Gå til innhold

Fått maling på lakken!

Ranger emnet

Tobby

Anbefalte innlegg

Hei,som topic sier har jeg av en eller anna grunn greid å kjøre over maling(!?) så malinga har spruta rundt omkring på lakken å da selvfølgeli lagt igjen stygge flekker...spørsmålet er da hvordan i helvete skal jeg få vekk dette?? Går d ann?

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,som topic sier har jeg av en eller anna grunn greid å kjøre over maling(!?) så malinga har spruta rundt omkring på lakken å da selvfølgeli lagt igjen stygge flekker...spørsmålet er da hvordan i helvete skal jeg få vekk dette?? Går d ann?

Mvh Thomas

er det vann eller oljebasert? bruker vanligvis whitesprit til sånt..men der er det jo snakk om lakk så..vet ikke hvor smart det er..men om det er vannbasert så får du det vekk med såpe trur jeg da?

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs helt om det har rukket å herde...

det meste går av med løsemidler, whitesprit kan man vanne blomstene med, gå på "vasketynner"/cellulosetynner eller silikonfjerner.

er det herdet kan du prøve å skjære det bort med barberblad av gamletypen, pass på vinkelen så du ikke skjærer i lakken. men lakken på bilen er jo uansett mye eldre enn malinga, så den er mye mjukere uansett!

lykke til!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke er KJEMPE mye er det mulig og evt. vaske med tynner rubbe og polere oppigjen ( siden det er maling må det rubbes mye . ta forbehold om at du kan slipe gjenom klar lakken på bilen din ) så vær forsikktig . er du usikker ta kontakt med ditt lokale billakkværksed

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider