Gå til innhold

Rettstille Framhjulstrekker motor!

Ranger emnet


lurepåmye

Anbefalte innlegg

Bensin motorene går det bra med stort sett.. er diesel motorene som ryker når de er med på et velt! Si ifra om du kommer over noen motor til meg da!

 

Eneste grunnen til at bensinmotorene overlever er at de ikke oppnår hydrostatisk låsing like lett. Gjør de det er det adjø også til disse. Væske kan ikke komprimeres Antar at en dieselmotor lettere får det pga det lille forbrenningsrommet og at det tar kortere tid før forbrenningsrommet blir fyllt opp med motorolje som siger ned når motoren henger opp ned. Nuvel...

 

Jeg vil anbefale deg å søke litt på de forskjellige databasene rundt omkring. F eks bildelsbasen.se, m fl.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 years later...
Sterk fra bunnen betyr stort motorvolum, og det går dårlig sammen med lett. Medmindre man velger helalu. Hmmmm...

 

Hva er viktigst for deg da. Mye dreiemoment eller lav vekt?

Hva mener reodor om denne?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CADILLAC-DTS-LUCERNE-4-6L-V8-COMPLETE-ENGINE-FWD-TRANS_W0QQitemZ370353487097QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item563ac9bcf9#ht_4399wt_1165

 

 

Evt andre forslag til v8 med framhjuls drift. og automat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen som gjorde akkurat dette på et Discovery-program for noen år siden, de tok motor og gir fra en honda, kappet drivakslingene og sveiste dem på drivakslingene på en Suzuki SJ. Den var ihvertfall lavt nok giret! Det fungerte tilsynelatende meget bra.

 

Når det gjelder billig og seig motor med automat og forhjulstrekk, hva med Chrylser Voyager? Det står jo en Voyager og ruster på alle tun snart. De aller første(89-90) har 3L alumotor, den burde være lett og grei og har 150hk. Dette er i utgangspunktet en Mitsubishi 3000GT blokk med enklere topper og innsug fra Chrysler. Senere kom de med en annen V6 på 3,3 og 3,8L, dette er vel noe rent støperjerngreier antar jeg.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert alt for lang kasse, men hva med en Rover/Buick hel-alu V8 med auto, ikke grevling men.

 

Ellers er vel problemet med bøying av råder vekk på diesel om man får seg tørrsump vil jeg tro.

 

Forslag: MB 300E, automatkassa er ikke så grusomt lang, 190hk/260Nm, ulempen er at de krever litt turtall.

 

MB har noen artige firere også, 230E er sterk fra bunnen av, ca 136hk/200Nm, eller 220E-motor, på 150hk/210Nm, men den krever litt mere elektrisk da den har EFI, men den er sprek.

 

Jeg har jo sett folk putte Ford 2.8 V6 med C3-kasse i SJ, den kassa er jo omtrent som akselavstanden.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert alt for lang kasse, men hva med en Rover/Buick hel-alu V8 med auto, ikke grevling men.

 

Ellers er vel problemet med bøying av råder vekk på diesel om man får seg tørrsump vil jeg tro.

 

Forslag: MB 300E, automatkassa er ikke så grusomt lang, 190hk/260Nm, ulempen er at de krever litt turtall.

 

MB har noen artige firere også, 230E er sterk fra bunnen av, ca 136hk/200Nm, eller 220E-motor, på 150hk/210Nm, men den krever litt mere elektrisk da den har EFI, men den er sprek.

 

Jeg har jo sett folk putte Ford 2.8 V6 med C3-kasse i SJ, den kassa er jo omtrent som akselavstanden.

ja det er mange mulgheter. men jeg skal ha grevling motor.. mye mindre prak med det.. tar sinnsykt mindre plass..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår