wunderbaum Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Hei Har ikke jævelig peiling på automatkasser så får spørre her kompetansen ligger :pray Jeg lurer på å kjøpe en bil med en chevy 350 tpi motor og th700 kasse. Eieren sa det at den i det siste hadde begynt å slurre på 3. og 4. gir. For meg som er mer vant med manuell så tenker jeg da at clutchen må byttes. Stemmer det eller er jeg helt på jordet? Må kassa renoveres? Dyrt? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 og overhalle th700 koster bare overhallingskittet 10 000 kr mener jeg. skal du ha manuell må du bytte girkasse og montere clutch osv slikt. og muligens bytte mellomaksel og pga den blir for kort eller for lang eller noe :P Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 og overhalle th700 koster bare overhallingskittet 10 000 kr mener jeg. skal du ha manuell må du bytte girkasse og montere clutch osv slikt. og muligens bytte mellomaksel og pga den blir for kort eller for lang eller noe :P Her et et godt eksempel på at feilinformasjon, gjør at 700 kassene blir unnervudert at den geneme hop. Overhalings sett til 700 med shift kit koster ca 2000 kroner. Overhaling burde ikke koste stort mer en 5-8 tusen inklusive repsett og jobb. Her er repsett:http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+4294925134+4294839071+4294854624+115+4294903956 Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 hmm http://www.amerikanskebildeler.no husker ikke helt prisen men skal sjekke nå.. jeg har bare hørt det sånn jeg desverre. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 fatter'n kjøpte overhaligsett til sin 700 kasse og overhalte den selv i verksted hjemme og overhalingssettet fikk han tak i for 1800,- det er nå 5-6 år siden, så mulig det har gått opp til 2000. men hvis noen skal ha 10ooo,- for et kit så bør du styre langt unna dem hvertfall. summit er ett godt eksempel på biligere deler. Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 sarpsborg motor har masse deler til disse Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 TH700 grøøøøøss de må overhales til stadighet ja. Tar man det tidlig kan man rengjøre og bytte clutch og lamell pakker og montere sammen. La det slure og gå en stund og du må bytte mye mere som f.eks oljepumpa mm. Ta en tlf til nærmeste autmat verksted så får du pris. Å ja de er desverre så dårlige at de holder 2-3år så må de opp igjen og ned de er ikke undervurderte de holder ikke lenge. 4L60 holder til 350 4L80 til hardere bruk. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 TH700 grøøøøøss de må overhales til stadighet ja. Tar man det tidlig kan man rengjøre og bytte clutch og lamell pakker og montere sammen. La det slure og gå en stund og du må bytte mye mere som f.eks oljepumpa mm. Ta en tlf til nærmeste autmat verksted så får du pris. Å ja de er desverre så dårlige at de holder 2-3år så må de opp igjen og ned de er ikke undervurderte de holder ikke lenge. 4L60 holder til 350 4L80 til hardere bruk. Era Det var fint å få greie på at alle bila mine har noen dårlige girkasser som snart må overhales, for 3 av de jeg har, vet jeg sikkert at det ikke har hvert overhalt på 3-5 år, så da er det vel bare å få bila på bukker også begynne å rive ut kasser før de tar kvelden. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Sånn jeg har forstått det er jo 4L60 en oppgradert kasse basert på th700 og 4L80 en kasse basert på th400 og utstyrt med overdrive. th700 fra -87 og nyere er vel og foretrekke da de tidligere er regnet for å være de svakeste av dem alle. th700 bytta jo senere navn til 4L60 for å begrave et dårlig rykte :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Sånn jeg har forstått det er jo 4L60 en oppgradert kasse basert på th700 og 4L80 en kasse basert på th400 og utstyrt med overdrive. th700 fra -87 og nyere er vel og foretrekke da de tidligere er regnet for å være de svakeste av dem alle. th700 bytta jo senere navn til 4L60 for å begrave et dårlig rykte :) Hvis dem som har peiling oveghaller disse kassene, og gjør noe forandringer i kassa, dreier en trommel osv. så er 700 kassene gode som gull. Men det er riktig at eikasse fra før 87 som ikke er overhalt er å regne som et objekt. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Det skal nok mere til en å dreie en trommel for å få disse beistene "gode som gull". Vanlige sammenbrudd er: Brudd i inngående aksel, brudd i solskjell, brudd i planeter. Videre har vi modulatorfeil, det evig tilbakevendende problemet med 3/4clutchene osv. Det eneste jeg ikke har sett problemer med er reverseinput-clutchen, men til gjengjeld er trommelens ytre overflate, der bandet skal gripe vanligvis helt blå. Men duverden, jeg har levd godt av disse girkassene, så jeg kan da ikke si at jeg bare misliker dem... Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Sånn jeg har forstått det er jo 4L60 en oppgradert kasse basert på th700 og 4L80 en kasse basert på th400 og utstyrt med overdrive. th700 fra -87 og nyere er vel og foretrekke da de tidligere er regnet for å være de svakeste av dem alle. th700 bytta jo senere navn til 4L60 for å begrave et dårlig rykte :) Det skal nok mere til en å dreie en trommel for å få disse beistene "gode som gull". Vanlige sammenbrudd er: Brudd i inngående aksel, brudd i solskjell, brudd i planeter. Videre har vi modulatorfeil, det evig tilbakevendende problemet med 3/4clutchene osv. Det eneste jeg ikke har sett problemer med er reverseinput-clutchen, men til gjengjeld er trommelens ytre overflate, der bandet skal gripe vanligvis helt blå. Men duverden, jeg har levd godt av disse girkassene, så jeg kan da ikke si at jeg bare misliker dem... Men da er det kasser fra suber du har levd best på, det var/er ikke mange eiere av suber/k5-10-20, sileradoen osv. som hadde lest bruksanvisingen på hvordan kassa burde behandles og brukes, og derfor er det vel ikke bare kassene sin feil. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Mange av problemene med th700/4L60 skyldes misbruk, som du påpeker. Veldig ofte er årsaken at modulatorwiren er feiljustert. Men det endrer ikke det faktum at de hadde fra begynnelsen konstruksjonssvakheter som fikk dem til å bryte sammen. En del av problemene ble etterhvert rettet opp, etter hukommelsen var det 18 revisjoner bare de første årene. Dette ble ikke lettere av at mange av disse revisjonene måtte utføres i sammen, dvs. at hvis du satte inn en ny del, måtte du også bytte ut noe annet, hvis ikke gikk det til helvete på første klasse. For eksempel kan du ikke bruke en ny type pumpe på en gammel type hus uten å rute om litt på oljekanalen til fwd-clutchen De _ble_ bedre etterhvert, men ofte gjorde forsterkningene bare at noe annet røk. Når det gjelder brudd (brekk) på deler er de i en særstilling. Nå som det er lengre mellom dem, ser jeg tilbake på dette som en tid jeg ikke savner.. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Mange av problemene med th700/4L60 skyldes misbruk, som du påpeker.Veldig ofte er årsaken at modulatorwiren er feiljustert. Men det endrer ikke det faktum at de hadde fra begynnelsen konstruksjonssvakheter som fikk dem til å bryte sammen. En del av problemene ble etterhvert rettet opp, etter hukommelsen var det 18 revisjoner bare de første årene. Dette ble ikke lettere av at mange av disse revisjonene måtte utføres i sammen, dvs. at hvis du satte inn en ny del, måtte du også bytte ut noe annet, hvis ikke gikk det til helvete på første klasse. For eksempel kan du ikke bruke en ny type pumpe på en gammel type hus uten å rute om litt på oljekanalen til fwd-clutchen De _ble_ bedre etterhvert, men ofte gjorde forsterkningene bare at noe annet røk. Når det gjelder brudd (brekk) på deler er de i en særstilling. Nå som det er lengre mellom dem, ser jeg tilbake på dette som en tid jeg ikke savner.. Nå har jo ikke jeg kjørt så hardt med bila mine og camaroen sliter bare på et bakhjul av gangen. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 hmm så hvis denne er fra før 87 bør jeg styre unna? det er en tpi corvette motor hvis det sier noe. Er dog ikke sikker på om den kassa hørte til den motoren. Har en kompis som har overhalt automatkasser før. Hvis jeg kjøper overhalings kit på summit racing vil den da holde? er snakk om en bil med 300 hk og over 500nm og vekt på 1400 kilo. Har ikke lyst til å kjøpe meg et problem og jeg blir jo litt skremt av detta automatkasse styret.. Trudde disse kassene skulle holde litt mer. Jeg drømte om å kjøpe bilen og montere trans brake kit fra summit og ha det moro jeg :thumb Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg