. Vil enkelte høre at du skal få bedre råd? Da sier vi det. Vil andre høre at veiene skal bli bedre? Da sier vi det og. Og de siste vil høre at de vil ha bedre eldreomsorg og hjemmehjelp? Sleng det inn. Det er populisme.

Som jeg sa, du vet tydeligvis ikke hva FrP vil. De vil også ha eldreomsorg. De vil også ha bedre (men ikke statlig dekket) sykehus. Angående barnehager, nei, de støtter ikke barnehager, men punkt ni på partiprogrammet inneholder jo "Familie og Barn". For du har vel lest partiprogrammet?

Fordelen med sosialdemokrati eller noe i den dur er også at du slipper å bruke dine hard-earned dersom du skulle bli syk. Og det er kjedelig.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig morsomt. :)

Utvilsomt.

Men det hadde vært forbausende om FrP ikke gikk inn for litt klimapolitikk, med tanke på at det begynner å bli moderne. 30 år med motstand mot miljøvern, så blir det virkelig 'in', og da må jo FrP være med. :)

Fatter ikke at noen i det heletatt kan stemme SV! Bare gammelkommunister og idealister. Snakk om å leve i en annen verden(enrød).

SV er i mine øyne mye det samme som FrP. Samme ulla, forskjellig budskap. Lover mye, er ikke realistiske.

Litt som FrP, med andre ord.

Faktisk styremedlem i lokallaget mitt :P

Hvorfor trodde du ikke det ?

Fordi du har en ørn i avataren din.

Har sett andre med lignende avatarer, for eksempel FedrikR (eller noe i den duren) på diskusjon.no, med hans årsbesøk i sitt elskede USA, med alle de perfekte løsningene de har der. :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider