Morten_A Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Har gått litt å grubla på turbomotor.Ser du får en fin motor her i norge til 15.000,- Men hvilken skal jeg velge.Har lite peiling på 5 syl volvo motor.Men hvem motor er gromest,tåler mest osv? Noen som har erfaringer? Vil gjerne ha årsmodell på motor,hvem bil den satt i,efekt osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 T5 motoren det vel... B5234T heter den vel, er vel stort sett lik hele veien den motoren. Bare hjernene, dyser, grenrør og litt smått som skiller. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Tror det skjedde noen endringer rundt 00 som det kan være greit å få med. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 850 t5 blir vel den enkleste motoren å få snurr på. Den kan en lett kobble opp og bruke den orginale innsprøytninga. Dessverre har den motoren svake råder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Om du har tenkt å godkjenne motoren, er det lurt å snakke med b.t. først. Det har jo kommet nye regler, så om originaleffekt er på over 220hk/280nm, skal du egentlig ikke få denne godkjent (selv med papirer på lavere effekt). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 skjønner.Men sån for og se bortifra BT osv.Og tankene kun på motor.Noen som veit hvordan endringer det blei på 5`ern etter år 2000? Jeg kan se at dem råeste motorene er 2,3 og ikke 2,5 Er det noe grund til dette?Vist motorene blei forbedret eller annet etter 2000.Så lønner det seg og kjøpe en fra S60-V70 da.Ikke 850? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 skjønner.Men sån for og se bortifra BT osv.Og tankene kun på motor.Noen som veit hvordan endringer det blei på 5`ern etter år 2000?Jeg kan se at dem råeste motorene er 2,3 og ikke 2,5 Er det noe grund til dette?Vist motorene blei forbedret eller annet etter 2000.Så lønner det seg og kjøpe en fra S60-V70 da.Ikke 850? Jeg har kjøpt T5 fra 96 det er en 2,4 på 225hk, tror ikke den er så mye dårligere en de nyere. Jeg satser ikke på mere en 300-350hk og det tror jeg den motoren klarer fint med større turbo, dyser og datasprut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 noen som har måla på disse motorene med girboks? skulle vist lengda på den med girboks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Jeg har kjøpt T5 fra 96 det er en 2,4 på 225hk, tror ikke den er så mye dårligere en de nyere. Jeg satser ikke på mere en 300-350hk og det tror jeg den motoren klarer fint med større turbo, dyser og datasprut Skjønner,Hva med V70R AWD motoren.Ser den er litt anerledes.Har blåfarge på toppen.Er det noe mer godis og hente der som F.eks inmaten i motoren?Vist jeg ser bortifra R AWD motoren,så er det vel T5R som er råest.begge har jo 250hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 De nyere motorene har variable ventiltider,forbedret veivhusventilasjon,annen veiv,noe kraftigere råder,andre stempler++ 850 t5,t5r eller 850r går akkurat for det samme..er kun mindre forskjeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 vvt er vel ikke noe alle aftermarket sprut takler Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 skjønner.Men sån for og se bortifra BT osv.Og tankene kun på motor.Noen som veit hvordan endringer det blei på 5`ern etter år 2000?Jeg kan se at dem råeste motorene er 2,3 og ikke 2,5 Er det noe grund til dette?Vist motorene blei forbedret eller annet etter 2000.Så lønner det seg og kjøpe en fra S60-V70 da.Ikke 850? Jeg vil anbefale deg å velge en 2,3-liters turbomotor. Den har litt tykkere sylindervegger, og det er greit ved trimming. De er mer stabile og takler bedre høye sylindertrykk uten blow by. Jeg har kjøpt T5 fra 96 det er en 2,4 på 225hk, tror ikke den er så mye dårligere en de nyere. Jeg satser ikke på mere en 300-350hk og det tror jeg den motoren klarer fint med større turbo, dyser og datasprut 225 hk T5 høres mer ut som en 2,3-liter Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jeg vil anbefale deg å velge en 2,3-liters turbomotor. Den har litt tykkere sylindervegger, og det er greit ved trimming. De er mer stabile og takler bedre høye sylindertrykk uten blow by. 225 hk T5 høres mer ut som en 2,3-liter Sorry.... jeg tok vel feil der, er nok en 2,3 ja. Er så lenge siden jeg kjøpte den nå at jeg husker ikke hva jeg har..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Reodor F tror du ikke 300-350 hk burde være realistisk da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Nyere 5ere har også andre innsug og grenrør. Har mekka litt på de forskjellige. Nyere sugemotorer har også underspyling. Av de gammle hadde kun turbomotorene det. Nyere motorene har også annen støping,så 960 motorfester passer heller dårlig på de. 850 t5 motor,(2,3) med "portet" veivhusvent,glt kammer,nyere innsug/grenrør og h-profil så har man en "rimelig" og kurant motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.