Gå til innhold

Hvordan polere bort små ripete lakk ?

Ranger emnet

OpelFanatikeren

Anbefalte innlegg

så den skal gnikkes til den er nesten borte og fjernes med en gang.

også jeg som lot det ligge en liten hinne igjen i minst 30min tenker jeg he-he..

ja-ja, en lærer så lenge en lever..

men selv med min behandlign minket ripene, og det er jo positivt.

får nesten prøve litt til i løpet av uken, bare tiden strekker til.

Påførte med en rester av en gammel tskjorte, og tok den av med sånn tynn polerings fille.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett problem her er at du bruker t-shorte, pads er mye bedre!

lettere og jobbe me, og det er bedre for lakken, pga t-shorter kan ripe opp lakken igjen, så du gjør egentlig all jobben for ingenting ;) Men hvis du stikker innom på Bilxtra har de pads, enten fra Turtel eller Maguiars ;)

Men feilen eg gjorde, var at eg ikje brukte lang nok tid på scratch x'en, så eg var ikje fornøyd med den... kom hjem å leste endå mer (hvis det e mulig) her inne, og forstod at du må påføre og jobbe med det mye!

Mvh Daniel

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det pads før neste omgang.

skulle egentlig bare prøve litt etter jeg hadde handlet den, godt å ha mulighet til det i arbeidstiden.

tenkte å ta hele bilen til sommeren, kan stå i garasje på jobben og slippe sola.

men det lille jeg prøvde hjalp faktisk, enda jeg egentlig gjorde det feil.

takker for gode tips her inne, godt vi har noen som er mere en gjennomsnittet interesserte i bilpleie.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt arbeidslyst i dag og prøvde først med noe turtle wax collour back før jeg gikk over med scratch x.

Til Venstre er feltet jeg ikke har polert

polering1.jpg

Og her det feltet til venstre som er polert

polering2.jpg

Må si jeg er fornøyd, men er ikke ferdig enda, tok bare dette for å prøve.

Handlet dette her om dagen:

meguiars1.jpg

meguiars2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider