Gå til innhold

M20 + turbo?

Ranger emnet

svein

Anbefalte innlegg

Det er velveldig inviduelt fra motor til motor. På m20b25 kan man ta ut over 400 hk på dreide stempler. På m10 (som sitter i 316,318 osv) holder vist til ca. 300hk. Mens bmw 635 motoren (husker ikke motor koden) holder til langt over 600hk. På andre merker hvet jeg ikke, men det har vel veldig mye med motor størrelse å gjøre også...

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaDDoG: Vil nok svekke stemplene litt, men de holder nok til en del likevel. Stemplene behøver ikke å tåle like mye juling heller hvis man senker kompen, hvis du skjønner hva jeg mener. Altså stemplene tåler litt mere udreid, men får mye mere juling pga for høy komp.

Hvor mye man må dreie av, må man regne seg frem til etter ønsket komp.forhold. Vil ikke anbefale over 2mm uansett.

Vet ikke org. komp i denne motoren, men å gå ned ett hakk i komp.forholdet vil jeg tro greier seg. F.eks. 9:1 --> 8:1 .

For lav komp vil gi en motor som er lat på bunnen og som synnsynligvis får en del ketshup effekt.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei! Jeg har en E30 320i og har lyst til å sette turbo på den. Hva må jeg regne med å legge ut for en slik "økonomi"-løsning? Altså dobbel toppakning og diverse?

Tenkt eksempel med en brukt T3 turbo intercooler fra sverige :P

Og så lurer jeg på hvor mye tåler egentlig det originale driv-verket før det må byttes?

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider