Sæther Racing Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Hør på Bead- lock han har erfaring med dette i 15 år. Jeg hørte på han og kjøpte wurth til prosjektet mitt, er veldig fornøyd, Nøye forarbeid er like viktigt med dette som en lakkering, bruk god tid og få det helt fritt for fettpartikler og korrosjon. Og legge på rustgrunning over, primer og sparkl opp. Og lakker over, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 beste alternativet ditt er "rustomvandler" som wurth selger. Den er tynn nok, å tørker skikkelig...gjør jobben sin om du har på skikkelig lakk til slutt...ikke bare noen tynne strøk med sprayboxen...:thumb Var hos en lakkerer i dag og han hadde testa nesten alt av de rust/melke produktene. Ingen ting funker, sa han. Men han hadde ikke testa Würth sin. Så er det noe spesielt med akkurat Würth sin? Jeg skal lakkere innvendig i bilen og har "fjernet" rust med vinkelslipern. Han sa jeg burde gå for 2k syregrunning og lakk oppå det. Så da kjøpte jeg hagmans syregrunning av han da. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Var hos en lakkerer i dag og han hadde testa nesten alt av de rust/melke produktene. Ingen ting funker, sa han. Men han hadde ikke testa Würth sin. Så er det noe spesielt med akkurat Würth sin? Jeg skal lakkere innvendig i bilen og har "fjernet" rust med vinkelslipern. Han sa jeg burde gå for 2k syregrunning og lakk oppå det. Så da kjøpte jeg hagmans syregrunning av han da. Rart han ikke har prøvd Würth sin egentlig. Lakkeringsverksteder bruker etter min erfaring Würth, Würth, Würth og Würth produkter, hehe.. i følge en kompis som er lakkerer er ikke merket noe "spesielt" bra, men brukes fordi det koster minst av proff-alternativene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Kjøp Corroless rust killer. Det er et veldig bra middel som fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 brunox er trasi for det blir jo omtrent aldri gjennomherda å att bilxtra/mekkonomen spray grunning koker attmed det, eg har aldri testa rustbullet men holder på å teste ut noe fra coromax elelr ka det heter, flere lag me forsjelig guffe, masse makk egentli, so blir vell rustbullet neste gang, Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Var hos en lakkerer i dag og han hadde testa nesten alt av de rust/melke produktene. Ingen ting funker, sa han. Men han hadde ikke testa Würth sin. Så er det noe spesielt med akkurat Würth sin? Jeg skal lakkere innvendig i bilen og har "fjernet" rust med vinkelslipern. Han sa jeg burde gå for 2k syregrunning og lakk oppå det. Så da kjøpte jeg hagmans syregrunning av han da. Dette produktet finnes i en masse forskjellige bokser med diverse produkt navn....så sorte lille flasken med 666 på er samme som wurth sin...:happyhappy: Merkelig å si at ting ikke funker... Her må det jo være måten han gjør føre han kliner på "melka" å hva han har på etterpå som gjør at det går galt... Du sier at du har fjærnet rust inni bilen??? Meg slipegreier eller stålbørste?? 2K syregrunning har vel noe nøytraliserende i seg, men er ikke ett produkt som skal legges på reingjorte overflater med rust igjen....:hide Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 hva er det som blir brukt på lakkverksted når rust er sandblåst bort da? dette har jeg lyrt litt på, greit nok at det er sandblåst, men tørr ikke stole på at absolutt alt av rust er borte... Dere skal vite at det blir gjort og brukt forskjellig fra lakkverksted til verksted... Virker som det også er forskjell på hvor i landet vi bor... Her nede i Grenland er vel noe av det værste når det gjelder salting på veiene og syre i lufta fra Skagerak. De gjør nok helt andre ting med bilene de som bare har biler fra innlandet... Men det er litt som maten vi kjøper.... Vi finner igjen de samme lakk og rust produktene over hele landet....:flushit: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Dette produktet finnes i en masse forskjellige bokser med diverse produkt navn....så sorte lille flasken med 666 på er samme som wurth sin...:happyhappy: Merkelig å si at ting ikke funker... Her må det jo være måten han gjør føre han kliner på "melka" å hva han har på etterpå som gjør at det går galt... Du sier at du har fjærnet rust inni bilen??? Meg slipegreier eller stålbørste?? 2K syregrunning har vel noe nøytraliserende i seg, men er ikke ett produkt som skal legges på reingjorte overflater med rust igjen....:hide Takk for svar. :) Med vinkel sliper skive med sandpapir på, og så vanlig sandpapir etter det. Men syregrunninga kan legges på bart metall hvis det ikke er noe synlig rust? Blir oppskriften slik da Bead? 1.Frst würth sin melk. 2.Syregrunning oppå würthen? Eller er det lite vits? 3.Lakk? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Jeg bar brukt både Rust Bullet og Coroless. Rust Bullit er mange hakk bedre. Men felles for alle antirust midler er: FØLG BRUKSANVISNINGEN! Det betyr mest uansett merke. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Takk for svar. :)Med vinkel sliper skive med sandpapir på, og så vanlig sandpapir etter det. Men syregrunninga kan legges på bart metall hvis det ikke er noe synlig rust? Bare å sprute på det... men legg ikke fyller på før du er helt sikker på at det er tørt...Avhenger av varme og temp, men minst 30 min bør det tørke...å skal ikke fårkomme fuktige hjørner eller slikt! Blir oppskriften slik da Bead?1.Først würth sin melk. 2.Syregrunning oppå würthen? Eller er det lite vits? 3.Lakk? Denne gjelder vel neste ALLE midlene.... Vi snakker om en dør i denne oppskriften....: - Slipe bort all rust -slipe ut det skadede område med papir eller rondell, ca 80-120 -ha på "melk" På en dør som dette så ville jeg nok ha sparkla rett oppå, men hadde det vært en dør som hadde vært store reparasjoner på, så hadde jeg kanskje lagt 2k syre og fyller og matta den føre jeg hadde sparklet... -slipe sparkel med 80-100, evt sparkel og slipe mere tilen er fornøyd. -slipe reparasjonsområde og forbi 80 ripene med rondell og 240-320 papir.. - legge fyller stor flekk som ble sparklet? slip over fylleren med 240 og langklossen lett føre en sliper godt med 800 vann... Tørke godt....jeg bruker pusseskinn... Klart for maskering og lakk! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Bare å sprute på det... men legg ikke fyller på før du er helt sikker på at det er tørt...Avhenger av varme og temp, men minst 30 min bør det tørke...å skal ikke fårkomme fuktige hjørner eller slikt! Denne gjelder vel neste ALLE midlene.... Vi snakker om en dør i denne oppskriften....: - Slipe bort all rust -slipe ut det skadede område med papir eller rondell, ca 80-120 -ha på "melk" På en dør som dette så ville jeg nok ha sparkla rett oppå, men hadde det vært en dør som hadde vært store reparasjoner på, så hadde jeg kanskje lagt 2k syre og fyller og matta den føre jeg hadde sparklet... -slipe sparkel med 80-100, evt sparkel og slipe mere tilen er fornøyd. -slipe reparasjonsområde og forbi 80 ripene med rondell og 240-320 papir.. - legge fyller stor flekk som ble sparklet? slip over fylleren med 240 og langklossen lett føre en sliper godt med 800 vann... Tørke godt....jeg bruker pusseskinn... Klart for maskering og lakk! Okey, men nå skal ikke jeg ha noe sparkel eller fyller invendig i en bil da. For fyller er vel er vel sann "sprøyte sparkel" som dekker små ujevnheter? Men til spm mitt. Syregrunning på würth melka går bra vel? Er ikke så nøye. Skal bare ha på noe som hindrer det i at stålet ruster. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Driver litt necroposting her, men jeg var på utkikk etter noe ala Rustbullet, fant noe som heter "Rust-omvandler" fra Würt, er dette samme som dere har snakket om? Er det dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Ja det vi snakket om. "melka". Er vel ganske dyrt ja. Prøv og prut eller kjøp via et firma. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Jeg har brukt Brunox en stund, og har en stor kanne stående. Har vært passe fornøyd med middelet, men det er problematisk å pensle Brunox på karosseriflater som skal overlakkeres (blir så tykt lag), og det herder aldri ordentlig. Dermed funker det mindre bra å matte ned laget for å sparkle/grunne. Det kan også virke som at varmen som oppstår i herdende sparkel myker opp Brunoxen. Har lest diverse positivt om Rustbullet, og vurderer å bruke bruke dette på min nye bil. Vil ha et middel med topp rusthindrende egenskaper og herder ordentlig. Er ikke helt overbevist over produktet. Den norske websiden (rustbullet.no) er litt av et skrekkeksempel av en webside, som virker halvveis i IE og ikke i det hele tatt i Opera. Hvis Rustbullet er så fantastisk bra som det påstås på rustbullet.com, er det ikke merkverdig at ingen seriøse importører og butikker i Norge fører middelet? :jackinbox: Brunoxen er en epoxy greie som skal vært tykk og lage en hinne som tetter... BRUK Rustomvandleren til Wurth, den hvite melka som blir blå på metallet, denne reagerer med rusta og er tynn, som gir en grei overflate å sparkle på...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.