Gå til innhold

Hvordan polere bort små ripete lakk ?

Ranger emnet

OpelFanatikeren

Anbefalte innlegg

Mitt panser er ganske oppripet etter mangelfult vedlikehold av tidligere eier.

Jeg har peid å bruke Turtlewax lakkrens og polish, men det blir liksom bare greit men ikke bra BRA.

Har tillgang på prof poleringsmaskin(mener det er makita) men han har ikke noe serlig poleringsguffe å ha til.

Hvilke produkter anbefaller dere, og hvilken fremgangsmåte ?

Et lite bilde av panseret som er verst.

IMG_0622edit.jpg

Er glad i å bruke tid til å polere, spesielt når det blir BRA !

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars proff serien har det meste til Roterende maskiner (egne utviklede polisher for den type maskiner)

Norsk prol har en grei oversikt over produkter og hva de gjør, men du kan ikke bestille på nettet derfra.

XMT serien fra Pinnacle bruker jeg mye til Osilerende maskin (DA/PC) Men her kan du bruke så og si alt som er ment for hånd)

Gul Megs pad og MG 83 var vel det første som dukket opp i hodet mitt når jeg så bildet.

Roterende maskin er ikke bare bare å bruke, så det kan lønne seg å¨prøve på noe annet en bilen din først, du kan feks brenne lakken om du ikke er forsiktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heldigvis bare panseret som er så ille.

Tenkte følgende produkter på resten av bilen.

Vask med NXT gen tech wash

Så en runde med Quik Clay Detailing System, eventuelt Scratch X på andre steder med småriper.

Trenger jeg Quik Clay Detailing System hvis jeg kjører over med MG83 ?

Glemte å nevne at det er metalikk lakk, vet ikke om det spiller noen rolle egentlig.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bruker jeg Quik Clay Detailing System etter vak og før Scratch X .

Skal jaggu prøve meg med Scratch X på panseret for hånd, liker litt fysisk arbeid hvis resultatet blir bra.

Hva polerer jeg over med til slutt, NXT Tech Wax ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

må jeg bruke clay før scratchX ?

gjorde et impuls handel og kjøpte den når jeg var innom bilextra her om dagen.

prøvde litt på panseret, men jeg synes den er veldig tung å fjerne etter den har tørket.

gjør jeg noe galt under påføring tro ?

påførte den for hånd i roterende bevegelser på et begrenset område (ca 20X20cm)

etter ett minutt med gnikking blir den helt blank og forsvinner liksom, skal det være slik eller er jeg for ivrig ?

Må legge til at jeg vasket godt med NXT Carwash først og tørket av med pusseskinn.

Men de værste ripene ble mindre synlige og det så blankere ut på feltet jeg polerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider