Gå til innhold

Rettstille Framhjulstrekker motor!

Ranger emnet


lurepåmye

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det å bruke en Wv golf motor med girboks, sveise diffen i den, sette den inn i Trial bilen (er 4Wd)

 

Da kutter jeg ut transfer boksen som er der nå å har mellom skslinger rett inn på girboksen.. lar dette seg gjenomføre? å hvordan blir utvekslingen min? Har 4,88 i aksler og 36x13,50-15 hjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor har du sånn angst for å bruke transferkassa som sitter i bilen din? Du mister jo lavgirmuligheten ved å bruke ei golfkasse. Eller har du ikke lavserie nå heller?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lav gir serie nå ja.. men med golf gir kasse fks så trenger jeg ikke transfer! da får jeg for lav utveksling igjen!

 

Går det an å få for lav utveksling i trial da? Lav utveksling er jo det samme som dreiemoment, og det var jo det du etterlyste i B20'en i sin tid.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få for lav utveksling i trial da? Lav utveksling er jo det samme som dreiemoment, og det var jo det du etterlyste i B20'en i sin tid.
om jeg skal bruke transfer og gir boks fra framhjulstrekker så er det vel snakk om 100:1 omtrent i utveksling..

 

Funker greit nok B20 å automat, men problemet er at boksen ikke var helt frisk.. å finne en Bw35 eller Bw55 er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg skal bruke transfer og gir boks fra framhjulstrekker så er det vel snakk om 100:1 omtrent i utveksling..

 

Funker greit nok B20 å automat, men problemet er at boksen ikke var helt frisk.. å finne en Bw35 eller Bw55 er ikke lett!

 

Ja, selvsagt... My bad! Men da mister du muligheten til å kjøre på høygir i tilfeller hvor du har behov for det. Men det har man kanskje aldri i trial? Var kanskje ikke så dumt likevel det der.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt... My bad! Men da mister du muligheten til å kjøre på høygir i tilfeller hvor du har behov for det. Men det har man kanskje aldri i trial? Var kanskje ikke så dumt likevel det der.
ikke ofte man bruk for det nei! har du noen forslag til motor med automatgir da? bør være Lett og sterk fra bunnen! kan ikke bruke diesel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ofte man bruk for det nei! har du noen forslag til motor med automatgir da? bør være Lett og sterk fra bunnen! kan ikke bruke diesel.

 

Sterk fra bunnen betyr stort motorvolum, og det går dårlig sammen med lett. Medmindre man velger helalu. Hmmmm...

 

Hva er viktigst for deg da. Mye dreiemoment eller lav vekt?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk fra bunnen betyr stort motorvolum, og det går dårlig sammen med lett. Medmindre man velger helalu. Hmmmm...

 

Hva er viktigst for deg da. Mye dreiemoment eller lav vekt?

altså mye Nm over 200! er ikke som dine prosjekt:) Trenger ikke så mye pga utvekslinga! d viktigste er at det er billig, ca 4-5 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså mye Nm over 200! er ikke som dine prosjekt:) Trenger ikke så mye pga utvekslinga! d viktigste er at det er billig, ca 4-5 tusen.

 

hadde vært gøy med en 5 syl volvo motor da,men de er vel ikke så billige? så er jeg avhengi av at drivaksler kommer på høyre side når motor blir rettstillt sett bakfra!

 

En B5252 har dreiemoment på 206 Nm ved 3600 omdr/min. Sammen med automatgir burde den passe utmerket. Drivakslene havner på høyre side etter rettstilling sett i fartsretningen.

 

Hvorfor vil du ikke ha diesel forresten?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En B5252 har dreiemoment på 206 Nm ved 3600 omdr/min. Sammen med automatgir burde den passe utmerket. Drivakslene havner på høyre side etter rettstilling sett i fartsretningen.

 

Hvorfor vil du ikke ha diesel forresten?

Blir så mye jobb med diesel når man lander på taket.. pga den høye kompresjonen bøyer rådene seg når det er olje på toppen av stmplene! må ut med glødeplugger å slikt da.. det har man ikke tid til.. hva må men gi for en 850 motor med automat da? mye jobb med ledningesnettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så mye jobb med diesel når man lander på taket.. pga den høye kompresjonen bøyer rådene seg når det er olje på toppen av stmplene! må ut med glødeplugger å slikt da.. det har man ikke tid til.. hva må men gi for en 850 motor med automat da? mye jobb med ledningesnettet?

 

Heller ikke bensinmotorer er særlig begeistret for hydrostatisk låsing. Slike drivverk kan ikke være særlig dyre. Mellom 5 og 10k tenker jeg. Vil anta at det er en del jobb med ledningsnettet, men det er ikke umulig. Flere som har bygget om sine 850s fra sug til turbo, og de fikset det da. I ditt tilfelle vil jeg tro det blir lettere, da du kun skal ha motorelektronikken.

 

b230 FX har 205 nm og 136 hk.

motor som er stabil og arbeidssom ;)

 

Poenget er at han skal rettstille et tverrstilt grevlingdrivverk Ealoken ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke bensinmotorer er særlig begeistret for hydrostatisk låsing. Slike drivverk kan ikke være særlig dyre. Mellom 5 og 10k tenker jeg. Vil anta at det er en del jobb med ledningsnettet, men det er ikke umulig. Flere som har bygget om sine 850s fra sug til turbo, og de fikset det da. I ditt tilfelle vil jeg tro det blir lettere, da du kun skal ha motorelektronikken.

 

 

 

Poenget er at han skal rettstille et tverrstilt grevlingdrivverk Ealoken ;)

Bensin motorene går det bra med stort sett.. er diesel motorene som ryker når de er med på et velt! Si ifra om du kommer over noen motor til meg da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår