Gå til innhold

Hvilken olje bruker DU?

Ranger emnet

svein

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet til Quaker State nå.. Og min øyeblikelige respons var thumpsup.

Mye av tikkingen forsvant, selvsagt ikke alt men den gikk fra å være en casio klokke på speed til en fint holdt mazda motor.. Litt tikking igjen asså, men det er sikkert en kombinasjon av dårlig justering, samt noen slitte deler..

Preika foresten med noen som sa at den beste olja mot tikking var valvoline sin.. Opel pleier å bruke den på vectra vertfall. Skal vist være god som gull den og..

Men Quaker State funket kjempe bra for meg..

Selges foresten på anker i haugesund og koster litt under 50.- liter`n.

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er du sikker på at det er ventilene som tikker? Fordi bmw'ene har en rotordings som har lurt mange drevne bilkjennere til å tro at bilen deres har ventil tikking.. prøv å legge øre mot høyresia av blokka så hører du fort om det er ventilene, kommer lyden fra noe lenger ned så er det denne rotoren..

Tenker spesiellt førdi du allerede har gjort så mye som du har så virker det litt rart at det er ventilene?

Jeg smører bilen min med kjønnsveske fra 15 blonde jomfruer ;)

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kroffer

Jeg smører bilen min med kjønnsveske fra 15 blonde jomfruer ;)

Var innom Shell i går, men dei va vist utsolgt.. Men hu bak disken sa at for 200.- så kunne eg ha fått hennes kjønnsvesker. Eg takka nei. Hu hadde mørkt hår og eg tvilte på at hu va jomfru:(

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Var innom Shell i går, men dei va vist utsolgt.. Men hu bak disken sa at for 200.- så kunne eg ha fått hennes kjønnsvesker. Eg takka nei. Hu hadde mørkt hår og eg tvilte på at hu va jomfru:(

Hohohoho. Heftig. Når jeg var å kjørte pirat forrige helg så var det ei blond rimelig fin dame som sa hu kunne betale i natura... Det viste seg desverre at hu bare kødda.. Skuffende... :(

Kjører forresten pysjån på 10w40 mineral. Kun det beste er godt nok :D Får det for 50 spenn pr liter på jobben så da er det i grunn greit nok. Gidder ikke påkoste den gamle drittkjerra så mye. Noen som gidder å gi meg en liten innføring i hva disse jævla talla betyr? f, eks 10 W 40...

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Kjører forresten pysjån på 10w40 mineral. Kun det beste er godt nok :D Får det for 50 spenn pr liter på jobben så da er det i grunn greit nok. Noen som gidder å gi meg en liten innføring i hva disse jævla talla betyr? f, eks 10 W 40...

Jeg får helsyntetisk Castrol GTX5 Lightec til 45 per liter! :D Har også sånn vanvittig-rabatt (60%+!) på Formula RS og eventuelt mineraloje hvis jeg vil ha det isteden... :)

10W(inter)40 angir oljens viskositet. 10W angir viskositeten ved lave temperaturer, og 40 ved høye. Men nå husker ikke jeg sammenhengen mellom viskositetstallet og hvor tykk oljen er. Jeg *tror* høyere tall angir seigere olje, men jeg er ikke 100% sikker på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Jeg får helsyntetisk Castrol GTX5 Lightec til 45 per liter! :D Har også sånn vanvittig-rabatt (60%+!) på Formula RS og eventuelt mineraloje hvis jeg vil ha det isteden... :)

Svin.. :D

Jeg får vel en ca 30% på all olja vi har på statoil. Men jeg får 50% på vask da.. Hihihi..

Tror nok det kan stemme bra det du sa om at høyere tall er feitere olje ja. Jeg hadde på 80w90 på trial sykkelen min før og det fikk jeg høre at var altfor tjukt...

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Svin.. :D Jeg får vel en ca 30% på all olja vi har på statoil. Men jeg får 50% på vask da.. Hihihi.. Tror nok det kan stemme bra det du sa om at høyere tall er feitere olje ja. Jeg hadde på 80w90 på trial sykkelen min før og det fikk jeg høre at var altfor tjukt...

Hehe, takk og lov for kontakter (som i: en nær slektning jobber på en av de største oljeforbrukerne her i Tromsø; Tromsø Skibsverft). Når jeg tenker etter må jo høyere tall angi høyere viskositet, siden diffen i bilen min skal ha 80W90, og der må oljen være såpass tjukk for å holde oljefilmen på plass mellom tannhjul som trykker på andre med flere tonns kraft per cm^2. En tynnere olje her ville blitt presset vekk og ført til enorm slitasje siden tannhjulene da ikke ville hatt noen oljefilm mellom seg, men trykket direkte på metallet. Dette skaper som kjent friksjon, og det ville antakeligvis blitt så varmt at fettet i drivknutene og hjullagrene ville kokt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider